728 x 90

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس و حمایت نمایندگان کنگره آمریکا و پارلمان کانادا

حمایت از همایش بزرگ ایرانیان توسط پارلمانترها و نمایندگان کنگره
حمایت از همایش بزرگ ایرانیان توسط پارلمانترها و نمایندگان کنگره

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس امروز ۹تیر در پاریس برگزار می‌شود. شمار دیگری از نمایندگان کنگره آمریکا و پارلمان کانادا حمایت خود را از این همایش اعلام کردند.

 

براد شرمن-نماینده کنگره آمریکا

مفتخرم که یکبار دیگر امسال، قبل از گردهمایی بزرگ بین‌المللی برای ایران آزاد صحبت کنم. از زمانیکه من به این گردهمایی پارسال پیام رساندم، پیشرفتهای جدید اساسی صورت گرفته است، در حالیکه رژیم هم‌چنان به اعدام‌های گسترده، زندانی کردن خبرنگاران و سوخت رسانی به افراطی‌گری در منطقه، ادامه می‌داد. هر روز ایرانیان ایستادند و گفتند ”کافیست“!هرکس که در خیابانها اعتراض می‌کند باید بداند که ایالات متحده دوست آنهاست. مبارزه شما، مبارزه ماست. و ما در کنار شما در مقابل رژیمی که هیچ اهمیتی به آزادی و رفاه مردم خودش نمی‌دهد، ایستاده‌ایم. من می‌خواهم از خانم رجوی برای استمرار حمایتش از دموکراسی، حقوق زنان و اقلیتها در ایران، قدردانی کنم. یکبار دیگر باید از مجاهدین خلق برای این‌که اولین سازمانی بودند که برنامه هسته‌یی ایران را به توجه جهان در سال ۲۰۰۲ رساندند، قدردانی کنم. یک ایران کامیاب باید یک ایران صلح‌آمیز باشد، جاییکه آزادی و حقوق‌بشر مردم ایران تضمین شود. شما به این آینده‌ ایمان دارید، من به این آینده‌ ایمان دارم و با همدیگر، به کارمان برای یک ایران سکولار، غیرهسته‌یی و دموکراتیک ادامه خواهیم داد، تا این هدف به حقیقت بپیوندند. من نماینده کنگره، براد شرمن از کالیفرنیا هستم.

با تشکر فراوان.

 

 

دکتر رال روئیز - نماینده کنگره آمریکا

سلام، من دکتر رال روئیز، نماینده منطقه ۳۶کالیفرنیا هستم. من مفتخرم که این پیام را همراه حوزه‌ام که در کنوانسیون بین‌المللی امسال برای ایران آزاد شرکت می‌کنند، ارسال کنم. من از استمرار تظاهراتها در ایران که فراخوان به یک ایران دموکراتیک، آزاد، مبتنی بر جدایی دین و دولت، غیرهسته‌یی و پایان دادن به دیکتاتوری رژیم حاکم، می‌دهند، استقبال می‌کنم. ما باید از ریشه‌های جنبش سیاسی در ایران حمایت کنیم تا به این تغییر با تضمین این‌که شهروندان ایرانی دسترسی نامحدود به اینترنت و اجتماع آزاد داشته باشند، دست پیدا کنند. در این روند، امیدوارم که ایرانیها بتوانند به آزادی خود دست یابند و بتوانند یک ایران مبتنی بر جدایی دین و دولت، دموکراتیک و غیرهسته‌ای، برقرار کنند. همچنین امیدوارم که ایران به جامعه بین‌المللی برای سازمان دادن آزادی اجتماعات و مطبوعات، برابری مرد و زن و برابری حقوق برای اقلیتهای قومی و مذهبی، بپیوندد.

 

 

جیمز بزن - نماینده پارلمان کانادا از حزب محافظه‌کار و وزیر سایه دفاع

سلام، مایلم گرمترین درودهایم را به تمام کسانی که در گردهمایی بزرگ ایران آزاد در پاریس در فرانسه شرکت می‌کنند بفرستم. این یک فرصت فوق‌العاده است که حمایت خودمان را از شورای ملی مقاومت ایران نشان دهیم و تعهدمان را به یک آینده آزاد و دموکراتیک برای ایران و مردمش تثبیت کنیم.

همچنین این زمان محکوم کردن رژیم وحشی خامنه‌ای و روحانی است که در حال حاضر بر ایران حکومت می‌کند و نقض گسترده و مستمر حقوق‌بشر که توسط این حکومت مذهبی صورت می‌گیرد.

تغییر از داخل ایران در حال آمدن است. و تظاهر کنندگان شجاع ایرانی به ما نشان داده‌اند که ایرانیان مبارزه برای آینده روشن تری برای کشورتان را رها نکرده‌اند. این روح و عشق به آزادی هرگز نمی‌تواند شکسته شود و به این دلیل است که من مطمئن هستم که آزادی پیروز خواهد شد و رژیم استبدادی و شیطانی کنونی فرو می‌ریزد.

افرادی از ما در جهان آزاد مثل کانادا باید هر کاری از دستمان بر بیاید برای حمایت از آزادی مردم ایران انجام دهیم و روی رژیم فشار بیاوریم. آنهایی که در ایران تحت سرکوب و آزار شدید هستند باید صدایی در همه پارلمانهای جهان داشته باشند. سال گذشته، پارلمان کانادا به‌اتفاق آرا قانون سرگیی مگینستکی را تصویب کرد که مورد حمایت من و سناتور رینال اندره چاک بود. این قانون تضمین می‌کند که کانادا نمی‌تواند به‌عنوان یک پناهگاه امن برای مقامات فاسد خارجی و آنهایی که مرتکب نقض گسترده حقوق‌بشر علیه شهروندانشان شده‌اند مورد استفاده قرار گیرد.

در ماه فوریه من لیستی از افرادی از ایران را ارائه کردم که شخصاً در قتل‌عام بیش از ۵هزار زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ شرکت داشته‌اند. این لیست شامل روحانی و خامنه‌ای می‌شود.

من حمایت خودم را مجدداً از برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی اعلام می‌کنم و می‌خواهم که سازمان ملل، اتحادیه اروپا، و ایالات متحده و همین‌طور سایر متحدانمان در کنار شورای ملی مقاومت ایران با قاطع‌ترین موضع بایستند که صلح، امنیت و همچنین دموکراسی را به ایران می‌آورد.

 در بزرگداشت این گردهمایی در پاریس و نشان‌دادن حمایتمان برای ایران آزاد که یک روز به‌زودی به حقوق‌بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون احترام می‌گذارد، به تک‌تک شما می‌پیوندم.

 

 

الیزابت می - نماینده پارلمان و رهبر حزب سبزهای کانادا

می خواهم حمایت روشن حزب سبزهای کانادا از حقوق‌بشر، احترام به ایده‌آلهای دموکراتیک و تغییر در ایران را اعلام کنم که نهایتاً حقوق‌بشر را به‌رسمیت بشناسد، آزادیهای دموکراتیک را به‌رسمیت بشناسد، و گذار به یک جامعه آزاد و دموکراتیک را با یک جامعه مدنی سالم و مورد احترام اجازه دهد. به‌طور خاص حقوق افراد کرد در ایران، یک راه طولانی در پیش روست ولی ما در کنار شما می‌ایستیم و برای صلح، و امنیت برای مردم ایران و همه همسایگانش کار می‌کنیم.

 

 

راب اولیفانت - نماینده پارلمان کانادا از حزب حاکم لیبرال

من راب اولیفانت نماینده‌دان ولی وست در شهر تورنتو کانادا هستم. از طرف خودم و از طرف نفرات حوزه‌ام، درودهایم را به آنهایی می‌فرستم که گردهم می‌آیند که اطمینان حاصل کنند آرزوهای مردم ایران شنیده می‌شود. این اهداف ساده هستند: دموکراسی، آزادی، حقوق‌بشر، حق آزادی تجمعات، (آزادی) بیان که ما به‌عنوان شخص و انسان می‌توانیم داشته باشیم که این چیزها توسط دولت ما شنیده شود و درک شود. امروز ما در زمان سختی گردهم می‌آییم در حالی که مردم ایران با آزار و اذیت مستمر و مشکلات مستمر مواجهند. بدانید که کانادا در کنار مردم ایران می‌ایستد تا اطمینان حاصل کند که اصول آزادی و دموکراسی و حقوق‌بشر و کرامت انسانی محترم شمرده می‌شوند، بنا می شوند و گسترش می‌یابند.

من برای شما بهترین آرزوها را می‌کنم. من برای شما آرزوی موفقیت در تلاش مشترکمان می‌کنم که اطمینان یابیم جهان جای بهتر، امن‌تر و موفقیت‌آمیز تری خواهد بود در حالی که ایران تحت یک رهبری دموکراتیک شکوفا می‌شود.

 

دین الیسون-نماینده پارلمان کانادا از حزب محافظه کار

این آخر هفته یک گردهمایی مهم برای آینده ایران است.

شما همه اینجا هستید چون یک دیدگاه آلترناتیو مثبت برای ایران دارید که مردمش می‌توانند به آن افتخار کنند – یک ایران دمکراتیک.

آنچه ما در حال حاضر از مردم ایران می‌بینیم، که به‌طور واقعی برای دهه‌ها دیده‌ایم، خشم و نارضایتی از رژیم حاکم است.

مردم ایران فراخوان برای تغییر ادامه‌دار به سمت دموکراسی را پیش می‌برند.

ایران شاهد قیامهای بزرگی از دسامبر ۲۰۱۷در بیش از ۱۴۰شهر بود.

مردم ایران علیه رژیمی سخن می‌گویند که تروریسم را در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن تأمین مالی می‌کند.

آنها علیه برنامه اتمی که امنیت منطقه‌ای را به خطر می‌اندازند سخن می‌گویند و علیه سرکوبی که هر روز با آن مواجهند سخن می‌گویند.

کاملاً غیرقابل قبول است که رژیم مذهبی حاکم بر ایران هنوز شهروندان ایران را شکنجه می‌کند، مردم را از انتخابات آزاد و منصفانه محروم می‌کند و منابع این کشور را برای ساخت سلاحهای کشتار جمعی بکار می‌گیرد.

مردم ایران سخت می‌کوشند که بنیادهای آینده‌ای را بنا کنند و یک دموکراسی سرزنده داشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13726b7a-f4cb-45ae-b888-a3f0d202966d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات