728 x 90

همبستگی اتحادیه سراسری حمل‌ و نقل جاده‌یی انگلستان با تظاهرات کارگران در ایران

تظاهرات کارگران فولاد اهواز - عکس از آرشیو
تظاهرات کارگران فولاد اهواز - عکس از آرشیو

در همبستگی با کارگران اعتصابی در ایران، اتحادیه سراسری حمل‌ و نقل جاده‌ای متحده انگلستان (یو آر تی یو) از تظاهرات کارگران در ایران حمایت کرد و در فراخوانی خطاب به کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد، خواستار اقدام فوری برای آزادی کارگران زندانی شد

 

لازم به یادآوری است در تاریخ ۱آذر ۹۷«کنفدارسیون سراسری ایتالیا برای کار» (CGIL) (چی جی ال) طی بیانیه‌یی در حمایت از حقوق کارگران و کامیون‌داران ایران، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی کارگران بازداشت شده در اعتصابهای اخیر شد.

کنفدراسیون سراسری ایتالیا برای کار که در برگیرنده ۵میلیون عضو است در بیانیه همبستگی‌اش با کارگران اعتصابی در ایران نوشت:‌

سرکوب کارگران ایرانی، نقض مستمر حقوق‌بشر محسوب می‌شود. مهمترین مراکز تولیدی و اقتصادی کشور در دست سپاه پاسداران است. این مراکز؛ کارگران را مورد استثمار قرار داده و به شدیدترین وجه اذیت و آزار و سرکوب می‌کنند.

ما همبستگی خودمان را با رانندگان کامیون و سایر کارگران ایرانی که دائماًً مورد سیاست‌های سرکوبگرانه رژیم ایران قرار داشته و حقوق و آزادی پایه‌یی آنان نفی می‌شود، ابراز می‌داریم و خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی کارگران بازداشتی هستیم.

 

کنفدراسیون عمومی کار فرانسه (س ژ ت) هم در تاریخ ۸آذر۹۷ از کارگران اعتصابی شرکت نیشکر هفت‌تپه طی بیانیه‌یی حمایت کرد و نوشت:

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه را آزاد کنید!

چندین سال است که کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه برای به‌دست آوردن حقوق اولیه خود از جمله بهبود شرایط کاری و پرداخت دستمزدهای معوقه مبارزه می‌کنند. کنفدراسیون عمومی کار در فرانسه (س.ژ.ت) در حمایت از این کارگران و همصدا با آنها مصرانه می‌خواهد که مطالبات کارگری آنها تأمین شود و همچنین تمامی کارگران بازداشت شده و زندانیان سیاسی آزاد گردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56cde5e7-0aba-46ae-ac83-20b2dfcce0d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات