728 x 90

واشنگتن پست: رژیم ایران از نیروهای نیابتی خود می خواهد که از تحریک آمریکا اجتناب کنند

حملات موشکی
حملات موشکی

واشنگتن پست روز یکشنبه ۲۹بهمن در مطلبی نوشت: رژیم ایران که نسبت به جنگ گسترده‌تر محتاط است، از نیروهای نیابتی خود می‌خواهد که از تحریک ایالات متحده اجتناب کنند.
به‌گفته مقامات منطقه، رژیم ایران که مشتاق برهم زدن منافع ایالات متحده و اسراییل در خاورمیانه است، اما از ایجاد یک رویارویی مستقیم محتاط است، به‌طور خصوصی از حزب‌الله و سایر گروه‌های مسلح می‌خواهد تا در برابر نیروهای آمریکایی خویشتن‌داری کنند.
جنگ بیرحمانه اسراییل علیه حماس در غزه به درگیری بین ایالات متحده و نیروهای نیابتی رژیم ایران در چندین جبهه دامن زده است. بدون آتش‌بسی در چشم‌انداز، رژیم ایران می‌تواند با مهم‌ترین آزمون توانایی خود برای اعمال نفوذ بر این شبه‌نظامیان متحد روبه‌رو شود.
هنگامی که نیروهای آمریکایی در این ماه حملاتی را علیه گروه‌های مورد حمایت ایران در یمن، سوریه و عراق انجام دادند، تهران علناً هشدار داد که ارتش این کشور آماده پاسخگویی به هر تهدیدی هست. اما به‌گفته مقامات لبنانی و عراقی که در جریان گفتگوها قرار گرفتند، رهبران ارشد به‌طور خصوصی خواستار احتیاط هستند. آنها به شرط ناشناس ماندن با واشنگتن پست صحبت کردند تا در مورد گفتگوهای حساس صحبت کنند.
یکی از مقامات آمریکایی که خواست ناشناس بماند، گفت: «رژیم ایران ممکن است متوجه شده باشد که با اجازه دادن به نیروهای نیابتی خود برای حمله به نیروهای ایالات متحده و نیروهای ائتلاف، منافع آنها تأمین نمی‌شود».
مقامات آمریکایی آمادگی خود را برای خروج برخی از نیروها از عراق ابراز کرده‌اند، اما به‌طور خصوصی اضافه می‌کنند که به نظر می‌رسد دولت عراق نگران خروج کامل این کشور است و به نظر می‌رسد که خواهان کمک مستمر برای مقابله با بقایای داعش است.
به نظر می‌رسد کمپین رژیم ایران مؤثر بوده است. در حالی که تقریباً روزانه حملات مرگبار در سراسر مرز اسراییل با لبنان انجام می‌شود، حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، از اعلان جنگ کوتاهی کرده است.
به‌گفته مقامات دفاعی ایالات متحده، حوثیها از نوامبر دست‌کم ۴۸حمله از جمله حملات موشکی، پهپادی و حمله با قایق‌های بدون سرنشین مملو از مواد منفجره انجام داده‌اند.
- کنت فرانک مکنزی، ژنرال بازنشسته تفنگداران دریایی که به‌عنوان رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ بر عملیات ایالات متحده در سراسر خاورمیانه نظارت داشت، گفت: مسلماً، من از این واقعیت استقبال می‌کنم که به نظر می‌رسد حملات شبه‌نظامیان متوقف شده است.
مکنزی گفت: «اما ما از تجربه سخت می‌دانیم که ایجاد بازدارندگی در خاورمیانه چیزی است که باید دائماً مورد باز بینی و تجدید نظر قرار گیرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/814e8298-71d6-4796-b32e-8142a77357dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات