728 x 90

واشنگتن پست: پذیرش دولت موقت در غزه توسط حماس و اسراییل

جنگ در غزه
جنگ در غزه

واشنگتن پست روز ۲۱تیر نوشت: به نظر می‌رسد توافق آتش‌بس غزه در دسترس است. مقامات آمریکایی می‌گویند چارچوب یک توافق سه مرحله‌ای به جزئیات اجرایی مربوط می‌شود.

بعد از ماه‌ها مذاکرات پرپیچ و تاب، به‌نظر می‌رسد که دولت بایدن به یک توافق آتش‌بس نزدیک است که درگیریهای عمده در غزه را متوقف خواهد ساخت.

برخی از گروگانهای اسراییلی را آزاد می‌کند و کمکهای بشردوستانه را برای غیرنظامیان ناامید فلسطینی افزایش می‌دهد. یک مقام ارشد آمریکایی روز چهارشنبه به من گفت که &#۳۹;چارچوب مورد توافق قرار گرفته است&#۳۹; و طرفین اکنون &#۳۹;در حال مذاکره درباره جزئیات نحوه اجرای آن هستند. &#۳۹; برای دستیابی به این توافق، برت مک گرک، مشاور خاورمیانه و ویلیام جی. برنز، مدیر سیا، از نوامبر به پایتختهای منطقه رفتند. مقامات هشدار می‌دهند که اگر چه چارچوب موجود است، اما احتمالاً توافق نهایی قریب‌الوقوع نیست و جزئیات پیچیده هستند و کار کردن به زمان نیاز دارد.

واشنگتن پست به‌نقل از منابع مطلع افزود: اسراییل و حماس هر دو علامت داده‌اند که یک ”دولت موقت“ را می‌پذیرند که با فاز دوم کارش شروع می‌شود و نه از حماس و نه از اسراییل است و بر غزه حکومت خواهد کرد.

لبنان نیز گفته است که به‌دنبال آتش‌بس در غزه از یک طرح که شامل عقب‌نشینی نیروهای حزب‌الله از مرز اسراییل به‌سمت شمال تا نزدیکی رودخانه لیتانی است حمایت خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز ۲۲تیر نوشت: جیک سالیوان از کاخ‌سفید می‌گوید هنوز «کیلومترها تا توافق آتش‌بس اسراییل و حماس باقی مانده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید روز پنجشنبه گفت که هنوز باید جزئیات زیادی برای تضمین توافق بین اسراییل و حماس برای آتش‌بس و آزادی گروگانها از غزه بررسی شود.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسراییل گفت که روز پنجشنبه با برت مک گرک، فرستاده آمریکا دیدار کرده و در مورد پیشرفت در دستیابی به توافقنامه آزادی گروگانها در غزه گفتگو کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ed15c191-3d3a-45d4-9146-2747c82dc76f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات