728 x 90

واشنگتن پست: تشدید تدریجی در طول مرز اسرائیل-لبنان احتمال جنگی بزرگتر را مطرح می‌کند

تبادل آتش میان اسراییل و حزب‌الله لبنان
تبادل آتش میان اسراییل و حزب‌الله لبنان

تبادل آتش

میان اسراییل و حزب‌الله لبنان

واشنگتن پست:

تشدید تدریجی در طول مرز اسرائیل-لبنان احتمال جنگی بزرگتر را مطرح می‌کند

 

به گزارش سایت وزارت دفاع اسراییل صبح دوشنبه ۲۹آبان موشک‌باران مناطق عرب العرامشه و پیرانیت در شمال اسراییل توسط حزب‌الله منجر به آتش‌سوزی برخی اماکن در پیرانیت شد. متقابلاً ارتش اسراییل چندین نقطه از خاک لبنان را هدف توپ‌باران و حملات هوایی قرار داد. این حملات تا ظهر دوشنبه ادامه داشت.

به گزارش العربیه وزیر دفاع اسراییل گفت: «حزب‌الله از آغاز جنگ بیش از ۱۰۰۰ماده انفجاری را به سمت اهداف اسراییل شلیک کرده است، اما آسیب بسیار بیشتری متحمل شده است. ما موشکها را خنثی می‌کنیم و به دارایی‌ها و اهداف نظامی حمله می‌کنیم، حزب‌الله هر روز بهای سنگینی می‌پردازد».

واشنگتن پست نیز درباره درگیریهای اسراییل و حزب‌الله لبنان نوشت: «درگیری ثانویه‌ای که در طول مرز لبنان-اسرائیل در کنار جنگ در غزه بروز کرده تبدیل به امری روتین شده است. طی ۶ هفتهٔ اخیر، اسراییل به لبنان حمله کرده و حزب‌الله به اسرائیل، روندی که با یک بزن و بخور شروع شد ولی حالا تبدیل به یک تبادل مستمر آتش شده است».

(سایت العربیه: ۲۹آبان ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82c4e671-988e-4c92-97e2-c83ff9ffd6b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات