728 x 90

همتی رئیس بانک مرکزی رژیم: در این یک‌سال می‌توانم بگویم ۶ماه اول را شب‌ها نمی‌توانستم بخوانم

همتی رئیس بانک مرکزی رژیم
همتی رئیس بانک مرکزی رژیم

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی رژیم در مصاحبه با تلویزیون کانال پنج رژیم به وضعیت بحرانی رژیم اشاره کرد و گفت: من هیچ زمانی نگفتم (شرایط) مطلوب است، ابزارهای ما محدود است، توانائی‌های ما محدود است، شرایط و آن چیزی که به ما به ارث رسیده است مشکلات زیادی دارد...

این جنگ اقتصادی به شکلی شده که هر جایی می‌رویم قبل از ما آمریکایی‌ها رفته‌اند و کار کرده‌اند. وقتی می‌رویم بعد از ما هم می‌روند که کاری نکنیم شرایطی است که شخصاً من و همکارانم عراق، ترکیه، کره، هند، روسیه، چین می‌رویم. جاهایی که ارتباط تجاری و پولی داریم می‌رویم و می‌آئیم، صحبت می‌کنیم، راضی می‌کنیم. در واقع فشار روی آنها خیلی زیاد است. آنها فشار حداکثری را گذاشتند.

 

رئیس بانک مرکزی رژیم افزود: از این یک سالی که گذشته است واقعاً می‌توانم بگویم ۶ماه اول را شب‌ها نمی‌توانستم بخوابم این‌که فشاری که وجود دارد را کنترل کنیم، خود مردم می‌دانند نیمه تابستان ۹۷ به بعد چه اتفاقی در صحنه اقتصادی و سیاسی کشور افتاد. ساعت دو نصفه شب بیدار می‌شدم و به این فکر می‌کردم که باید چه کار کرد. فشار روانی بسیار است.

همتی به بی‌اثر بودن حذف ۴صفر از پول ملی اشاره کرد و گفت: سؤالاتی را می‌بینم که برخی مواقع دوستان مطرح می‌کنند اعم از این‌که(حذف ۴صفر) هیچ تاثیری بر رشد اقتصادی ندارد، هیچ تاثیری بر تورم ندارد، هیچ تاثیری در ساختار بانکی ندارد و غیره. ما اینها را می‌دانیم. مگر گفتیم تاثیر دارد؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7dcbdfa1-efe4-429c-a8f0-16e1ac5ed18e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات