728 x 90

هیل: آلبانی با تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با رژیم ایران سربلند ایستاد

آلبانی - تیرانا
آلبانی - تیرانا

هیل – نشریه کنگره آمریکا - ۱۴سپتامبر ۲۰۲۲

آلبانی با تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با رژیم ایران به‌دلیل حمله سایبری گسترده به تیرانا سربلند ایستاد و باید نمونه‌یی برای آمریکا و جهان باشد

 

هیل – نشریه کنگره آمریکا ۱۴سپتامبر ۲۰۲۲-۲۳شهریور: آلبانی ممکن است یکی از کوچکترین و جدیدترین اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باشد. با این حال، با تصمیم اخیر دولت این کشور مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با رژیم ایران به‌دلیل حمله سایبری گسترده به تیرانا در تابستان امسال، سربلند ایستاد. آلبانی رژیم ایران را به دومین حمله سایبری با هدف قرار دادن پلیس ملی این کشور متهم کرده که در ۹سپتامبر کشف شد.

این الگوی رفتاری، از جمله حملات به آلبانی، فریبکاری رژیم تهران را نشان می‌دهد از جمله در مورد برنامه تسلیحات هسته‌یی این رژیم. به نوبه خود، آلبانی به دموکراسیهای بزرگتر و قدیمی‌تر، از جمله دموکراسی ما، نوع شفافیت اخلاقی، شجاعت و عزم لازم برای ایستادگی در برابر رفتار غیرقانونی ایران را در اشکال مختلف آن نشان داده است.

رویکرد جامعه بین‌الملل باید از این واقعیت خشن درس بگیرد که اگر رفتار رژیم ایران بدون پاسخ بماند، نه تنها ادامه خواهد داشت، بلکه برای همه ما گستاخ‌تر و خطرناک‌تر می‌شود. جهان آزاد چنین درس‌هایی را با پذیرش خطر برای خود نادیده می‌گیرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d32c8133-c153-438f-bb3f-f4855d42a464"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات