728 x 90

واشنگتن فری‌بیکن: دیده‌بان اتمی می‌گوید رژیم ایران می‌تواند ۱۰بمب هسته‌یی در ۴ماه تولید کند

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

واشنگتن فری‌بیکن در مقاله‌ای که در روز سه‌شنبه ۲۱شهریور منتشر کرد با بررسی اقدامات رژیم ایران در پیشبرد برنامه اتمی خود نوشت: «بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین داده‌های منتشر شده توسط یک دیده‌بان هسته‌یی، رژیم ایران اکنون ظرفیت سوخت‌رسانی به ۶کلاهک هسته‌یی را در مدت یکماه و ۱۰کلاهک هسته‌یی در مدت ۴ماه را دارد».
واشنگتن فریبیکن در ادامه گزارش خود به‌نقل از مؤسسه علم و امنیت بین‌المللی ادامه می‌دهد: «مؤسسه علم و امنیت بین‌الملل Institute for Science and International Security، اندیشکده‌ای که آخرین افشاگریهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ذخایر اتمی تهران را بررسی کرده است. ایران منابع و دانش فنی لازم برای «تولید [اورانیوم با درجه تسلیحات] کافی برای شش سلاح هسته‌یی در یک ماه، هشت در دو ماه، نه سلاح هسته‌یی در سه ماه و ده سلاح در چهار ماه» را دارد. این به‌طور قابل توجهی سریع‌تر از سه تا چهار ماهی است که ایران برای ساخت تنها یک سلاح هسته‌یی در ۲۰۲۰ زمان می‌برد، زمانی که تحریم‌های اقتصادی قبل از روی کار آمدن دولت بایدن در شدیدترین حد خود بود.
اکنون رژیم ایران تنها ۱۲روز طول می‌کشد تا سوخت مورد نیاز برای اولین کلاهک هسته‌یی خود را تولید کند».
گزارش هم‌چنین با بیان نگرانی این مؤسسه تحقیقاتی ادامه می‌دهد «در صورتی که رژیم ایران دسترسی بازرسان را به تأخیر بیندازد، تشخیص سریع این امر برای آژانس ممکن است دشوار باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d279294-7a0a-4d78-8e20-72795c1e2228"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات