728 x 90

همبستگی نمایندگان پارلمان اروپا با گردهمایی جهانی ایران آزاد - ۱۹تیر۱۴۰۰

گردهمایی بزرگ ایران آزاد - آرشیو
گردهمایی بزرگ ایران آزاد - آرشیو

به سوی کهکشان آزادی؛ همبستگی با قیام مردم ایران حمایت از کانون‌های شورشی و مؤسسان پنجم ارتش آزادیبخش

 

حمایت از گردهمایی جهانی ایران آزاد در برابر رژیم قتل‌عام و حکومت منفور خامنه‌ای – رئیسی جلاد۶۷

 

ریچارد چارنسکی – نماینده پارلمان اروپا، وزیر سابق امور اروپایی لهستان

در پارلمان اروپا موضوع ایران و حمایت از حقوق‌بشر و اپوزیسیون دمکراتیک ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران موضوعی است که بسیاری از ما از همه گروه‌های سیاسی بر روی آن متحد هستیم

خانمها و آقایان، همکاران عزیز، دوستان عزیز،

قبل از هر چیز، از شما برای دعوتم به شرکت در اجلاس ایران آزاد واقعاً متشکرم.

من خوشحالم که امروز می‌توانم پیام خودم را به شما بدهم.

زیرا به‌دلیل تجربه شخصی‌ام در لهستان، من همیشه احساس همدردی زیادی نسبت به مردم ایران داشته‌ام که چندین دهه تحت حاکمیت آخوندها این همه رنج کشیده‌اند.

در پارلمان اروپا موضوع ایران و حمایت از حقوق‌بشر و حمایت از اپوزیسیون دمکراتیک ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران، موضوعی است که بسیاری از ما از همه گروه‌های سیاسی بر روی آن متحد هستیم. ما هم‌چنین به‌رغم وجود اختلافات سیاسی در مورد مسائل خودمان، در موضوع ایران آزاد متحد هستیم.

من افتخار می‌کنم، واقعاً باید بگویم که من یکی از اولین نماینده‌های پارلمان اروپا از کشور لهستان بودم که به گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا پیوستم.

 

من در دوره‌ای که نایب‌رئیس پارلمان اروپا بودم سعی کردم بهترین تلاش خودم را برای مقاومت ایران انجام دهم.

من و همکارانم، با همدیگر، چندین سال برای نجات جان اشرفیها جنگیدیم. من جلسه‌یی را در کمیسیون خارجه پارلمان اروپا بیاد می‌آورم که مارتین کوبلر، یک دیپلمات آلمانی که در آن زمان نماینده سازمان ملل در عراق بود، علیه سازمان مجاهدین خلق صحبت می‌کرد که ما او را به چالش کشیدیم و درس خوبی به او دادیم که دیپلماتهایی مانند او نمی‌تواند با آخوندها معامله کند و اپوزیسیون آنها را تخریب کنند تا بدینوسیله خودشان ارتقاء پیدا کنند. این موضوع امروز نیز یک درس برای هر کسی است که سعی در انجام این کار دارد. نیازی به تلاش برای ترساندن ما نیست! ما به‌خوبی می‌دانیم که چرا از اپوزیسیون ایران و خانم رجوی حمایت می‌کنیم!

امروز اپوزیسیون ایران تحت رهبری خانم رجوی از موقعیت بسیار قوی‌تری در داخل و خارج ایران برخوردار است.

 

پتری سارواما، نماینده پارلمان اروپا از فنلاند

پیام قوی مردم ایران به تحریم انتخابات در سراسر جهان شنیده شد. در ایران رأی مردم وجود ندارد همه چیز توسط ولی‌فقیه تصمیم‌گیری می‌شود این دقیقاً همان چیزی است که مردم و مقاومت ایران

خانم رجوی عزیز، دوستان عزیز در اشرف۳ و به‌خصوص در ایران، همه شما که گردهمایی امسال را تماشا می‌کنید.

من با همبستگی کامل خود با مردم شجاع ایران به اجلاس ایران آزاد می‌پیوندم و حمایتم را از خواسته شما برای تغییر به سوی آزادی و دموکراسی ادامه خواهم کرد.

پیام قوی و مصمم مردم ایران به تحریم انتخابات از هفته‌ها قبل از انتخابات در ایران، در واقع در سراسر جهان شنیده شد.

متأسفانه، در ایران رأی مردم وجود ندارد، زیرا همه چیز توسط ولی‌فقیه فیلتر و تصمیم‌گیری می‌شود و این دقیقاً همان چیزی است که مردم ایران و مقاومت ایران برای تغییر آن تلاش می‌کنند.

 

در برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران آزاد، که من کاملاً از آن پشتیبانی می‌کنم، اولین برنامه به این واقعیت اشاره دارد که صندوق‌های رأی تنها ملاک قانونی بودن است. بر این اساس، شورای ملی مقاومت ایران اپوزیسیون دمکراتیک ایران به‌دنبال یک جمهوری مبتنی بر حق رأی آزادانه مردم است.

هم‌چنین، من به بسیاری از همکارانم در پارلمان اروپا پیوسته‌ام که بیانیه‌یی را در حمایت از ایران دمکراتیک و پیشرفته امضا کرده‌ایم، در این بیانیه آمده است: ”ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم یک سیاست قاطع در مورد ایران اتخاذ کند، و اولویت را به حقوق‌بشر داده و کسانی که مسئول نقض حقوق‌بشر و تروریسم هستند را مورد حسابرسی قرار دهد. “ این برای ما در اینجا در پارلمان اروپا یک اولویت است و ما به‌طور جمعی به کار در این زمینه ادامه خواهیم داد.

 

اما اکنون به من اجازه دهید تا از این فرصت برای فرستادن یک پیام ویژه به مردم ایران که در حال دیدن ما هستند استفاده کنم، لطفاً همیشه بدانید که در من، شما یک دوست را دارید، کسی که همیشه از شما حمایت کرده است، از شما حمایت خواهد کرد، از جنبش مقاومت شما حمایت می‌کند و از خانم رجوی، در مقام رهبری این جنبش و اینرا ادامه خواهم داد تا روزی که ایران، کشور زیبای شما آزاد شود و سپس دوستان من، ما در میدان آزادی تهران دیدار خواهیم کرد. متشکرم،

 

ایوان استفانتس – نماینده پارلمان اروپا از اسلواکی

ریاست جمهوری رئیسی «دژخیم قتل‌عام ۶۷» بسیار نگران‌کننده است او در قتل‌عام بیش از ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی که عمدتاً اعضای مجاهدین خلق بودند و کشتار ۱۵۰۰نفر در آبان ۹۸دست داشت. مردم ایران و واحدهای مقاومت مجاهدین در سراسر ایران برای قیام بعدی آماده می شوند

دوستان عزیز،

جای بسیار خوشوقتی برای من است که می‌توانم گردهمایی سالانه شورای ملی مقاومت ایران، «اجلاس ایران آزاد» را خطاب قرار بدهم.

ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی، همان‌طور که مردم ایران او را“ دژخیم قتل‌عام ۶۷ ”می‌نامند، بسیار نگران‌کننده است. طی چهار دهه گذشته، رئیسی در برخی از بدترین انواع سرکوب، شکنجه، کشتار و جنایات علیه بشریت علیه زنان و جوانان ایران، به‌ویژه اعضای سازمان مجاهدین خلق به‌عنوان اپوزیسیون اصلی رژیم، نقش داشته است.

او یکی از اعضای کمیسیونهای مرگ بود که بیش از ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی، عمدتاً اعضای مجاهدین خلق را اعدام کرد. سوابق اخیر وی به‌عنوان رئیس قوه قضاییه رژیم آخوندی با کشتار بیش از ۱۵۰۰نفر در آبان ۹۸ و دستگیری و بازداشت و تحت شکنجه قرار دادن حداقل ۱۲۰۰۰نفر از قیام‌کنندگان شناخته شده است.

 

تحقیقات اخیر در دانشگاههای ایالات متحده و انگلیس نشان می‌دهد که تعداد کشته‌شدگان در قیام آبان ۱۳۹۸ سه برابر بیشتر از آمار اعلام شده است، و این بدین معنا است که این یک جنایت جدی بوده که ما آنرا محکوم کردیم و خواستار آزادی همه زندانیان آن شدیم.

مردم ایران بپا خواسته‌اند. واحدهای مقاومت اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران در سراسر ایران بسیار فعال هستند. آنها برای قیام بعدی آماده می شوند زیرا آنها دیگر این رژیم را تحمل نمی‌کنند.

مردم ایران هر روز از هر فرصتی برای شنیده شدن صدای خود استفاده می‌کنند. بنابراین من معتقدم که ما در اروپا باید در کنار ملت ایران باشیم و دیگر نباید اجازه دهیم که اتحادیه اروپا چشم خود را بر نقض حقوق‌بشر و تروریسم رژیم ایران ببندد و یک سیاست مماشات را ادامه دهد که اعتبار اروپا را تخریب کند.

ما در پارلمان اروپا در سمت دمکراسی در ایران هستیم. من و بسیاری از همکارانم، یعنی اعضاء گروه «دوستان ایران آزاد» در پارلمان اروپا، از جنبش خانم رجوی و برنامه ۱۰ ماده‌ای او برای یک ایران آزاد حمایت می‌کنیم و تا آزادی ایران به کار خود ادامه خواهیم داد. از شما ممنونم.

 

استانیسلاو پولچاک- نماینده پارلمان اروپا از جمهوری چک

مردم ایران به انتخابات قلابی“ نه ”گفتند اکنون جهان باید انتخاب کند که در سمت آزادی و دموکراسی است یا در کنار یک جلاد که به‌عنوان قصاب مردم ایران شناخته می‌شود رئیسی باید به جرم جنایت علیه بشریت مورد تحقیق قرار گیرد

از پارلمان اروپا در بروکسل، به همه شرکت‌کنندگان و مهمانانی که به اجلاس جهانی سه روزه ایران آزاد می‌پیوندند، خوش‌آمد می‌گویم.

این گردهمایی در یکی از حساس‌ترین زمانها برای مردم ایران برگزار می‌شود. آنها به انتخابات قلابی“ نه ”گفتند زیرا انتخابات در چنین شرایطی، تحت چنین رژیمی، نه آزاد و نه عادلانه است. آنها به رژیم مشروعیت نمی‌دهند. و اکنون با رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور نصب شده، جهان باید انتخاب کند که آنها در کدام طرف می‌خواهند قرار بگیرند، در سمت آزادی و دموکراسی یا در کنار یک جلاد! او در همه رسانه‌ها و برای مردم ایران به‌عنوان «قصاب مردم ایران» شناخته می‌شود و همان‌طور که عفو بین‌الملل گفته، ”او باید به جرم جنایت علیه بشریت مورد تحقیق قرار گیرد.

 

من سالهاست که از جنبش شما حمایت می‌کنم. من می‌خواهم اشاره کنم که ما از کمپینهای «دروغ‌پراکنی» ناموفق رژیم علیه اپوزیسیون دمکراتیک ایران، مرعوب نخواهیم شد. ما انسانهای دارای اصول و با پرنسیپی هستیم و حمایت ما از شورای ملی مقاومت ایران درست و واقعی است.

بنابراین پیام روشن است. اتحادیه اروپا باید برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی برای ایران آزاد را به‌رسمیت بشناسد و تنها راه‌حل برای این کار ایستادن در کنار مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آن است که توسط خانم رجوی رهبری می‌شود.

متشکرم و ما خیلی زود در یک ایران آزاد دیدار خواهیم کرد!

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c8f138c-607d-4019-bf70-534b67389b4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات