728 x 90

واشنگتن تایمز: بایدن باید دستور غرق شدن آشکار و غیرقابل انکار کشتی سپاه پاسداران در دریای سرخ را بدهد

تصویری از یک کشتی در دریا -آرشیو
تصویری از یک کشتی در دریا -آرشیو

واشنگتن تایمز، روز ۱۲دیماه در گزارشی درباه شبه‌نظامیان حوثی با عنوان «معمای حوثی‌ها: ایران باید قیمت رفتار خود را بپردازد» نوشت: فرقه حوثی یمن تحت حمایت ایران از سال ۲۰۲۲ که موشکها و پهپادهای آن خسارات قابل توجهی در حمله به تأسیسات نفتی عربستان وارد کردند، به‌طور فزاینده‌یی مهاجم شده است.
از زمان حمله حماس به اسراییل در هفتم اکتبر، حوثی‌ها حداقل ۱۰۰حمله به کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری بسیاری از کشورها در دریای سرخ، که تنها مسیر کارآمد از اقیانوس آرام به مدیترانه و اروپا است، انجام داده‌اند. مسیر دیگر باید آفریقا را دور بزنند... . ایران در حال نزدیک‌تر شدن به استفاده مستقیم از نیروی نظامی علیه غرب است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یک کشتی سپاه پاسداران ایران در دریای سرخ است و اطلاعاتی را در مورد مکان و هویت کشتی‌ها به حوثی‌ها می‌دهد. این می‌تواند مستقیماً پهپادها و موشکهای حوثی‌ها را عملیاتی کند.
این نه تنها یک بلوف آشکار است، بلکه نشانه دیگری از اعتماد جنگ‌طلبانه ایران است که ایالات متحده مستقیماً آن را مجازات نخواهد کرد. . …
این بدان معناست که نیروهای عظیمی که پرزیدنت بایدن به شرق مدیترانه و خلیج عدن فرستاده برای ایران بازدارندگی نداشته است... .

یک انفجار در عرصه این کشتی می‌تواند آن را غرق کند. این انفجار می‌تواند نتیجه حمله اژدر توسط یک زیردریایی آمریکا باشد که می‌تواند کشتی را بدون شناسایی غرق کند. توضیح ما چیزی جز انکار حمله زیردریایی نخواهد بود. اما این برای بازدارندگی ایران و نیروهای نیابتی آن کافی نیست...
قلقلک دادن ایران با چند حمله هوایی به نیروهای نیابتی آن در عراق، سوریه یا یمن، آن را متوقف نمی‌کند یا به حملات نیابتی‌اش به ایالات متحده و اهداف تجاری در آنجا و دریای سرخ پایان نمی‌دهد. خود ایران باید بهای رفتار خود را بپردازد.

آقای بایدن باید دستور غرق شدن آشکار و غیرقابل انکار کشتی ایرانی کمک به هدایت پهپادها و موشکهای حوثی‌ها در دریای سرخ را بدهد.

این پاسخی متناسب به حملات مستمر به نیروهای ما در عراق و سوریه و حملات مستمر حوثی‌ها به کشتی‌های نیروی دریایی ما در دریای سرخ خواهد بود.
غرق کردن کشتی ایران، خط قرمزی دقیق و قابل اجرا ترسیم می‌کند که ایران نمی‌تواند بدون تحریک جنگ با ایالات متحده از آن عبور کند. بهترین وقت آن است که آقای بایدن این خط قرمز را ترسیم کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9ea71c66-789b-47c9-a394-7f595a895487"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات