728 x 90

واشنگتن تایمز: مذاکرات پرمخاطره بر سر آتش‌بس در غزه

جنگ در غزه
جنگ در غزه

واشنگتن تایمز در مقاله‌یی به تاریخ ۲۹مرداد با بررسی سیر تحولات در مذاکرات آتش‌بس در غزه نوشت: «میانجی‌های آمریکایی و عربی می‌گویند که در حال نزدیک شدن به توافقی برای توقف جنگ در غزه و آزادی گروگانهایی هستند که حماس در حمله ۷ اکتبر خود به اسارت گرفته بودند. مذاکرات زمانی فوریت جدیدی پیدا کرد که رژیم ایران و حزب‌الله لبنان قول دادند که انتقام کشتار هدفمند دو شبه‌نظامی ارشد به‌دست اسراییل را بگیرند و این نگرانی از یک جنگ بسیار گسترده‌تر و ویرانگرتر را افزایش داد».
در حالی که میانجیها یک پیشنهاد برای پر کردن شکاف را ارائه کرده و ابراز خوشبینی نمودند، حماس گفت که با آن مشکلات جدی دارد و گفت که از [پیشنهادهای] تکراری قبلی که تا حد زیادی پذیرفته بود فاصله دارد. اسراییل هم‌چنین ابراز نگرانی کرد و گفت مصالحه‌هایی وجود دارد که این کشور تمایلی به انجام آن ندارد.
مقاله در ادامه اضافه می‌کند: «اینجا جایی است که همه چیز ایستاده است:
یک آتش‌بس مرگبارترین جنگی را که تاکنون بین اسراییلی‌ها و فلسطینیها درگرفته است، متوقف می‌کند، یک درگیری‌ که خاورمیانه را بی‌ثبات کرده و اعتراضات جهانی را برانگیخته است».
در حالی که حزب‌الله لبنان از زمان شروع جنگ تقریباً روزانه هواپیماهای بدون سرنشین و موشک به سمت اسراییل پرتاب کرده است و اسراییل با حملات هوایی و توپخانه پاسخ داده است. خشونتها تشدید شده و دهها هزار نفر را مجبور به فرار از خانه‌های خود در دو طرف مرز کرده است.
یک توافق آتش‌بس هم‌چنین می‌تواند حزب‌الله و رژیم ایران را متقاعد کند که از حملات تلافی‌جویانه به اسراییل خودداری کنند.
دو طرف در حال کار بر روی یک پیشنهاد در حال تحول برای یک فرآیند سه مرحله‌ای هستند که در آن حماس همه گروگانها را در ازای آزادی اسرای فلسطینی، عقب‌نشینی اسراییل از غزه و آتش‌بس پایدار آزاد می‌کند.
جو بایدن در یک سخنرانی در ۳۱مه از این پیشنهاد حمایت کرد و کمی بعد شورای امنیت سازمان ملل آن را تأیید کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fc714b7-9a05-4073-ba4e-32755f4bb6f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات