728 x 90

واشنگتن پست: شروع استفاده روسیه از پهپادهای رژیم ایران در جنگ علیه اوکراین

پهپاد شاهد رژیم ایران
پهپاد شاهد رژیم ایران

واشنگتن پست در گزارشی روز چهارشنبه دوم شهریور، نوشت روسیه استفاده از پهپادهای تهاجمیِ دریافتی از رژیم ایران را در ادامه تجاوز نظامی خود به اوکراین را آغاز کرده است.
دیوید ایگناتیوس، روزنامه‌نگار باسابقه واشنگتن پست به‌دنبال گفتگوی خود با سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در مطلبی نوشت تأمین جنگ‌افزار از رژیم ایران برای ارتش روسیه به یک کانال حیاتی مبدل شده است و با توجه به سابقه نقض تحریم‌ها از سوی رژیم ایران در دور زدن تحریم‌ها اکنون به یاری روسیه آمده است تا روسیه بتواند نفت خود را به فروش برساند تا منابع مالی‌اش با کاهش روبه‌رو نشود.
واشنگتن پست به‌نقل از «مقامات اطلاعاتی غربی» نوشت: در حالی که ذخایر جنگ‌افزار روسیه پس از شش ماه جنگ «رو به پایان بوده»، تحویل «صدها پهپاد انتحاری ایرانی به روسیه آغاز شده است».
بر اساس این گزارش نوع پهپادهای رژیم ایران از نوع «شاهد» است که پیش‌تر از آن «با موفقیت» در عراق و سوریه مورد استفاده قرار گرفته است.
جیک سالیوان سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوم شهریور به واشنگتن پست گفت که نظامیان روس آموزش کار با پهپادهای رژیم ایران را که بخشی از توافق فروش تسلیحات به روسیه بود، در ایران آموختند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbca33a6-cd20-491a-8d9b-2b295a1a03dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات