728 x 90

واشنگتن پست: آینده مذاکرات اتمی با رژیم ایران نامعلوم است

مذاکرات وین
مذاکرات وین

واشنگتن پست روز ۳۰شهریور در مطلبی درباره تلاشها برای آغاز مجدد اتمی با رژیم ایران نوشت: مذاکرات اتمی آینده با رژیم ایران در حالی که تهران فعالیت غنی‌سازی اورانیوم را گسترش می‌دهد نامعلوم است. سه ماه پس از آخرین جلسه مذاکره برای احیای توافق هسته‌یی بین ایران و قدرتهای جهانی، هنوز مشخص نیست که مذاکرات در وین از چه زمانی آغاز می‌شود یا چه کسی ممکن است نماینده دولت جدید رژیم ایران باشد. در همین حال، رژیم ایران به افزایش کمیت و کیفیت غنی‌سازی اورانیوم خود ادامه داده است.

برخی از کارشناسان به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر حتی بیشتر از دو یا سه ماه که دولت بایدن به‌طور عمومی برآورد کرده است به داشتن مواد شکاف‌پذیر برای ساخت بمب نزدیک است... .، دولت آمریکا هم‌چنان هشدار می‌دهد که زمان مذاکرات رو به اتمام است، بدون این‌که بگوید چقدر زمان باقی مانده است یا در صورت اتمام آن چه خواهد کرد.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: یک مقام ارشد وزارت‌خارجه گفت: ما برنامه زمانی نداریم. موضع ما این است که ما آماده بازگشت به میز مذاکره هستیم، اگر چه در مقطعی، این دیگر امکانپذیر نخواهد بود، زیرا پیشرفتهای هسته‌یی آنها برگشت‌ناپذیر می‌شود و بازگشت توافق به‌سادگی امکانپذیر نخواهد بود.

این مقام که به شرط ناشناس ماندن صحبت می‌کرد گفت: «وقتی آنرا ببینیم مطلع می‌شویم». «وقتی ما به آن نقطه برسیم باید که ارزیابی کنیم که کجا هستیم و چطور پیش خواهیم رفت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f03d54e-ff62-4106-8efb-9410fd50121c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات