728 x 90

واشنگتن تایمز: مقامات شورای ملی مقاومت ایران می‌گویند که اعتراضات گسترده پایان «وضعیت موجود» برای رژیم ایران است

سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا
سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا

خبرگزاری واشنگتن تایمز روز چهارشنبه ۲۷مهرماه در گزارشی درباره قیام مردم ایران نوشت: مقامات شورای ملی مقاومت ایران می‌گویند که اعتراضات گسترده پایان «وضعیت موجود» برای رژیم ایران است.

واشنگتن تایمز هم‌چنین نوشت: رهبران یک گروه مخالف قدرتمند ایرانی در تبعید روز چهارشنبه گفتند که تظاهرات سراسری که در یک ماه گذشته ایران را فراگرفته است، نقطه عطفی در این کشور است.

آنها از سازمان ملل و دولتهای سراسر جهان خواستند که فوراً همه دیپلمات‌های ایرانی را اخراج کنند و فشارها را بر رژیم مذهبی تهران تشدید کنند.

واشنگتن تایمز در ادامه آورده است: در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز چهارشنبه، مقامات شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) یک گروه که مخالفان ایرانی دولت تندرو ایران زیر آن گرد آمده‌اند آنچه را که به‌گفته آنها وحشیگری توسط نیروهای امنیتی ایران از زمان آغاز تظاهرات گسترده انجام شد، تشریح کردند. این اعتراضات در ماه گذشته با مرگ مهسا امینی ۳۴روز پیش، در حالی که به اتهام بدحجابی در بازداشت «پلیس ارشاد»، آغاز شد.

بر اساس گزارش شورای ملی مقاومت، از زمان شروع اعتراضات، نیروهای امنیتی ۴۰۰ ایرانی را کشته و ۲۰۰۰۰نفر دیگر را دستگیر کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد که سرکوب خشونت‌آمیز کمک چندانی به سرکوب قیامها، که به ۱۹۴شهر در ۳۱ استان ایران گسترش یافته و آنها را به بزرگترین تظاهرات گسترده از سال۲۰۱۷ تبدیل نموده، نکرده است.

سونا صمصامی، نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا، گفت: «مهم نیست رژیم چه کاری انجام دهد، و با وجود همه فراز و نشیب ها، رژیم هرگز نمی‌تواند به وضعیت موجود یا قبل از سپتامبر ۲۰۲۲ بازگردد».

خانم صمصامی گفت: با افزایش فشار بر رژیم در داخل، جامعه جهانی یک فرصت طلایی برای تلاش در جهت سقوط دولت فعلی دارد.

او گفت: «تمام سفارتخانه‌های رژیم ایران باید تعطیل شوند و همه دیپلمات‌های رژیم ایران باید اخراج شوند. رژیم ایران باید از تمامی مجامع بین‌المللی اخراج شود و تمامی روابط اقتصادی باید قطع شود».

این روزنامه نوشت: مقامات NCRI گفتند که معترضان جوان در ایران به‌طور خاص بر پوسترها، مجسمه‌ها و موضوعاتی که نشانه‌ای از ولی‌فقیه در آنها است تمرکز کرده‌اند که بیانگر یک جنبش رو به رشد در سراسر کشور برای دور شدن از تئوکراسی مذهبی تندرویی می‌باشد که بیش از ۴۰سال بر ایران حکومت کرده است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2bcb617e-085e-4464-9e72-a11038a161e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات