728 x 90

واشنگتن اگزمینر: مایک پمپئو می‌گوید «هیچ امیدی» به همکاری آمریکا با رژیم فعلی ایران وجود ندارد

مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا

واشنگتن اگزمینر روز ۲۷آذر در گزارشی از سخنان مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا در کنفرانس «قیام ایران در چهارمین ماه - چشم‌اندازها و گزینه‌های سیاست درست»، نوشت: مایک پمپئو می‌گوید «هیچ امیدی» به همکاری آمریکا با رژیم فعلی ایران وجود ندارد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، روز شنبه استدلال کرد که به‌دلیل وحشیگری رژیم کنونی ایران، از جمله علیه شهروندانش، نمی‌توان هیچ امیدی به همکاری آمریکا با آن داشت.

پمپئو گفت: این خوب است که جهان در حال بیدار شدن نسبت به بی‌رحمی رژیم ایران است، اما هیچ فایده‌ای در مذاکره یا همکاری آمریکا با دولت ایران وجود ندارد، آن‌طور که دولت بایدن در حال حاضر تلاش می‌کند انجام دهد.

پمپئو در یک رویداد سیاسی ایرانیان در واشنگتن گفت: «رژیم به هزینه شهروندان خود محصول رنج و مرگ در خاورمیانه را درو می‌کند. این رژیم در تلاش‌ها و تعصب خود افراطی است. این رژیم وحشی است. این رژیم حاکمیت دینی است... . رژیم ایران نشان داده است که رهبران آن می‌توانند یک هواپیمای مسافربری غیرنظامی را ساقط کنند و صدها غیرنظامی را بکشند و بدون فکر کردن آن را تکذیب می‌کنند. هیچ امیدی به میانه‌روی یا همکاری با رژیم تحت رهبری چنین مردانی وجود ندارد.

این سخنرانی در حالی صورت می‌گیرد که قیامهای داخل ایران وارد چهارمین ماه خود می‌شود. معترضان برای دموکراسی، آزادی، ایران عاری از سلاح هسته‌یی و مهمتر از همه: حقوق و آزادی زنان، علیه رژیم مبارزه می‌کنند. این اعتراضات که عمدتاً توسط زنان رهبری می‌شود، پس از مرگ مهسا امینی آغاز شد... . .

پمپئو معترضان را تحسین کرد و گفت: در زمانی که شهروندان ایران با وجود خطر بالای زندان و اعدام تلاش می‌کنند تا از شر سرکوبگران خود خلاص شوند، جهان شاهد این است که تاریخ واقعی در حال شکل‌گیری است.

پمپئو گفت: مردم از همه مذاهب و قومیتها در مخالفت خود با رژیم و دعایشان برای امید به آینده‌ای بهتر متحد هستند. ما در حال مشاهده تاریخ واقعی هستیم. ملت واقعی ایران در حال قیام علیه ستمگر دیرینه خود است. اما فراموش نکنید که این مبارزه هزینه گزافی داشته است. برآوردها نشان می‌دهد که صدها معترض تاکنون کشته شده‌اند. ما می‌دانیم که تعداد زیادی زندانی شده‌اند، شاید ۳۰۰۰۰نفر دستگیر شوند... موضوع اعتراضات همین است. یک تشخیص عمیق از این‌که این نظام قادر به تغییر نیست. "

وی افزود: دولت بایدن و جهان باید به‌طور مداوم و مکرر تهدیدهای ایران برای اعدام معترضانی را که در تلاشی متحد علیه دولت خود تظاهرات می‌کنند، محکوم کنند.

پمپئو اظهارات خود را هنگام حضور در نشست سیاست دو حزبی ایران که توسط سازمان جوامع ایرانی آمریکایی برگزار شد، بیان کرد که شامل سخنرانی ژنرال چهار ستاره بازنشسته جک کین، لیندا چاوز، یکی از مقامات سابق دولت رونالد ریگان و سفیران سابق ایالات متحده سام براون بک و گری لاک می‌شد. در این مراسم هم‌چنین پیام مجازی مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران پخش شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3869195a-548f-4c07-a195-257953964da8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات