728 x 90

واشنگتن همراه اسراییل در حال بررسی نحوه پاسخ به حمله تهران است

کورت کمپل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا
کورت کمپل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا

معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که «هماهنگی» و «مشورت‌ها» میان آمریکا و اسراییل در مورد نحوه پاسخ اسراییل به حمله موشکی دوم رژیم ایران، به‌طور عمده از سوی دو طرف جریان دارد و یک هدف عمده اطمینان یافتن از برقراری خطوط تماس و درک دیدگاههای دو کشور است.
کورت کمپل روز چهارشنبه گفت: «لحظات غافلگیرکننده‌ای» طی ماه‌های گذشته وجود داشته است و این یک مسأله «پنهانی نیست». وی با اشاره به حمله موشکی گسترده روز سه‌شنبه حکومت ایران به اسراییل خاطرنشان کرد، این تنها اسراییل نیست که دارد به گزینه‌های خود برای واکنش فکر می‌کند، بلکه آمریکا نیز چنین می‌کند».

کمپل به سخنان مقامات ارشد آمریکایی، از جمله جو بایدن رئیس‌جمهوری و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی او اشاره کرد که گفته‌اند حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسراییل عمیقاً غیرمسئولانه، تنش‌زا و خطرناک بود و به یک پاسخ نیاز است.

معاون وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد، مشورتهایی جریان دارد و همزمان می‌دانیم که منطقه روی لبه تیغ حرکت می‌کند و واشنگتن نگران افزایش درگیریهاست که می‌تواند نه تنها اسراییل، که منافع استراتژیک آمریکا را هم به خطر بیاندازد.

او با تأکید بر این‌که نگاه مستمر آمریکا ایجاد یک وقفه در درگیریها از سوی همه بازیگران است تا یک روند سازنده‌تر و یک راه رو به جلو پیش آید، گفت با این حال تصور شرایطی که جمهوری اسلامی، حزب‌الله و اسراییل همگی معتقد شوند فعلاً صلاح در این است که اسلحه‌های خود را زمین بگذارند، دشوار است. وی تصریح کرد، به‌طور خلاصه آمریکا و اسراییل طی چند روز آینده سعی می‌کنند دیدگاههای خود را تا جای ممکن با یکدیگر هم‌سو کنند.

پیش‌تر در روز چهارشنبه، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که از ایده حمله اسراییل به تأسیسات هسته‌یی در ایران، در واکنش به حمله موشکی جمهوری اسلامی به اسراییل، حمایت نمی‌کند.
کمپل گفت آمریکا می‌داند که تهدیدها علیه اسراییل واقعی است و اقدامات آن برای مقابله با این تهدیدها مشروع است، اما هم‌زمان هر چه درگیریها بیشتر ادامه یابد، چالشها و ابهامات مربوط به آینده هم بیشتر می‌شود.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8b17df3-6ff0-47d3-bf0c-8b6f2bc3b215"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات