728 x 90

هیل: در صورتی که رفتار رژیم ایران در منطقه قابل بازدارندگی نباشد، باید با آن مقابله شود

مزدوران حوثی وابسته به رژیم ایران
مزدوران حوثی وابسته به رژیم ایران

هیل نشریه کنگره آمریکا روز ۴بهمن در مطلبی با عنوان «یک هشدار ضروری برای شبه‌نظامیان یمن و هم‌چنین برای متحدان و دشمنان ما» نوشت: صرف‌نظر از نتیجه مذاکرات در وین درباره برنامه هسته‌ای رژیم ایران، در صورتی که رفتار ایران در منطقه قابل بازدارندگی نباشد، باید با آن مقابله شود.

رهبران رژیم ایران، از علی خامنه‌ای تا ذیل، اصرار داشتند که درباره برنامه موشکی یا فعالیت‌های خود در منطقه مذاکره نخواهند کرد و اساساً می‌گویند که مذاکرات هسته‌یی یک چیز است و منطقه و موشکها یک چیز کاملاً متفاوت می‌باشند.

در سال۲۰۱۵ که دولت اوباما و سایر اعضای ۱+۵ به برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام با ایران دست یافتند، آن موقع این نگرانی وجود داشت که اگر بخواهیم برای اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه به آنها بهایی تحمیل کنیم، توافق هسته‌یی را اجرا نخواهند کرد. تمایل رژیم ایران برای لغو تحریم ها همیشه به این معنی بود که آنها برجام را اجرا کنند. اما ما در پاسخ به آنها، کارهای خیلی کمی انجام دادیم، زیرا آنها اقدامات تهاجمی خود را در سراسر منطقه تشدید کردند. اکنون ما باید از گذشته درس بگیریم و رژیم ایران و مشتریان و یا نیروهای نیابتی آنها را وادار کنیم تا این بها را بپردازند، و این باید از حوثی‌ها شروع شود.

رژیم ایران از حوثیها به‌عنوان یک ابزار کاربردی برای اعمال فشار واقعی علیه عربستان سعودی استفاده می‌کنند، مشخصاً وقتی آنها به اهداف غیرنظامی سعودی شامل ریاض و اماکن نفتی کشور حمله می‌کنند.

حوثیهای یمن شهر صنعا پایتخت و بخش اعظمی از قسمت شمالی کشور را کنترل می‌کند. آیا حوثی‌ها یک نیروی نیابتی رژیم ایران هستند یا خیر، آن چیزی که جای بحث ندارد این است که آنها موشکها، پهپادها، آموزش و کمک در تولید پهپاد و سایر تسلیحات را از نیروی قدس رژیم و حزب‌الله دریافت می‌کنند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c0e4132-7ba4-4988-9b13-2ec1949f527a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات