728 x 90

واشنگتن اگزمینر: انتقاد پنس از مبادله ۶میلیارد دلاری زندانیان با ایران: بزرگترین پرداخت باج در تاریخ آمریکا

مایک پنس
مایک پنس

واشنگتن اگزمینر درباره تبادل گروگانها به‌ازای دریافت ۶میلیارد دلار در گزارشی از انتقاد مایک پنس با عنوان «انتقاد پنس از مبادله ۶میلیارد دلاری زندانیان با ایران: بزرگترین پرداخت باج در تاریخ آمریکا» نوشت:
مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور پیشین، مبادله زندانیان را که دولت بایدن با ایران میانجی‌گری کرده بود، به‌شدت محکوم کرد و آن را «بزرگ‌ترین باج در تاریخ آمریکا» خواند.
نیویورک تایمز گزارش داد که دولت روز پنجشنبه توافق با ایران را پذیرفت که در آن پنج آمریکایی زندانی در ازای آزادی چند ایرانی زندانی آزاد شده و به ایالات متحده آزاد می‌شوند و تهران به ۶میلیارد دلار درآمد نفتی ایران دسترسی پیدا می‌کند.
مقامات بایدن گفتند که این پول فقط برای غذا، دارو و سایر اهداف بشردوستانه قابل دسترسی است.
پنس ادامه داد: رژیم ایران اکنون از این پول برای تولید پهپاد برای روسیه و تأمین مالی تروریسم علیه ما و اسراییل استفاده خواهد کرد. چین و روسیه که آمریکایی‌ها را نیز گروگان نگه می‌دارند، اکنون می‌دانند که قیمت به‌تازگی افزایش یافته است. هر ملت سرکشی که در دوران دولت من آمریکایی‌های بی‌گناه را به گروگان بگیرد، با قدرت آمریکا مواجه خواهد شد؛ به آنها هشدار داده شده است که ما باج نخواهیم پرداخت».
پنس همواره وحشیگری رژیم ایران را محکوم کرده و دولت بایدن را تحت فشار قرار داده است که توافق هسته‌یی ایران را تمدید نکند.
ماه گذشته، پنس معاون سابق رئیس‌جمهور در یک نشست گروه اپوزیسیون ایران در تبعید در پاریس حضوری غافلگیرکننده داشت. پنس در نشست سازمان مجاهدین خلق گفت: «رژیم ایران هرگز ضعیف‌تر از امروز نبوده است».

 

مایک پنس معاون سابق رئیس جمهور و کاندیدای ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ روز ۲۰مردادماه در پستی در شبکه ایکس درباره تبادل گروگانها به‌ازای دریافت ۶میلیارد دلار نوشت:
انتقاد پنس به مبادله ۶میلیارد دلاری زندانیان با ایران: «بزرگترین پرداخت باج در تاریخ آمریکا»

مایک پنس مطلبی از واشنگتن اگزمینر را ضمیمه پست خود کرده است.

واشنگتن اگزمینر - پنس دادن ۶میلیارد دلار به ایران ما به ازای آزادی زندانیان را بزرگترین باج دادن توسط آمریکا دانست...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/78bca7d6-89ed-463b-ba31-adf2289796a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات