728 x 90

همایش ایرانیان در پاریس ۲۰۱۸، سخنرانی شخصیتها، قیام و ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی

همایش ایرانیان در پاریس - ویلپنت ۲۰۱۸
همایش ایرانیان در پاریس - ویلپنت ۲۰۱۸

 

قیام و ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی

همایش بزرگ مقاومت ایران پاریس ۹تیر ۱۳۹۷(۳۰ژوئن ۲۰۱۸)

حمایت از شوراهای مقاومت و کانونهای شورشی

همبستگی ملی برای سرنگونی فاشیسم دینی

 

روز شنبه ۹تیرماه ۱۳۹۷(۳۰ژوئن۲۰۱۸)، همایش ایرانیان در پاریس برگزار شد. در اجتماع عظیم ایرانیان، هیأت‌های نمایندگی از کشورهای مختلف جهان، شامل برجسته‌ترین شخصیت‌های سیاسی، نمایندگان پارلمانها، شهرداران، منتخبان مردم و کارشناسان و متخصصان بین‌المللی اوضاع ایران نیز شرکت داشتند.

همایش ایرانیان - پاریس ۹تیر۹۷

همایش ایرانیان - پاریس ۹تیر۹۷

 

سخنرانان همایش ایرانیان در پاریس، بر حمایت خود از قیام مردم ایران و آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت، تأکید کردند و جامعه جهانی را به اتخاذ سیاست قاطع علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران و ایستادن در کنار مردم بپا خاسته ایران فراخواندند.

(اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در رابطه با برگزاری گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۹تیر۹۷)

 

مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، در سخنرانی خود در این همایش گفت: یک نسل پر اشتیاق و تشنه آزادی برای در اختیار گرفتن تمام کشور و برای پس‌گرفتن ایران از آخوندهای اشغالگر بپا خاسته است. از کارگران هفت‌تپه و فولاد تا کشاورزان ورزنه، تا جوانان کازرون تا راننده‌ها و کامیون‌داران شهرهای سراسر کشور تا بازاریان و جوانان لاله‌زار و فردوسی و شوش و ملت و اکباتان در تهران که با شجاعت با مزدوران وحشی مقابله کردند. این‌، نبرد ملت ایران، است. سرنگونی حتمی است،‌ پیروزی حتمی است و ایران آزاد می‌شود و ایران عاری از شیخ و شاه، در چشم‌انداز است. شعبده «راه‌حل» از درون فاشیسم دینی، سوخته است، مردم و جوانان شورشگر، پایان کارِ هر دو جناح رژیم را اعلام کرد‌ه‌اند. (جزئیات بیشتر)

همایش ایرانیان - ایران آزاد با مریم رجوی

همایش بزرگ ایرانیان - ایران آزاد با مریم رجوی

 

 


اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

پاریس: گردهمایی «ایران آزاد با هزار کانون شورشی» با شرکت صدها شخصیت تراز اول، قانونگذاران و منتخبان از ۵قاره جهان

گردهمایی عظیم سالانه ایرانیان و حامیان مقاومت ایران در روز ۹تیر (۳۰ژوئن) زیر عنوان « ایران آزاد با هزار کانون شورشی» با حضور مریم رجوی، و صدها تن از سیاستمداران و دولتمردان تراز اول در سطح از ۵قاره جهان در پاریس برگزار شد.

در یک برنامه انگیزاننده گزارشهایی از کارزار گسترده جوانان و هواداران مجاهدین و مقاومت ایران در مناطق مختلف تهران و شهرهای سراسر کشور در حمایت از گردهمایی ایران آزاد منتشر شد که بسیار مورد استقبال جمعیت قرار گرفت
شخصیت‌های برجسته‌یی چون رودی جولیانی، کاندیدای ریاست‌جمهوری و شهردار پیشین نیویورک؛ نیوت گینگریچ کاندیدای ریاست‌جمهوری و رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، فرماندار بیل ریچاردسون، مایکل موکیزی، وزیر پیشین دادگستری، لوئیس فری، مدیر پیشین اداره تحقیقات فدرال و ژنرال جرج کیسی، رئیس پیشین ستاد ارتش، از آمریکا؛ استفان هارپر و جان برد، نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق کانادا؛ و برنارد کوشنر و فیلیپ دوست بلازی وزیران خارجه سابق و راما یاد، وزیر سابق حقوق‌بشر فرانسه؛ سفیر جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا، ادوارد لینتنر معاون پیشین وزیر کشور آلمان؛ ترزا ویلییرز، عضو ارشد مجلس عوام و وزیر ارشد سابق در امور ایرلند شمالی در دولت انگلستان؛ میشل دووکولور و فیلیپ گوسلن از سوی هیأت پارلمانی فرانسه، سناتور روبرتو رامپی به‌نمایندگی از هیأت پارلمانی ایتالیا؛ آنا فوتیگا، نماینده پارلمان اروپا و وزیر خارجه سابق لهستان؛ پاندولی مایکو، وزیر دولت و نخست‌وزیر سابق؛ بن اونی آردلین، معاون مجلس رومانی؛ صالح القلاب، وزیر سابق تبلیغات اردن؛ نذیر حکیم، دبیرکل ائتلاف سوریه و... در میان دهها سخنران این گردهمایی عظیم بودند.
۲۰۰۰پارلمانتر اروپایی با تقدیم یک لوح از مقاومت ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی، و برنامه ۱۰ماده‌یی وی حمایت کردند.
در این گردهمایی دهها بیانیه حمایت از سوی شخصیتها و سیاستمداران برجسته و هیأتهای پارلمانی اروپایی و رهبران بلندپایه مذهبی از کشورهای مختلف جهان در حمایت از قیام مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آن و آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت تقدیم خانم رجوی شد.
از آمریکا علاوه بر شخصیت‌های آمریکایی حاضر در جلسه، شمار دیگری از شخصیت‌های ‌برجسته این کشور یک بیانیه حمایت دو حزبی را که از سوی ۳۳شخصیت از جمله سناتور جوزف لیبرمن، کاندیدای پیشین معاون رئیس‌جمهور، ژنرال جیمز جونز، مشاور امنیت ملی پرزیدنت اوباما و فرمانده پیشین ناتو، ادوارد رندل، رئیس پیشین حزب دموکرات و فرماندار پنسیلوانیا، تام ریج، وزیر پیشین امنیت ملی و فرماندار پنسیلوانیا و.... تصریح می‌کند تغییر دموکراتیک در ایران بیشتر از هر واقعه‌یی به ثبات و فروکش‌ کردن آتش افراط‌گرایی در منطقه کمک خواهد کرد... جنبش مقاومت، پایگاه گسترده خود در جامعه ایران توانمندیش در مواجهه با شرایط دشوار غیرقابل تصور، انسجام چشم‌گیر تشکیلاتی و توانمندی خود در افشای پنهان‌کاری رژیم را نشان داده است.
بیش از ۵۰تن از رهبران بلندپایه مذهبی انگلستان، اسکاتلند و ولز شامل بیش از دو سوم رهبران دینی در مجلس اعیان انگلستان که هزاران کلیسا را در سراسر بریتانیا تحت پوشش قرار می‌دهند، همچنین ۷۸تن از رهبران کلیساها در آمریکا به اسقف اعظم عالیجناب دکتر روان ویلیامز، اسقف اعظم سابق کانتربری پیوستند تا با صدور بیانیه‌یی نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران، به‌خصوص نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی و درد و رنج آنها را محکوم کنند و جامعه جهانی را به دفاع از حقوق آنان و اقدام فوری در مقابل سرکوب و تعقیب و آزار آنها دست بزنند. آنها از دولتهای متبوع خود خواستار شدند که به‌عنوان یک پیش‌شرط، بهبودی روابط شان با ایران را به قطع سرکوب اقلیتها و توقف اعدام در ایران مشروط کنند».
ژان فرانسوا لوگاره، شهردار منطقه یک پاریس که همراه با ۱۰۰تن از شهرداران و منتخبان مردم فرانسه در گردهمایی ایران آزاد حضور یافته بودند، بیانیه حمایت هزاران تن از همکاران خود را در همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران علیه دیکتاتوری آخوندی اعلام کردند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۹تیر ۱۳۹۶(۳۰ژوئن ۲۰۱۷)

 


 

در همایش ایرانیان در پاریس هیاتهایی از پارلمانترها و شخصیتهای سیاسی از آمریکا، اروپا، کانادا و کشورهای خاورمیانه به سخنرانی پرداختند.(فیلم سخنرانیهای همایش ایرانیان در پاریس ۲۰۱۸ در (سایت سیمای آزادی)

همایش ایرانیان - پاریس ۹تیر۹۷

همایش ایرانیان - پاریس ۹تیر۹۷

همایش ایرانیان - پاریس ۹تیر۹۷

همایش ایرانیان - پاریس ۹تیر۹۷


همایش ایرانیان در پاریس - سخنرانی شخصیتهای آمریکایی - ویلپنت ۲۰۱۸

سخنرانی شهردار رودی جولیانی در همایش ایرانیان در پاریس

خیلی متشکرم. خیلی عالی است که به اینجا برگشتم در زمانی که هم اهمیت زیادی دارد و هم همه ما نسبت به دفعات قبل که اینجا بودیم امیدوارتر از گذشته هستیم. فکر می‌کنم اکنون خیلی واقعی‌تر می‌توانیم پایان رژیم را ببینیم. ما این را می‌بینیم، چون قبلاً آن را در کشورهای تحت‌ستم دیگر تجربه کرده‌ایم. وقتی مردم هر روز به خیابانها می‌ریزند، و در خیابانها روزانه تظاهرات می‌کنند، همان‌طور که در ۱۴۲شهر ایران کردند، همان‌طور که چند روز قبل در تهران تظاهرات کردند، وقتی این کار را ادامه می‌دهند، به‌رغم سرکوب شدید، به‌رغم ضرب‌وشتم شدید، به‌رغم دستگیریهای گسترده یا به‌رغم این‌که بسیاری کشته می‌شوند، اما بر تعداد آنها افزوده می‌شود و گسترش و تداوم پیدا می‌کند؛ تا جایی‌که اکنون رژیم را تهدید به سرنگونی می‌کنند. وقتی چنین می‌شود، آزادی در راه است. این می‌توانست قبلاً اتفاق بیفتد، می‌توانست ۸ یا ۹سال پیش در قیام ۸۸ اتفاق بیفتد، قیامی که دولت من بی‌شرمانه به آن پشت کرد. شرم بر آن دولت. اما این بار، وقتی که قیام در ماه دسامبر و ژانویه شروع شد، چند ماه پیش، رئیس‌جمهور آمریکا که با جنجال‌های زیادی مواجه است که آیا خوب است توئیت کند یا نه، تلفن کوچکش را درآورد و توئیت کرد و از تظاهرکنندگان حمایت کرد.

من به کشورهایی که به حمایت از رژیم ایران ادامه می‌دهند و با آن معامله می‌کنند، می‌گویم که وقتی با رژیم ایران معامله می‌کنید، برای رژیمی قیمت می‌دهید که زنان را از حقوقشان محروم می‌کند، کودکان را از حقوقشان محروم می‌کند، مردم را به‌قتل می‌رساند به‌خاطر این‌که مذهب دیگری دارند، چگونه می‌توانید چنین کنید؟ پس فرق شما با تروریستها چیست، وقتی که به آنها پول می‌دهید؟ و این رژیم را پشتیبانی می‌کنید؟ گروه‌های زنان به‌طور خاص، در سراسر جهان، باید خواستار توقف معامله شرکتها با این رژیم شوند، باید تحریم شوند و ما باید معامله با آنها را متوقف کنیم. همه ما می‌دانیم که اقتصاد ایران در حال سقوط آزاد است، در حال محوشدن است.

ما عکس مردی را دیدیم که نوشته‌‌یی را بلند کرده بود و می‌خواست که کلیه یا کبد خود را به ۵۰۰دلار بفروشد، این دولت در آستانه سرنگون شدن است. چیزی که الآن باید انجام دهیم، این است که ارادهٔ خود را از دست ندهیم. باید مصمم‌تر باشیم. الآن زمان آن رسیده که فشار جدی را وارد کنیم.

خدا را شکر که رئیس‌جمهور من که الآن می‌توانم به او افتخار کنم، به آن توافق اتمی خطرناک با (رژیم) ایران پشت کرد، به آن نه گفت.

ما با بزرگترین دولت حامی تروریزم معامله نمی‌کنیم. ما تحریمها را مجدداً برقرار می‌کنیم. همه می‌گفتند وقتی آمریکا معامله با ایران را متوقف کند، اما تمامی اروپا معامله با ایران را ادامه دهند، مؤثر نیست. آنها هم باید شرم کنند.

وقتی بزرگترین قدرت اقتصادی تاریخ جهان، معامله با کسی را متوقف کند، نتیجه‌اش چنین فروپاشی اقتصادی است که می‌بینیم و این وضع بدتر هم خواهد شد، چون من تضمین می‌دهم که تحریمها بیشتر و بیشتر خواهد شد، این رئیس‌جمهور قصد ندارد به رزمندگان آزادی پشت کند.

در اینجا ما دولتی را با دولتی که نمی‌شناسیم جایگزین نمی‌کنیم. شما یک آلترناتیو دارید، آلترناتیوی دارید که زیرساختی مستحکم دارد، با ۱۲اصل: دموکراسی، حقوق‌بشر، ایران غیراتمی، جدایی دین از دولت و حفاظت از حقوق زنان و همه اقلیت‌ها. خدای من، به‌نظر می‌رسد که این یک دموکراسی تمام‌عیار است. این آن چیزی است که شورای ملی مقاومت نماینده آن است. این آن چیزی است که خانم رجوی آن را نمایندگی می‌کند و این آن چیزی است که شهیدان شما برای آن جان باختند. دوران مماشات تمام شده است. مماشات‌گران خود را در برابر تاریخ شرمنده خواهند یافت.

زمان برخاستن در مقابل این قلدرها و قاتلان و دزدان فرارسیده است. هرگز فراموش نکنید که حکومت ملایان ربطی به دین و مذهب ندارد. این حکومت چپاول است. علت این‌که اقتصاد ایران در حال سقوط آزاد است، در حالی‌که مقدار زیادی پول به آن داده شد، این است که این پول را دزدیدند. این پول صرف نیازهای مردم نشد. مردم ایران باید به ملاها و به آیت‌الله‌ها بگویند میلیاردها دلاری که دزدیدید را پس بدهید.

دستاوردهای شما چه بوده است؟ دست‌آوردهای شما به‌رغم همه فشارهایی که روی شما وجود داشته چه بوده است؟ از زمانی که من و همه همکارانم در آمریکا با شما کار می‌‌کنیم، ما جنگی را در سراسر جهان پیش بردیم تا برچسب غیرعادلانه تروریسم را در آمریکا، انگلستان و اتحادیه اروپا کنار بزنیم. حالا این برچسب از بین رفته است و اکنون به شما به‌عنوان مدافعان حقوق‌بشر می‌نگرند و این آن چیزی است که شما هستید، ما در این جنگ پیروز شدیم. افراد ما در عراق در محاصره بودند. ولی نهایتاً آنها را به آزادی در آلبانی رساندیم و من از دولت آلبانی تشکر می‌کنم. من امسال آنجا بودم. مکانی بسیار دیدنی است. امید بزرگی برای آینده ایران است.

شما توانستید کانونهای شورشی را در سراسر ایران تشکیل دهید. این تظاهراتها تصادفی نیستند. این تظاهراتها محقق می‌شوند زیرا هماهنگ شده‌اند، برخلاف قیام ۸۸. این هماهنگی توسط بسیاری از افراد ما در آلبانی و بسیاری از افراد ما در اینجا و سرتاسر دنیا انجام می‌شود و پیام آن این است که ما دارای یک آلترناتیو هستیم. چقدر ایران جای بهتری خواهد بود اگر به‌جای یک آخوند دیکتاتور قاتل، به‌عنوان چهره ایران، چهره ایران یک زن شجاع باشد، در کشوری و در منطقه‌‌یی از جهان که تاریخچه رفتارهای غیرانسانی با زنان دارد. و این زن شجاع، نماد ایران مدرن و آزاد خواهد بود. آیا چنین خواهد شد؟ بله، کی خواهد بود؟ همین الآن، و من می‌خواهم سال آینده در همین زمان، این گردهمایی را در تهران داشته باشیم.

 

 

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس ۹تیر۹۷

 

همایش ایرانیان در پاریس

همایش ایرانیان– پخش قطعه ساعت اعدام - ۹ تیر۱۳۹۷

 

سخنرانی نیوت گینگریچ، رئیس پیشین کنگره آمریکا، در همایش ایرانیان در پاریس

قبل از هر چیز می‌خواهم از همه شما تشکر کنم به‌خاطر حضور امروزتان در اینجا. خواست این تعداد زیاد از افراد که از جاهای متعدد آمده‌اند یک عامل اصلی در حمایت رو به رشدی است که در سطح جهانی برای آزادی در ایران مشاهده می‌کنید.
و حضور تک‌تک شما در اینجا امروز به برقراری ارتباط و ساختن چنین حمایتی کمک می‌کند. بنابراین اجازه بدهید با تشکر از شما شروع کنم.

اجازه بدهید هم‌چنین یادآوری کنم که در ۲سال گذشته اوضاع چقدر تغییر کرده. ۲سال پیش، ما دولتی در آمریکا داشتیم که متعهد به ضعف بود، متعهد به انتقال پول نقد به دیکتاتوری بود و تخفیف تحریمها و با خودفریبی اجازه داد که دیکتاتوری کار خود را پیش ببرد.

امروز در آمریکا دولتی بر سر کار است که واقعیتها را می‌فهمد و مصمم است که دیکتاتوری را متوقف کند و در حال اضافه کردن تحریمهاست و پیش‌بینی می‌کنم که هر ماه سخت‌تر و سخت‌تر شود. چرا که النهایه تنها راه برای برقراری امنیت در منطقه، جایگزین کردن دیکتاتوری با دموکراسی است و این باید هدف ما باشد.

همواره شگفت‌زده می‌شویم وقتی به اینجا می‌آییم و ابعاد تولیدات شما را می‌بینیم و به سخنان خانم رجوی گوش می‌کنیم و می‌فهمیم که چقدر فکر و اندیشه صرف آماده کردن سخنانی شده که مسیر پیش رو را ترسیم می‌کند.

من از صمیم قلب باور دارم که ما در سمت درست تاریخ هستیم. من معتقدم که انسانها در همه جا ترجیح می‌دهند که خودشان بر خودشان حاکمیت داشته باشند نه این‌که از یک دیکتاتوری رنج ببرند که از آنها می‌دزدد، آنها را سرکوب می‌کند، آنها را مجازات می‌کند و قوانین خودسرانه وضع می‌کند. و بنابراین اعتقاد دارم که یک سرچشمه واقعی از جوهر انسانی هست که برای کار با شما اشتیاق دارد. مشتاق است که کمک کند و مشارکت داشته باشد.

و من معتقدم که شما برگردید و دوباره به سخنرانی فوق‌العاده خانم رجوی گوش بدهید و فکر کنید به سالهایی که او و تمام هموطنانش صرف این کار کرده‌اند، خطراتی که به‌جان خریده‌اند و فقدان‌های دردناکی که شخصاً متحمل شده‌اند. آزادی خواهد آمد. قیمت آن با خون وطن‌پرستان داده شده است. قیمت آن با عرق میهن‌پرستان پرداخته شده، قیمت آن توسط آنهایی که اراده کرده‌اند در مقابل دیکتاتوری بایستند، داده شده است. شما بخش کلیدی این موضوع هستید. بنابراین می‌خواستم به این موضوع برسم.

می‌خواهم بدانید که تمام آمریکایی‌هایی که دقایقی پیش این بالا بودند، متعهد هستند که در کشورمان این پیام را برسانند که جنبشی وجود دارد، فرصتی برای آزادی و دموکراسی و حقوق برابر وجود دارد و آن جنبش امروز اینجا جمع آمده است و بسیار بزرگتر از هر جنبش دیگری است که می‌خواهد به ایران کمک کند. می‌خواهم بدانید.

و من معتقدم این گردهمایی در ترکیب با آنچه که در ایران اتفاق می‌افتد و در ترکیب با سرسختی دولت ترامپ، به ما یک فرصت واقعی می‌دهد که واقعاً بسیار سریع‌تر و در مسیر درست حرکت کنیم. اجازه بدهید به نوبه خودم در پایان بگویم که من خوشبین هستم، من مشتاقانه در انتظار روزی هستم که این گردهمایی بتواند در تهران در یک کشور آزاد برگزار شود.

 

 

 همایش ایرانیان در پاریس

اجرای آکت نمایشی « قیام و شورش در ایران»

«قیام و شورش در ایران» نام یک آکت نمایشی است که توسط یکی از هنرمندان در همایش بزرگ ایرانیان اجرا شد.

این نمایش که با نور و تصویر در صحنه اجرا شد، حکایت مردمی است که عزم جزم کردند تا به آخر علیه دیکتاتوری آخوندی مقاومت کنند.

نمایش با تصاویری از آتش در پشت بازیگر که با حرکاتی نمادین حرکت و قیام را برجسته و نمایش می‌دهد، شروع می‌شود و در ادامه با همراهی و تلفیق صوت و تصویر، «قیام و شورش در ایران» به نمایش در می‌آید.

در قسمتی از برنامه نقشه ایران در آسمان پر ستاره میهن برجسته می‌شود که در پرتو آن نام شهرهای شورشی ‌یزد و سمنان و زنجان و قزوین و قم و کرمان و استانهای فارس و کردستان و گیلان و لرستان و... شعله‌ور گشته و با تصاویری از شهرهای شورشی مورد استقبال بینندگان قرار می‌گیرد.

در پایان با پخش تصاویری نمادین از پرواز کبوتران سفید در آسمان پر ستاره میهن و اجرای سمبلیک پرواز و قیام توسط بازیگر، نمایش به اوج می‌رسد.

 

 

سخنرانی بيل ريچاردسون، وزیر پیشین انرژی آمریکا در همایش ایرانیان در پاریس

آیا شما برای پایان دادن به دیکتاتوری آماده هستید؟ می‌دانید هر خبری که در مطبوعات می‌خوانید در رابطه با کمبود آب، فساد، کمبود یک انتخابات آزاد، اعدام‌ها، قطع مستمری و نا‌آرامی‌های سیاسی، گسترده است. می‌دانید چرا؟ برای این‌که نقطه پایان نزدیک است و چیزی که شاهد آن هستید یک تغییر عظیم است. مانند بسیاری از همکارانم در اینجا که در پشت سرم مشاهده می‌کنید، دموکرات، جمهوری‌خواه، سناتورها، ژنرالها، فعالان اجتماعی، رهبران سیاسی از اقصی نقاط آمریکا، می‌خواهم که شما بدانید همان‌طور که سناتور توریسلی گفت، آمریکا از شما حمایت می‌کند و من در پشت صحنه رهبران کشورهای جهان شامل قانونگذاران، نخست‌وزیران، رهبران تقریباً همه کشورهای غربی اروپایی، آفریقایی و رهبران ملیتهای آسیایی را می‌بینم که از شما حمایت می‌کنند.

آخرین نکته من این است که در این جا بسیاری رهبران برجسته حضور دارند ولی می‌دانیم که این واقعه در چه رابطه‌‌یی است، این واقعه در رابطه با شماست، شما سرچشمه تغییر در ایران هستید. نسل جوان، زنان، مقاومت، جوانان شرکت‌‌کننده در اینجا و من می‌خواهم به شما بگویم که بسیاری از مردم سؤال می‌کنند که آیا آلترناتیوی در مقابل دیکتاتوری آخوندی وجود دارد؟ و جواب است که بله. این آلترناتیو نیروی مقاومت است، مجاهدین خلق است، خانم رجوی است و همین‌طور شما هستید. و به شما می‌گویم که دلیلش چیست، چون شما کسانی بو دید که علیه شاه جنگیدید، شما علیه دیکتاتوری جنگیدید، علیه دیکتاتوری مذهبی، شما در سنگرها جنگیدید و کشته شدید و شما نماینده یک پلاتفرم هستید، یک پلاتفرم دموکراتیک برای آزادی و دموکراسی. شما از تساوی حقوق زن و مرد حمایت کردید، شما از منشور سازمان ملل و حقوق‌بشر حمایت کردید، شما از برگزاری یک انتخابات آزاد و منصفانه حمایت کردید، شما از بخش خصوصی حمایت کردید، شما از ابطال قوانین قصاص حمایت کردید، شما از دموکراسی و این‌که نسل جوان بتواند در آینده فرصتهای شغلی داشته باشد حمایت کردید. پس من به‌عنوان دوستتان در اینجا به شما می‌گویم: قدرت در دست شماست، قدرت در دست تک به تک شما در اینجا است و هر کدام از شما هزاران نفر در ایران را نمایندگی می‌کند که می‌گویند نه به دیکتاتور و اصلاح‌طلب. نقطه پایان نزدیک است، پایان نزدیک است. بنا بر این آیا شما خواهان یک ایران آزاد هستید؟ آیا شما به خانم مریم رجوی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران رأی خواهید داد؟

متشکرم

 

سخنرانی سناتور توریسلی در همایش ایرانیان در پاریس

به‌دنبال رودی جولیانی و نیوت گینگریچ، اجاره بدهید که از جانب خودم، بیل ریچاردسون و پاتریک کندی - این را اساساً روشن کنم که ما به‌عنوان دموکراتها و جمهوریخواهان، لیبرالها و محافظه‌کاران، ممکن است که با هم اختلاف داشته باشیم، اما شما که به صدای من در تهران گوش می‌دهید، اشتباه نکنید تک‌تک ما تا نابودی نهایی ملاها، پشت سر دونالد ترامپ هستیم. بنابراین رو به ملاها بگذارید وضعیت را روشن کنم: شما در میدان جنگ تاریخ هستید. ما در کنار اشرفیان هستیم، ما در کنار مجاهدین هستیم، ما در کنار مردم در خیابانهای ایران - که برای آزادی می‌جنگند - هستیم. ما برای آزادی ایستاده‌ایم و شما برای دفاع از فسادتان، سرکوبتان و نفی آزادی ایستاده‌اید. یکی از ما پیروز خواهد شد و یکی شکست خواهد خورد. و اگر شما فکر می‌کنید که تقسیم بندی درونی ما به این معنی است که یک روز حزب دموکرات به قدرت خواهد رسید تا شما را نجات دهد، اشتباه می‌کنید. ما در کنار پرزیدنت ترامپ برای نابودی نهایی رژیم و برای آن افراد شجاع در خیابانهای شهر تهران، ایستاده‌ایم. به اشرف نگاه کنید. ایرانی بودن به‌معنی فقیر بودن نیست، به این معنی نیست که فرزندان شما بی‌آینده باشند، به این معنی نیست که شما باید زیر سرکوب زندگی کنید. ایرانی بودن یعنی که شما می‌توانید نیکبخت، آزاد و خوشحال باشید و در زندگیتان آینده‌ای برای فرزندانتان داشته باشید.

از همه شما متشکرم.

 


همایش ایرانیان در پاریس ۲۰۱۸- گزیده‌یی از پیام‌های زندانیان سیاسی

 

بیانیه زندانیان عقیدتی - سیاسی اهل سنت در زندانهای سراسر ایران در حمایت همایش ایرانیان در پاریس:

از پس میله‌های زندان در زندانهای سراسر ایران، حمایت خود را از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران

اعلام میداریم

 

در بیانیه زندانیان عقیدتی-سیاسی اهل سنت در زندانهای گوهردشت، اوین، سنندج، ارومیه، اردبیل، زاهدان، مشهد، گلستان و کرمانشاه آمده است: جامعه اهل سنت ایران به سبب ظلمهای فاحش مذهبی و قومی که طی ۴۰سال گذشته در حاکمیت ظالمانه خمینی تا به امروز؛ بر آنها روا داشته شده؛ از کلیه حقوق و آزادی‌های اجتماعی و سیاسی محروم شده‌اند. از جمله باید به اعدام ۲۵تن از برادرانمان که روز ۱۲مرداد سال ۱۳۹۵ بیگناه بالای دار رفتند و اعدام شدند. کشتار اهل سنت و محدود کردن آنان از حقوق اولیه اجتماعی و اقتصادی‌شان؛ یکی از ارمغانهای این حاکمیت برای مردم ایران است.

 

ما زندانیان عقیدتی - سیاسی اهل سنت در زندانهای سراسر ایران؛ همراه و همگام با ایرانیان فریاد خود را برای آزادی ایران و سربلندی ایرانیان از پس میله‌های زندان و سیاهچالهای حاکمیت استبدادی ولایت فقیه بلند کرده و حمایت خود را از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس اعلام می‌داریم.

باشد تا روز آزادی ایرانیان فرا برسد و سپیده صلح و دوستی در ایران بدمد.

 

 

 

زندانیان سیاسی گوهردشت کرج: این گردهمایی مطالبات حق‌طلبانه مردم به جان آمده و فریادهای خاموش زندانیان در زنجیر را عالمگیر می‌کند

 

در پیام زندانیان سیاسی گوهردشت کرج آمده است:

پیکار پیش‌برنده مردم در شهرهای مختلف از اهواز و کازرون تا اصفهان تا زاهدان؛ از زنان و کارگران و دانشجویان تا معلمان و کامیون‌داران و جوانان دلیر و کانونهای شورشی رزمنده و سلحشور در میدان؛ پیام‌آور صبح بهروزی و پیروزی است. مقاومت ایران؛ این ذخیره و فشرده تاریخ مبارزات چندین دهه مردم ایران علیه دو دیکتاتوری شاه و شیخ و سمبل برجسته آمال واقعی میهنی اسیر و در زنجیر؛ نشان از آن دارد که جز اعجاز دستهای پرتوان مردم؛ هیج معجزه دیگری در کار نیست و جاده آزادی با پس زدن هر گونه راه‌حل ارتجاعی – استعماری؛ تنها و تنها از میان کارزار نبرد زنان و مردان به جان آمده از ستم میهن‌مان؛ به سرمنزل پیروزی می‌رسد.

 

در این میان گردهمایی بزرگ مقاومت ایران؛ مطالبات حق‌طلبانه مردم به جان آمده از ستم و سرکوب و فریادهای خاموش زندانیان در زنجیرش را پژواک می‌دهد و عالمگیر می‌کند...

این گردهمایی؛ شاخصی است که ثقل و تعادل‌قوای بالارونده تمامی اراده‌ها و جانهای خواهان تغییر از زنان و مردان آزادیخواه و قیام آفرین میهن‌مان را؛ در برابر چشم جهانیان به نمایش می‌گذارد.

 

 

جمعی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه: ما خود را به‌عنوان یکی از هزار کانون شورشی می‌دانیم

و از برنامه‌های خانم مریم رجوی اعلام حمایت می‌کنیم

 

جمعی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه در پیام خود می‌نویسند:

به همه شما سلام و درود می‌فرستیم و خوشحال و مسرور هستیم که با فرستادن این پیام حمایت و همبستگی می‌توانیم در جمع پرشور شما حضور داشته باشیم و خود را جزء کوچکی از گردهمایی عظیم مقاومت بدانیم.

برای همگان روشن است که موقعیت درخشان کنونی مقاومت و مجاهدین خلق ایران؛ با رهبری برادر مسعود و خواهر مریم عزیزمان ممکن شده است. چنین است که شعله قیامها هر روز در گوشه و کنار این میهن فریاد آزادی را طنین‌انداز می‌کند و خواست مبرم ملتی بزرگ را به نمایش می‌گذارد. همین امر مقاومت و اراده ما را برای ادامه مبارزه حق‌طلبانه علیه رژیم آخوندی تا سرنگونی محتوم مصمم‌تر نموده است.

ما جمعی از زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه؛ خود را به‌عنوان یکی از هزار کانون شورشی در سراسر میهن می‌دانیم و از برنامه‌های رئیس‌جمهور منتخب شورا؛ خانم مریم رجوی که طی نزدیک به چهار دهه با اعمال سیاستهای هوشمندانه و انقلابی؛ شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق را از تمامی توطئه‌ها و دسیسه‌های رژیم آخوندی مصون و سربلند بیرون آورده است؛ اعلام حمایت می‌کنیم و ایمان داریم که در آینده‌ای نزدیک؛ ایران به آزادی و دموکراسی دست خواهد یافت. آری همان‌طور که برادر مسعود گفته‌اند؛ «سرنگونی محتوم و پیروزی محتوم» به دست فرزندان این میهن و کانونهای شورشی محقق خواهد شد.

 

 

 

زندانی سیاسی علی معزی: این گردهمایی فوران امید و عشق و ایمان برای هممیهنان زجردیده است

 

زندانی سیاسی علی معزی در پیامی از زندان تهران بزرگ (فشافویه) می‌نویسد:

گردهمایی عظیم و باشکوه ایرانیان در پاریس جایگاهیست که پایداری اشرف‌نشانان و خانواده‌های شهدا؛ ایستادگی زندانیان سیاسی؛ فعالیتهای کانونهای شورشی؛ خروش خیزش‌ها و اعتراضات مردمی؛ مطالبات تجمعات و اعتصابات؛ تلاشهای حقوق‌بشری و کارزارهای جهانی مقاومت؛ همه در آنجا با هم تلاقی می‌کنند.

زندگی در فضای آلوده به دروغ های بزرگی هم‌چون ولایت مطلقه فقیه؛ اصلاح طلبی و اصول‌گرایی کاذب؛ ملی‌گرایی پوشالی؛ مدافع حرم؛ پاکدستی؛ تدبیر و امید؛ اقتصاد مقاومتی و آلوده به ادعاها و نامگذاریهای نامربوطی هم‌چون جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی؛ انتخابات آزاد؛ اقدام و عمل و صدها اصطلاحات انحرافی و تو خالی دیگر؛ روح و روان یک ملت را آشفته و متناقض کرده است.

علاوه بر آن مردم و مقاومت ما سالهاست که ما بین سنگ آسیاب سرکوب و استبداد آخوندی و مماشات و میدان دادنهای خارجی پیوسته له و لورده شده‌اند اما هر بار قامت راست کرده و تسلیم نشده و جنگیده‌اند.

این گردهمایی بزرگ زبان حال ملت به‌ گروگان‌گرفته‌ شده‌ای است که برای خود آزادی و دموکراسی و برای جهانیان صلح و آرامش را می‌خواهند. از کارکردهای این گردهمایی فوران عناصری از جنس امید و اعتماد و انگیزه و انرژی و عشق و ایمان به میان هم میهنان زجردیده ماست. من از عزت و اعتبار مقاومت ایران و این همه همبستگی احساس غرور می‌کنم و دوران پر مهر و محبت رهایی و شکوفایی میهنم را بسیار نزدیک می‌بینم.

 

 

زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز: دیوارهای ستبر استبداد میان ما فاصله انداخته اما خودمان را در جمع شما می‌بینیم

 

زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز در پیام خود از زندان مرکزی کرج می‌نویسد:

نهم تیر ماه امسال؛ تجلی بهار واقعی ایران است. آنجا که خیل شیفتگان آزادی میهن و خلق اسیر گردهم می‌آیند و پایه‌های جامعه دموکراتیک و نوین فردای ایران را بنیاد می‌نهند. من در سلولهای نمور زندان با همه رخوت و سردی‌اش، نسیم بهاری را حس می‌کنم و خودم را در میان فریادهای شورانگیز یکایک شما برای پیروزی؛ آزادی و دموکراسی با مریم رجوی پیدا می‌کنم.

آری من و شمار زیادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی اگر‌چه دستمان به زنجیر است و اگر‌چه دیوارهای ستبر استبداد میان ما فاصله انداخته است اما خودمان را در جمع شما می‌بینیم. با شما فریاد می‌زنیم و با شما اشک می‌ریزم و لبخند می‌زنیم. ریشه‌های این مقاومت سربهفلک کشیده در اعماق خاک میهن است که در گوشه و کنار هر شهری در فعالیتهای کانونهای شورشی و در قیام مردم در شهرهای مختلف؛ به گل می‌نشیند.

شما تجلی واقعی آرمان آزادی هستید. من در برنامه ده ماده‌یی خانم مریم رجوی، شالوده جامعه‌یی را می‌بینم که بر آزادی و دموکراسی و عدالت استوار است. دستتان را می‌فشارم و با شما سرود آزادی سر می‌دهم.

 

 

 

پیام زندانی سیاسی جابر عابدینی: اتحاد رمز پیروزی است

 

زندانی سیاسی جابر عابدینی از زندان گوهردشت کرج در پیام خود به گردهمایی ایرانیان در پاریس می‌نویسد:

در شرایطی که آخوندهای حاکم بر ایران دیگر در بین مردم ایران و در بین کشورهای منطقه و در بین کشورهای دنیا هیچ پایگاهی ندارند و هر روز جنایت تازه‌یی مرتکب می‌شوند و از هر فرصتی برای سرکوب استفاده می‌کنند؛ اتحاد ما تنها رمز پیروزی و سرعت بخشیدن به پایان عمر حکومت آخوندهاست.


سخنرانی راما یاد – وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه- همایش ایرانیان

 

همایش ایرانیان - راما یاد - وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه

همایش ایرانیان - راما یاد - وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه

 

خانمها و آقایان،

دوستان عزیز،

مارک تواین می‌گفت: ‌آنها می‌دانستند که امکانپذیر نیست، پس انجامش دادند. امروز هم باید گفت زنان ایرانی می‌دانستند که امکانپذیر نیست، پس انجامش دادند. از شش ماه پیش، زنان ایرانی انقلاب را هدایت می‌کنند و همه خطرات را به جان می‌خرند، از برخوردهای غیرقانونی تا دستگیری و زندان.

اجازه دهید از صمیم قلب از آنها تقدیر کنم و صادقانه‌ترین تقدیرهایم را نثار آنها ‌کنم.

زنان ایرانی جنبش برگشت‌ناپذیری را برای تغییر در ایران راه انداخته‌اند،‌ همان زنانی که اولین قربانیان حکومتی هستند که آنها را در اولویت سرکوب خود می‌گذارد. این حکومت کاملاًً به محتوای عمیقاً سیاسی انقلابی که در جریان است اشراف دارد. حکومت می‌داند که زنی که در رأس ایرانیان قرار دارد به یمن هزاران اشرف که در سرتاسر میهن نشا‌‌ شده‌، مایه انگیزش این انقلاب بوده است. او ‌خانم رجوی است.

مایه افتخارم است که دولت فرانسه به فشارهای به‌عمل آمده برای محدود کردن مقاومت ایران تن نداد. فرانسه چه زیباست وقتی از مبارزان آزادی حمایت می‌کند.

ولی در یک واقعیت شکی نیست: این‌که تغییر در ایران از خارج صورت نخواهد گرفت، بلکه توسط خود ایرانیان محقق خواهد شد. دلیل ساده آن این است که ایران متعلق به ایرانیان است. متشکرم. 

مقامهای عالیرتبه و حامیان حقوق زنان از سراسر جهان در همایش ایرانیان

مقامهای عالیرتبه و حامیان حقوق زنان از سراسر جهان در همایش ایرانیان

همایش ایرانیان - سخنرانی مقامهای عالیرتبه و حامیان حقوق زنان از سراسر جهان 

 

سخنرانی اینگرید بتانکور – کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا - همایش ایرانیان

همایش ایرانیان - سخنرانی اینگرید بتانکور - پاریس ۲۰۱۸

همایش ایرانیان - سخنرانی اینگرید بتانکور - پاریس ۲۰۱۸

 

از ۲۸دسامبر گذشته ما شاهد هستیم که چگونه مریم رجوی آنچه وعده داده بود را محقق کرده است. همین‌جا چند سال قبل در گردهمایی مشابهی او ۱۰۰۰اشرف را برای سرنگونی دیکتاتوری فاسد مذهبی ایران اعلام کرد و اکنون این محقق شده است. عزم مریم رجوی هزار اشرف را در داخل ایران محقق کرده است. اما این شجاعت و فداکاری و پرداخت قیمت با خون و عشق. هزاران نفری که در خیابانها می‌جنگند، در تمامی استانها و در تمامی شهرهای بزرگ از جمله در تهران است که این قیام را به پیروزی خواهند رساند. به هزاران هزار زنی که اعتراضات را هدایت می‌کنند، مادران، دختران، همسران، خواهران شهدای قتل‌عام سال ۶۷، به جوانان ایران که سنگ پرتاب می‌کنند، تصاویر دیکتاتور را می‌سوزانند، به مراکز رژیم فاسد ملاها حمله می‌کنند، به ۸۰میلیون ایرانی که توسط ظالمان ایران به‌گروگان‌ گرفته‌ شده‌اند، ما در هر قدم با شما هستیم، وجب به وجب در مسیر دموکراسی با شما هستیم. با هر ضربان قلب، با هر فریاد، با هر اشک با هر جراحت تا آزادی نهایی با شما هستیم.

 

والنتینا لسکای –نایب‌رئیس پیشین مجمع پارلمانی شورای اروپا - همایش ایرانیان

 

همایش ایرانیان - سخنرانی والنتینا لسکای- پاریس ۲۰۱۸

همایش ایرانیان - سخنرانی والنتینا لسکای- پاریس ۲۰۱۸

 

خانم رجوی عزیز، بانوی پر آوازه در امید و شجاعت برای آزادی و رهایی.

این مایه افتخار و سرفرازی ماست که این بیانیه را امشب در چنین گردهمایی بزرگی از هواداران و افرادی که برای آزادی مبارزه می‌کنند، تقدیم کنیم. حال نقل‌قول می‌کنم: زنان ایرانی همان کسانی هستند که صفحه تاریخ ایران را در قرن بیست و یکم ورق خواهند زد و آنها شایسته حمایت تمامی آزادیخواهان در جهان می‌باشند. ما امضا کنندگان این بیانیه مشترک که توسط مقامات عالیرتبه و حامیان حقوق زنان ارائه شده، حمایت خود را از این اعلامیه ابراز می‌کنیم و من از همکارم دعوت می‌کنم که (به روی سن) بیاید.

 

رانجاناکماری- مدیر مرکز تحقیق اجتماعی و معاون شبکه زنان برای تغییر - همایش ایرانیان

همایش ایرانیان - سخنرانی رانجا کوماری- پاریس ۲۰۱۸

همایش ایرانیان - سخنرانی رانجا کوماری- پاریس ۲۰۱۸

 

..سلام ایران، پیروزی ایران.

«شورش شجاعانه زنان ایران علیه رژیم برای این نیست که از این رژیم زن‌ستیز چیزی بخواهند، بلکه برای پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی در تمامیت آن و برپایی دموکراسی و آزادی است. به‌طور واقعی زنان در ایران نیروی تغییر هستند، ما از زنان شجاع ایران تقدیر و حمایت می‌کنیم. زنگ های خطر برای رژیم ایران به صدا در آمده است، در گام اول توسط زنان ایران و در گام بعد توسط ملت ایران. پیام مردم ایران به رژیم این است که روزهای شما به شمارش افتاده، تغییر دموکراتیک اجتناب‌ناپذیر است و آلترناتیو در اینجا در دسترس است. قیام و تظاهرات در ایران مظهر ۴دهه مقاومتی ادامه‌دار و درخشان علیه استبداد زن‌ستیز است. آزادی ایران نزدیک است، برای این‌که ایرانیان به‌وضوح و به‌روشنی تصمیم خودشان را مبنی بر تغییر رژیم و برقراری یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین از دولت ابراز کرده‌اند، بنا بر این روزهای حکومت دیکتاتوری و استبداد مطلقه به شمارش افتاده است، برای این‌که مردم و زنان ایران به مبارزه برخاسته‌اند»، متشکرم.

 

ماریا کاندیدا آلمیدا-معاون دادستان کل پرتغال - همایش ایرانیان

همایش ایرانیان - سخنرانی ماریا کاندیدا آلمیدا- پاریس ۲۰۱۸

همایش ایرانیان - سخنرانی ماریا کاندیدا آلمیدا- پاریس ۲۰۱۸

 

سلام دوستان، همه زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی به‌خصوص همه زنان اسیر و آنهایی که هم‌اکنون زندانی و تحت شکنجه هستند، می‌باید فوراً آزاد شوند. ما از فراخوان مردم ایران برای آزادی همه زندانیان حمایت می‌کنیم، متشکرم.

 

ماریا الناالوردین –ر‌ئیس فدراسیون جهانی حقوق‌دانان زن - همایش ایرانیان

 

همایش ایرانیان - سخنرانی ماریا الناالوردین- پاریس ۲۰۱۸

همایش ایرانیان - سخنرانی ماریا الناالوردین- پاریس ۲۰۱۸

 

ما از عزم شجاعانه زنان ایران و مقاومت ایران برای برقراری آزادی و برابری حمایت می‌کنیم. ما رهبری بلند همت و وقفه‌ناپذیر خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت را به‌عنوان آلترناتیو ایران مورد ستایش قرار می‌دهیم، ما همچنین از طرح ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای حقوق زنان در ایران آینده، حمایت می‌کنیم.

 

دعوت مریم رجوی توسط رانجاناکماری:

من از این زن قدرتمند ایرانی می‌خواهیم از رهبر شما، که رهبر ما هم هست، از مریم رجوی می‌خواهم که به هیأت زنان در روی سن ملحق شوند. خانم رجوی مقدم شما را گرامی می‌داریم و می‌گوییم، به ما ملحق شوید.

مقامهای عالیرتبه و حامیان حقوق زنان از سراسر جهان در همایش ایرانیان

مقامهای عالیرتبه و حامیان حقوق زنان از سراسر جهان در همایش ایرانیان

 

 

همایش ایرانیان در پاریس - هیأت چند حزبی انگلستان:

اعضای هر دو مجلس در پارلمان انگلستان و حقوقدانان برجسته و رئیس پیشین کنگره اتحادیه کارگری

 

سخنرانان هیأت انگلستان:

سر دیوید ایمس، عضو پارلمان و رئیس کمیته پارلمانی برای ایران آزاد.

ترزا ویلیرز عضو پارلمان و وزیر پیشین ایرلند شمالی

متیو آفورد، عضو پارلمان از حزب محافظه کار

و راجر گاتسیف‌ از حزب کارگر

 

همایش ایرانیان در پاریس - دیوید ایمس – نماینده ارشد پارلمان انگلستان، رئیس مشترک کمیته پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران

خانم رجوی، خانمها و آقایان

افتخار بزرگی است برای هیأت انگلستان که در این گردهمایی برای آزادی ایران شرکت کند. آزادی، آزادی، آزادی.

ما در کشورمان از آزادیها برخورداریم: آزادی زندگی،

ما انگلیسیها می‌خواهیم که مردم ایران از همان آزادیهایی که ما برخورداریم برخوردار شوند. و ما تعداد بسیار زیادی از انگلیسیها را اینجا داریم که آمده‌اند به شما بپیوندند تا ندای آزادی ایران سردهند.

اعضای مجلس عوام، اعضای مجلس اعیان.

ما با تک‌تک شما در نبردتان متحد هستیم. مطمئنم که پیام ما در رابطه با یک ایران آزاد و دموکراتیک طنین افکن خواهد شد و تمام مسیر را تا تهران و سایر شهرها در سراسر ایران و پایه‌های حکومت مذهبی را خواهد لرزاند. امسال مفتخرم که در کنار هیأت بزرگتری از انگلستان حتی نسبت به سال گذشته هستم.

ما علاوه بر نمایندگی فراحزبی پارلمان انگلستان، همچنین نمایندگی اسکاتلند، جامعه حقوقی انگلستان و ولز، اتحادیه‌ها، آکادمیسین‌ها در انگلستان و اسکاتلند و نیز رهبران مذهبی را نمایندگی می‌کنیم. شما بسیاری از ما را که روی سن هستیم می‌شناسید. سالهاست که از شورای ملی مقاومت حمایت کرده‌ایم و از حقوق‌بشر و دموکراسی در ایران دفاع کرده‌ایم. هیأت ما امسال از بیش از پنجاه شخصیت برجسته تشکیل شده. از جمله همکارانم در پارلمان، دکتر متیو آفورد، ترزا ویلیرز، راجر گادسیف، باب بلکمن، بارونس ورما، بارونس بدفورن، لرد سینگ از ویمبلدون، لرد کارتر، اسقف جان پریچارد به‌نمایندگی از ۷۵اسقف و اسقف اعظم، اینیس گبلین، سر الن نیل، مارک ویلیامز، مایکل هنکاک، آقای برایان بینلی و هیأت یکدست اسکاتلندی از حزب ملی شامل دکتر پل ماناهان، پروفسور راجر مالین، میشل تامسون، کوری ویلسون، دکتر کارل رزی و کریس کالین. هیأت جامعه حقوقی شامل سه رئیس پیشین است، لیندا لی، نیک بلکن، اندرو کپمن و بسیاری وکلای سرشناس از شورای مرکزی جامعه حقوقی شامل تیم اوسالیوان، گلین ملیکس، ماریا میمولی، یاسمین شیخ، سارا آستین، نباوی نکولا، استفنی بویس و همچنین مالکوم فاولر. ما همچین راجر لاینز رئیس پیشین سندیکاهای انگلستان و دکتر جاسلین اسکات و دکتر ایلر گول و بسیاری دیگر که فرصت نام بردن از آنها را ندارم.

خانم رجوی، دوستان عزیز،

ما اینجا هستیم که به شما بگوییم که در رزم شما برای آینده‌ای بهتر در کنار شما و مردم ایران ایستاده‌ایم. و به حمایت خود از شما ادامه خواهیم داد تا این‌که ایران آزاد شود.

همایش ایرانیان - پاریس ۹تیر۹۷

همایش ایرانیان - پاریس ۹تیر۹۷

 

 

همایش ایرانیان در پاریس - دکتر متیو آفورد - رئیس گروه تمام‌ حزبی پارلمانی برای یک ایران آزاد و دمکراتیک

در اوایل امسال ما چیزی را در ایران دیدیم که من فکر کردم جرقه امیدی است. زمانی‌که هزاران نفر از مردم بر ضد رژیم بپا خاستند. متأسفانه آن صلح و آرامشی که ما دنبالش بودیم به‌دست نیامد. بنابراین امروز ما باید صدا و امید و بارقه‌یی از امید برای همان مردم باشیم، آن مردم مانند ما نیاز به یک آلترناتیو در برابر رژیم ملاها و ولایت فقیه حاکم دارند. آن مردم خواستار صلح، امنیت، ایمنی و ثبات می‌باشند. اما اینها بر حسب اتفاق به‌دست نمی‌آیند. من مریم رجوی را به‌خاطر طرح ده ماده‌یی‌اش ستایش می‌کنم، که به جهانیان و به ملاها نشان داده است که این طرح نه تنها در دسترس است بلکه توسط خود وی قابل اجرا می‌باشد. آن طرح به مردم ایران یک ایران آزاد، دموکراتیک و غیرمذهبی ارائه می‌دهد، بر پایه آزادی بیان، آزادی مذهب، و احترام به حقوق اقلیتهای مذهبی و قومی تساوی جنسیتی، حاکمیت قانون و همزیستی مسالمت‌آمیز در دنیا.

بنابراین، امروز صدای ما باید در رسانه‌ها و سخنان ما باید در شبکه‌های اجتماعی منعکس شود و بگذارید ملاها دریابند که یک طرح و یک آلترناتیو در مقابل رژیم آنها وجود دارد و مردم خواستار چه چیزی هستند. پس بگذارید امروز یکبار دیگر فریاد بزنیم که به‌زودی ما به تهران باز خواهیم گشت. متشکرم.

 

 

همایش ایرانیان در پاریس - ترزا ویلیرز – نماینده پارلمان انگلستان، وزیر پیشین امور ایرلند شمالی

 

همایش ایرانیان - پاریس ۹تیر۹۷

همایش ایرانیان - پاریس ۹تیر۹۷

بسیار سپاسگزارم که این امکان را دارم که برای دومین بار در صف حاضرین این گردهمایی برای آرمانی که از فردای یک ایران آزاد حمایت می‌کند حضور داشته باشم. افتخار می‌کنم که در کنار بسیاری از نمایندگان منتخب از سراسر دنیا ایستاده‌ام، که اینجا جمع شده‌اند تا حمایت خودشان را از مردم ایران در مبارزه برای عدالت و آزادی ابراز کنند. در اینجا بسیاری از سخنرانان، کسانی را که طی چند ماه گذشته برای ابراز اعتراضات خود به خیابانهای تهران و دیگر شهرها آمدند مورد ستایش قرار دادند. من می‌خواهم در اینجا به‌طور خاص زنان ایرانی را مورد تأکید قرار دهم که با قبول ریسک بسیار، جزیی از نهضتی شدند که به تغییر و رفرم و دموکراسی فراخوان می‌دهد. آنها زنان با شهامتی هستند که شجاعانه در مقابل نیروهای سرکوبگر امنیتی ایستادند و فریاد زدند ”مرگ بر دیکاتور”، آنها آماده هستند که در مقابل حقوق برابر و احقاق جایگاه خود بایستند حتی اگر این ریسک را داشته باشد که مورد اذیت و آزار از جانب این رژیم وحشی قرار بگیرند، امسال ما در انگلستان، یکصدمین سال تصویب لایحه‌ای را گرامی داشتیم که برای اولین بار به زنان حق رأی می‌داد، این مرا در جایگاهی قرار می‌دهد که در کنار شما بایستم و درخواسته‌تان برای آزادی زنان در ایران، با شما همراه شوم. اجازه بدهید همه امیدوار باشیم که روزی خانم مریم رجوی بتواند برنامه ده ماده‌ای خود را در ایران محقق کند و سرانجام ما شاهد این خواهیم بود که ایران از دست نظام سرکوبگر آخوندها رهایی می‌یابد، رهایی از بی‌رحمی و نقض حقوق‌بشر که طی مدتی طولانی به آن روا شده است، و سرانجام بتوانند آزادانه از یک آینده دموکراتیک برخوردار شود، جایی که زن و مرد فرصتهای یکسان خواهند داشت که بتوانند آرزوهای خودشان را دنبال کنند، انتخاب خودشان را بکنند، و در هر پهنه‌ای از زندگی که خواهان آن هستند موفق باشند. متشکرم.

 

 

همایش ایرانیان در پاریس - راجر گادسیف - نماینده ارشد حزب کارگر در پارلمان انگلستان

دوستان، باعث افتخار است که امروز در این مقطع بحرانی از تاریخ ایران با شما هستم. من عضو حزب کارگر در پارلمان در مجلس عوام هستم و به همکاران دیگرم از تمامی احزاب دیگر که امروز اینجا هستند پیوسته‌ام برای همبستگی با شما و مردم دلیر ایران که علیه آخوندها و رژیم دیکتاتوری جنایتکارشان بپا خاسته‌اند. دوستان من، مدتهاست که تغییر سیاست نسبت به رژیم ایران به تأخیر افتاده است. انگلستان و همکاران ما در اتحادیه اروپا باید به ایالات متحده بپیوندند و آرمان دموکراتیک مردم ایران و خواست آنها برای آزادی و دموکراسی را به‌رسمیت بشناسند. رهبران اروپایی اکنون باید رژیم آخوندها را همان‌طور که هست بشناسند. این یک رژیم تروریستی است که تروریزم را از طریق حزب‌الله صادر می‌کند. دوستان من، این رژیم هرگز نمی‌تواند شریکی برای صلح در خاورمیانه باشد. انگلستان و اتحادیه اروپا باید شورای ملی مقاومت ایران و برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی برای ایران فردا را به‌رسمیت بشناسند. هم‌چنین باید یک پروسه حسابرسی را در سازمان ملل شروع کنند تا رژیم ایران و رهبرانش را به‌خاطر دهه‌ها نقض حقوق‌بشر و کشتار هزاران زندانی سیاسی مورد حسابرسی قرار دهد. دوستان من، زنده باد یک ایران آزاد و دموکراتیک.

 

 

 همایش ایرانیان در پاریس

تصاویری از خبرگزاری رویتر از  همایش ایرانیان در پاریس - ۹تیر۹۷

تصاویری از خبرگزاری رویتر از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۹تیر۹۷

تصاویری از خبرگزاری رویتر از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۹تیر۹۷

تصاویری از خبرگزاری رویتر از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۹تیر۹۷

تصاویری از خبرگزاری رویتر از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۹تیر۹۷

تصاویری از خبرگزاری رویتر از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۹تیر۹۷

تصاویری از خبرگزاری رویتر از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۹تیر۹۷

تصاویری از خبرگزاری رویتر از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۹تیر۹۷

تصاویری از خبرگزاری رویتر از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۹تیر۹۷

تصاویری از خبرگزاری رویتر از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۹تیر۹۷

تصاویری از خبرگزاری رویتر از همایش بزرگ مقاومت ایران در پاریس - ۹تیر۹۷

 

 


همایش ایرانیان در پاریس ۲۰۱۸؛ سخنرانی شخصیتهای کانادایی، اروپایی، آمریکایی و عربی

 

همایش ایرانیان - پاریس ۹تیر۹۷

همایش ایرانیان - پاریس ۹تیر۹۷

همایش ایرانیان در پاریس - جان برد، وزیر خارجه پیشین کانادا

خانم رجوی، دوستان موجب افتخار و سرافرازی است که بار دیگر برای همبستگی با شما و مردم ایران اینجا ایستاده و جمع شده‌ایم. ما گرد‌هم آمدیم تا از مردم ایران و مبارزه بزرگشان حمایت کنیم. برای سالیان، بسیاری از دولتهای غربی در جستجوی جناح میانه‌رویی در رژیم تهران بودند. این رویکرد محافظه کارانه شکست خورده و از استمالت چیزی کم گذاشته نشده است. ما نباید به مردم ایران و خواست آنها برای تغییر بی‌اعتنایی کنیم. در طول بیش از ۶ماه گذشته، مردم ایران شهامت زیادی از خود نشان دادند و در خیابانهای بیش از ۱۴۰شهر دست به تظاهرات زدند.

آنها با از خودگذشتگی برای تغییر رژیم می‌جنگند. دوستان، الآن زمان آن است که در کنار مردم ایران بایستیم و از آنها حمایت کامل کنیم. امروز ما به خانم رجوی پیوستیم، بانویی با شهامت و اراد‌ه‌ای بسیار بزرگ. ما در پاریس گردهم آمدیم تا در کنار مردم ایران بایستیم و از آنها درخواسته‌هایشان برای آزادی، برابری و دموکراسی حمایت کنیم. دوستان، ما امروز به مردم ایران می‌پیوندیم تا پیام ساده‌ای را به ملاهای ایران برسانیم: زمان تغییر و رفتن ملاها فرا رسیده است.

دوستان، این جای افتخار و سرافرازی برای من است که فردی بسیار با شهامت را به شما معرفی کنم که همواره در مقابل این رژیم ایستاده است، حتی زمانی که ایستادگی در مقابل این رژیم رایج نبود، آنهم در حمایت از مردم ایران. خانمها و آقایان همراه با من، به بیست و دومین نخست‌وزیر کانادا استیون هاربر.

 

همایش ایرانیان در پاریس - استفان هارپر- نخست‌وزیر پیشین کانادا

ممنونم به‌خاطر این استقبال گرم.

خانم رجوی، خانمها و آقایان و دوستان عزیز

خوشحالم که همراه با هیأت کانادا اینجا هستم تا از پایان رژیم و فرا رسیدن ایرانی آزاد و دموکراتیک حمایت کنم.

دوستان، ما امروز اینجا هستیم، من امروز اینجا هستم نه برای این‌که به ایرانیان بگوییم که دولت آینده آنها چه باید باشد. ما اینجا هستیم تا بگوییم که دولت آینده ایران باید منتخب مردم آزاد ایران باشد. بنابراین متشکرم به‌خاطر مبارزه طولانی‌تان برای یک ایران آزاد و دموکراتیک. به‌مدت ۱۰سال. دولتی که من هدایتش می‌کردم مسیری را در سیاست خارجی انتخاب کرد که راهنمای عملش، آزادی، دموکراسی و عدالت، حقوق‌بشر، برابری انسانها و کرامت انسانی بود.

همان ارزشهایی که در آینده‌ای نزدیک در تهران مورد استقبال قرار خواهند گرفت. ولی ایران امروز این طور نیست. ایران تحت حاکمیت ملاهای بی‌رحم و مستبدی است که در ضدیت با بهترین ارزشهای انسانی هستند.

این رژیمی است که تمامی نادرستیها را نمایندگی می‌کند. نه فقط در منطقه بلکه در جهان. این رژیم یک فرهنگ بزرگ را لکه‌دار کرده. یک دین بزرگ را لکه‌دار کرده است. به‌همین دلیل دولت ما یک موضع قوی علیه این رژیم اتخاذ کرد.

ما هر سال از آورندگان قطعنامه‌های سازمان ملل علیه نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران بودیم. ما از تحریمها برای قطع جریان مالی به سپاه پاسداران و دیگر نهادهای رژیم استفاده کردیم. ما رسماًً رژیم را به‌عنوان یک دولت حامی تروریسم بین‌المللی در لیست قراردادیم. ما لایحه‌یی تصویب کردیم که به قربانیان اجازه می‌دهد از رژیم به‌خاطر جنایاتش شکایت کنند. و دوستان، ما سفارت کانادا در تهران را بستیم و به ملاها گفتیم که از کانادا گم شوید!

دوستان،‌ حاکمان ایران بارها و بارها نشان داده‌اند که نمی‌شود به حرفشان اعتماد کرد. به همین دلیل دنیای آزاد باید رژیم را بر اساس اعمالش قضاوت کند و این اعمال نشان می‌دهد که ملاها نه میل به عدالت دارند و نه به صلح. زندانهای ملاها کماکان پر است از افرادی که نه به‌خاطر جرائمشان بلکه به‌خاطر اعتقاداتشان به زندان افتاده‌اند و جلادان بیرحمانه به کارشان ادامه می‌دهند. با زنان و دختران کماکان به‌عنوان کالا و نه انسان رفتار می‌شود. اقلیتهای مذهبی کماکان سرکوب می‌شوند و هر چه بیشتر ملاها آنها را سرکوب می‌کنند اعتراض و تظاهرات برای تغییر در خیابانها افزایش می‌یابد و این روند فزاینده ادامه خواهد داشت تا زمانی که رژیم سرنگون شود.

البته رژیم به گسترش افراطی‌گری در سراسر خاورمیانه ادامه می‌دهد، به حمایت از تروریستها در منطقه ادامه می‌دهد. به تحمیل درد و رنج به کشورهای همسایه ادامه می‌دهد. به ساخت موشک ادامه می‌دهد. دوستان این رژیم موشک می‌سازد که بتواند تسلیحات هسته‌یی حمل کند ولی ادعا می‌کند که این کار را نمی‌کند. توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ رژیم را مدره نکرده. بلکه آن را جنگ‌طلب‌تر از همیشه نموده است.

و دوستان، به‌همین دلیل من مفتخرم به امضای نامه‌یی که در نیویورک تایمز چاپ شد به‌همراه دوست خوبم جان برد، نخست‌وزیر سابق جان هوارد، برنده جایزه صلح نوبل دیوید ترمبل و بسیاری دیگر. در این نامه از تصمیم آمریکا برای بیرون کشیدن از توافق هسته‌یی ایران حمایت کردیم.

دوستان‌،‌ ما می‌دانیم که چه اتفاقی افتاد. می‌دانیم پولهای نقدی که از زمان برداشته شدن تحریمها به ایران سرازیر شد، موجب شکوفایی برای مردم نشد. بلکه نتیجه‌اش سود رسانی به رژیم بوده است. ما می‌دانیم که تحقیقات در پشتیبانی از ساخت زرادخانه هسته‌یی ادامه دارد. می‌دانیم که رژیم تمایلی به زندگی در صلح و هماهنگی با جامعه بین‌المللی ندارد.

برخی در غرب ممکن است چیزی دیگری وانمود کنند اما ما با این واقعیتها مواجهیم زیرا راه ساده را انتخاب نکردیم، بلکه راه درست را انتخاب کردیم. ما به اصول خود وفاداریم. آزادی، ‌دموکراسی، عدالت،‌ حقوق بشر،‌ برابری و کرامت برای مردم ایران.

و من می‌دانم که همه در اینجا این را درک می‌کنند. وگرنه خیلی وقت پیش از آرزوهایتان برای یک ایران نو و بهتر دست می‌کشیدید.

دوستان امیدتان را از دست ندهید. شما دوستان بسیاری در پیرامون خود دارید. هم‌چنان که گردهمایی امروز نشان می‌دهد. دوستانی از سراسر جهان که یک ایران نو می‌خواهند، ایرانی که نه نفرتهای متعلق به گذشته بلکه آمال مردم برای آینده بر آن حاکم باشد.

ایرانی نو در میان کشورهای آزاد و دموکراتیک جهان

یک ایران نو که با افتخار در کنار ملتهای آزاد جهان بایستد. ایرانی که می‌دانم و می‌دانید که فرا خواهد رسید و به‌زودی هم فرا خواهد رسید. به مبارزه‌تان ادامه دهید.

زنده باد ایران آزاد بسیار متشکرم.

 

همایش ایرانیان در پاریس - برنارد کوشنر، وزیر خارجه پیشین فرانسه

متشکرم دوستان. من ابراز اطمینانهای زیادی را شنیده‌ام که به برخی دلبستگی پیدا کردم و مایل هستم آنها را برایتان بازگو کنم.
اختلافات سیاسی با هیأت آمریکا و هیأت کانادا وجود دارد و اروپاییان همه با خط سیاسی دوستان آمریکایی‌مان به‌طور خاص موافق نیستند. ولی بدانید دوستان عزیز که آنچه خلقهای اروپا و به‌خصوص مردم فرانسه با آن موافقند، دنبال کردن شما در مسیر آزادی است.
ولی فکر نکنید که تفاوتی بین مردم اروپا و آنچه که الآن از مردم آمریکا و کانادا شنیدید وجود دارد. ما همه با هم متفق‌القول هستیم. همه ما با شما هستیم. همه ما در این مبارزه جدید در طرف شما هستیم. وقتی مریم رجوی درباره چشم‌انداز بسیار عالی دموکراسی و آزادی صحبت می‌کرد و توضیح می‌داد که هرج و مرجی در کار نخواهد بود، من به‌طور کامل با او موافق بودم. زیرا برخی از دشمنان شما از این زاویه به شما حمله می‌کنند که درصورتی‌که قیام و شورش و انقلاب در ایران به‌وقوع بپیوندد، به هرج و مرج خواهد انجامید. این اصلاً واقعیت ندارد. این‌گونه افراد باید به برنامه خانم رجوی و فاز موقت دموکراسی که ۶ماه به طول خواهد انجامید گوش کنند. همچنین به برنامه انتخاباتی که او پیشنهاد می‌کند. پس به‌رغم این واقعیت که برخی از مردم و رهبران اروپا و سیاستمداران اروپایی در توافق کامل نسبت به از بین بردن توافق بین ایران و کشورهای دموکراتیک نیستند، ولی آنها در حمایت از شما و دنبال کردن برنامه‌‌یی که برای سرنگونی ملاها دارید، و کنار گذاشتن دین به‌عنوان بخشی از دولت، و در ساختن یک دموکراسی واقعی با شرکت مردم، در تفاهم کامل هستند.

پس دوستان من، همان‌طور که همیشه بوده‌اید،‌ شجاع باشید. و می‌توانم بگویم که مردم فرانسه در رابطه با این برنامه مطلقاً از شما حمایت می‌کنند، و نه تنها حمایت می‌کنند، بلکه در کنار شما هستند.

 

 

همایش ایرانیان در پاریس - مایکل موکیزی، وزیر دادگستری پیشین آمریکا

ما از سخنرانان شنیده‌ایم و باز هم خواهیم شنید برای اولین بار طی هشت سالی که من به این گردهمایی می‌آیم. ما شنیده‌ایم و باز هم خواهیم شنید که نهایتاً به‌نظر می‌رسد ستارگان در امتدادی قرار گرفته‌اند که می‌توان به آن چه همه ما خواهانش هستیم دست پیدا کنیم. و آن سرنگونی رژیم آخوندی است. می‌شنویم فساد اقتصادی و فساد سیاسی در رژیم تهران در نهایت با پوسیدگی اخلاقی ای منطبق شده‌اند که همواره در ذات رژیم آخوندی بوده است. و جا دارد که از خانم رجوی تشکر کنیم که دهها سال از عمر خود را وقف تحقق این امر کرده است و همچنین از کسانی تقدیر کنیم که جانشان را در این راه از دست دادند و کسانی که دچار نقص‌عضو شدند و همچنین از اشرفیها که رنج عظیمی را متحمل شدند و مردم آلبانی که شجاعانه از آنها استقبال کردند.

همه ما آگاه هستیم و شما آگاه هستید و حضور شما در اینجا نشان می‌دهد آگاه هستید که هیچ چیز در امور انسانی اجتناب‌ناپذیر نیست. ما امیدواریم ملاها سرنگون شوند ولی این امر به تلاش بیشتر نیاز دارد. شما اینجا هستید تا نشان دهید که آن تلاش انجام می‌شود و من به شما قول می‌دهم، من از طرف خودم و از سوی دیگران در هیأت آمریکایی به شما اطمینان می‌دهم که می‌دانیم تلاشهای ما نیز متوقف نخواهد شد تا روزی که بتوانیم در یک ایران صلح‌آمیز و آزاد به یکدیگر تبریک بگوییم. متشکرم.

 

همایش ایرانیان در پاریس - لوئی فری، رئیس پیشین اف بی‌آی

بودن با شما امروز در اینجا برای ما یک امتیاز و یک افتخار است. بگذارید از شما سؤالی بکنم:

امروز روز گرمی در پاریس و روز داغ تری در ایران است، اما شما وزیدن نسیم تغییر بر فراز ایران را احساس می‌کنید. و شما، شما همان کسان هستید، برادران و خواهرانتان در آلبانی و برادران و خواهرانتان در ایران که دارید با نیرویی فزاینده‌تر از هر زمان دیگری بر این نسیم می‌دمید.

خب، لازم نیست ما هواشناس باشیم تا دریابیم نسیم و نیروی تغییر در ایران نه تنها قطعی است بلکه با نیروی فزاینده‌یی در حال پیش تاختن به سمت یک نتیجه منطقی است. هر چند چیزهایی در اطراف و درون این رژیم در حال تغییر و دگرگونی اند. اما برنامه‌این رژیم در زمینه تروریسم تغییری نکرده است. دوشنبه گذشته بیست و دومین سالگرد بمب‌گذاری سپاه پاسداران علیه پادگان آمریکا در برجهای خوبر در عربستان بود. از آن زمان تا کنون این رژیم به صدور تروریسم در یمن، آرژانتین، سوریه و سراسر جهان ادامه داده است و این تغییری نکرده است. با این حال آنچه تغییر کرده تحولاتی است که در قلوب و اذهان و در خیابانها و بازار ایران جریان دارد. بنابراین من ۲پیام خیلی کوتاه دارم: پیام اول به رزمندگان آزادی در ایران است: ما از شما حمایت می‌کنیم و با شما هستیم.. ما از شجاعت و جرأت شما شگفت‌زده هستیم. ما می‌توانیم ماهواره‌ها را جابه‌جا کنیم تا به ارتباطات شما کمک کنیم، ما می‌توانیم کمپانی‌هایی را که تحریمهای ثانویه را نقض می‌کنند، ببندیم. ما نمی‌توانیم جنگی که شما پیش برده اید را پیش ببریم زیرا شما در نوک پیکان آزادی هستید.

پیام دوم و آخر من، خطاب به سرکوبگران در ایران است، به این رژیم تروریستی و به جنایتکارانی است که شهروندان خودشان را دستگیر می‌کنند، شکنجه می‌کنند و می‌کشند: الآن دیگر یک صد سال پیش نیست، ما این توانایی را داریم و این توانایی را حفظ می‌کنیم که آن جنایتکاران را به پای میز عدالت بکشانیم. من در این زمینه تجاربی دارم. چیزهایی هستند که به آنها می‌گویند نشانه‌ها، شاهدان، سوابق آماری، حسابهای بانکی، شواهد. آن روز می‌رسد که نه تنها تغییر دموکراتیک به ایران خواهد آمد بلکه دادگاههای جنایی در جامعه جهانی مملو از جنایتکارانی می‌شوند که مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند. آنها به پای میز عدالت کشیده خواهند شد و دادگاه جنایی بین‌المللی را شبیه یک دادگاه پرترافیک خواهند کرد.

خیلی متشکرم. خدا شما را حفظ کند.

 

همایش ایرانیان در پاریس - ریاض یاسین، سفیر یمن در فرانسه، وزیرخارجه پیشین

... درودهای جناب رئیس جمهور عبد ربه منصور هادی و مردم یمن را به شما میرسانم. ما سراپا اعتماد و یقین داریم که مردم ایران قهرمان هستند و با رهبری پایدار مریم رجوی با عزمی بالا بلند، در آینده نزدیک پیروز خواهند شد.

ما با اراده هستیم و ملتزم هستیم به اصول حق و قانون و صلح و ثبات و محبت و توسعه و دور نیست روز پیروزی.

با تأکید به شما می‌گوییم که با هم کار خواهیم کرد برای توقف دخالتهای آشکار و کینه توزانه رژیم ایران که از مرزها گذشته است و نباید بر آن سکوت یا چشم‌پوشی کرد.

دلیل این جنگ شبه‌‌نظامیان حوثی هستند که مورد حمایت ایران هستند و بسیار از شهروندان و بیگناهان را به‌قتل می‌رسانند با انفجارها و مین و موشک که ایران برای حوثیها ارسال می‌کند و از آنها مادی و تبلیغاتی به‌طور نامحدود حمایت می‌کند. این رژیم اموال مردم ایران را هدف قرار می‌دهد و باعث ایجاد نابسامانی زیربنایی و وضعیت بد انسانی شده است که کشور من از آن رنج می‌برد. این وضعیت از زمان کودتای شبه‌‌نظامیان و کنترل آن با زور و خشونت و قتل و تهدید شروع شد که دقیقاً مانند آن چیزی است که در ایران طی ۴۰سال رخ داده است پس از آن که‌ دار و دسته خمینی بر تهران مسلط شد. این رژیم تروریستی دستاورد چندانی نداشته است، به جز ایجاد سازمانهای تروریستی کوچک مثل حوثیها و حزب‌الله از خدا می‌خواهم که شما و ما را یاری رساند. دعاها و حمایت شما در هر جایی نثار ما شود به‌منظور محقق نمودن پیروزی علیه این شبه‌‌نظامیان کودتاگر و تروریست و آنهایی که از آنان حمایت می‌کنند. شما همگی شایسته قدردانی و افتخار از سوی همه مردم یمن هستید.

با تشکر فراوان.

 

 

فعالیتهای کانونهای شورشی در حمایت از مریم رجوی - همایش ایرانیان در پاریس

 

همایش ایرانیان در پاریس - ارتشبد جرج کیسی - فرمانده کل نیروهای چندملیتی در عراق ۲۰۰۷-۲۰۰۴

من مایلم به‌طور خلاصه راجع به چیزی صحبت کنم که شخصاً تجربه کرده‌ام و امروز مورد اشاره قرار گرفته است اما معتقدم که شایسته است به‌طور عمیق‌تر بررسی شود و آن هم مداخله رژیم ایران در کشورهای همسایه‌اش و بی‌ثبات کردن آنهاست. یکشنبه گذشته خبرنگاری از وزیر خارجه ما مایک پمپئو سؤال کرد که هدف آمریکا در رابطه با ایران چیست؟ جوابی که او داد این بود: او گفت هدف ما فشار آوردن به رژیم ایران است تا مانند یک کشور نرمال عمل کند. مانند یک کشور نرمال عمل کند. او گفت، از تروریسم حمایت نکند، موشک به فرودگاههای بین‌المللی پرتاب نکند و بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان نباشد با این حال امروز رژیم ایران از طریق نیروی تروریستی قدس خود به حمایت از تروریسم و بی‌ثبات کردن نه تنها همسایگانش بلکه تمامی منطقه ادامه می‌دهد. و این یک رفتار نرمال نیست. و من قاطعانه معتقدم که هیچ دولتی که فعالانه تروریسم را صادر و از آن حمایت می‌کند نمی‌تواند یک بازیگر سازنده در دنیای معاصر باشد. تغییر باید در ایران واقع شود.

من به تجربه مستقیم خودم در اینجا اشاره کردم. در دورانی که در عراق بودم، خیلی از ما که در ارتش آمریکا بودیم به‌طور عینی شاهد آن بوده‌ایم که رژیم ایران چگونه از تروریسم برای دست یافتن به اهداف سیاسی‌اش استفاده می‌کند. و من به‌عنوان فرمانده ائتلاف طبعاً شاهد آن بودم که این رژیم در عراق، چگونه از تروریسم استفاده می‌کرد تا به خشونتهای فرقه‌ای دامن بزند و به این ترتیب هدف آمریکاییان و عراقیان را برای دست یافتن به یک دموکراسی نمونه خنثی کند.

شیوه برخوردی که آنها بکار می‌برند، سه طرفه بود.
آنها حمایتهای سیاسی را از طریق دادن کمکهای سیاسی به گروه‌های سیاسی عراق و رهبرانشان، می‌خریدند.

آنها از طریق کمک اقتصادی به جوامع بخشهای جنوبی کشور، حمایتهای مردمی می‌خریدند.
واز طریق فراهم آوردن آموزش و تجهیزات برای سازمانهای شبه‌نظامی شیعه، خشونتهای فرقه‌یی بر می‌انگیختند.
حالا ممکن است بپرسید چگونه درباره این موضوع این‌قدر مطمئن هستم.
در سال 2006نیروهای من 6عامل نیروهای قدس را در یک هسته عملیاتی مشترک با گروه شبه‌نظامی شیعه در بغداد دستگیر کردند. بر روی دیوار آنها، نقشه‌های بغداد بود که طرح های عملیاتی آنها را برای کوچ اجباری جمعیت نشان می‌داد صرفاً به‌منظور اهداف فرقه‌گرایانه و آنجا تعداد زیادی جزوات و کتابهای مربوط به تسلیحات بود که از بیرون به آنجا منتقل شده بود. و ما آنها را در حالی که دستانشان آغشته به خون بود گرفتیم در حالیکه از خشونت و تروریسم فرقه‌ای در یکی از کشورهای همسایه خود پشتیبانی می‌کردند. کشورهای معمولی چنین کاری نمی‌کنند.

وقتی الآن به آن دوره نگاه می‌کنم می‌گویم آن ۱۲سال پیش بود. و امروز آنها هم‌چنان منطقه را بی‌ثبات می‌کنند. من تنها می‌توانم یک نتیجه بگیرم که تغییر باید در ایران صورت بگیرد.

 

 

سخنرانی دکتر سلمان الانصاری از عربستان

خانم مریم رجوی گرامی

حضار محترم و عالیقدر

السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

از مهد وحی نزد شما آمده‌ام، سرزمین رسالت و صلح، قبله بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان در تمامی نقاط جهان که به سوی آن نمازهایشان را در روز و شب پنج مرتبه به جا می‌آورند.

در ابتدا اجازه بدهید که به جهان تبریک بگویم نداهای آزادیخواهانه‌تان را که حامل پیامی است با مضمون امید و نیکی و دلسوزی تا آن که چهره حقیقی ایران، به مهد تمدنهای بشری عظیم مثل گذشته، برگردد. طی تاریخچه مبارزاتی شما که هم‌چنان طی ۵۳سال از فدا و از خودگذشتی ادامه داشت حتی پیش از آن که این سخنران که در برابر شما ایستاده متولد شود.

مردم بزرگوار ایران در معرض ظلمی بزرگ و بی‌سابقه قرار دارند. من تصور نمی‌کردم که روزی ظلم یک انسان به نقطه‌یی برسد که یک مادر باردار یا دختر بچه‌ زیر ۱۱ یا ۱۲ساله و یا مردی با ۷۰ یا ۸۰سال سن اعدام شود. به‌صراحت می‌توان گفت که آن ننگی است برای هر انسان که سکوت کند در برابر این ظلم. رژیم ایران رژیمی است مبتنی بر توطئه و نقض حقوق کشورهایی که در امنیت و آرامش خاطر به‌سر می‌برند مانند مردم یمن یا سوریه یا لبنان یا عراق و حتی "بلد الله الحرام" مکه مکرمه نیز از توطئه‌های رژیم خمینی در تهران در امان نماند. همان‌طور که می‌دانید آشوب و سیاسی کردن احساسات مقدس که در سال ۱۹۷۸به‌وقوع پیوست از سوی رژیم ایران بود.

ما امروز اینجا هستیم در گردهمایی که یک پیروزی است برای ایران تمدن و بشریت، ایران دانش و فرهنگ، ایران بردباری و برادری و نه ایران خمینی و نه ایران خامنه‌ای و نه ایران سلیمانی و نه ایران روحانی.

با امید به آن‌که با شما شاهد شکوفایی باغهای زعفران باشیم، به جای آن‌که ویرانی و ستم در منطقه‌ مان و جهان را نظاره کنیم از سوی این رژیم فاشیستی و نازیستی و گروگانگیر کنونی در تهران.

پیام من به رژیم بنیادگرای ایران همان پیامی است که خداوند عزتمند در کتاب خود آن را ذکره کرده است: و إذا قیل لهم لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ * أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَکِن لاَّ یَشْعُرُونَ.

(اگر به آنها گفته شود که در زمین فساد نکنید. می‌گویند که ما اصلاح کنندگانیم. همانا که آنها فساد کننده هستند، اما درک نمی‌کنند)

خانمها و آقایان گرانقدر، من به‌عنوان یک شهروند از عربستان سعودی و یک عرب و مسلمان همبستگی و تأیید خودمان را نسبت به شما مجدداً اعلام می‌کنم هر جا که باشیم و چون ترکیبی سخت و پولادین همواره در کنار شما خواهیم ماند، با یک حرف و موضع خلل‌ناپذیر، تا آن که ایران از فرقه دروغگویان چپاولگر آزاد شود.

 

 

اد ملکرت- نماینده ویژه دبیرکل و رئیس پیشین یونامی،رهبر پیشین حزب کارگر هلند

سلام برشما

دوستان عزیز از افتخار سخنرانی در این جلوه‌گاه امید، عزم و اراده تشکر می‌کنم. این روزی است که ما عزم مشترکمان را جشن می‌گیریم و بر آن تأکید مجدد می‌کنیم. این جشن سالانه پایان وحشتی است که بسیاری از برادران و خواهران شما را در محاصره در اشرف و لیبرتی نگه‌داشته بود. من درود می‌فرستم به جنبشی که هرگز ناامید نشد،‌ هرگز تسلیم نشد و به دفاع از آرمان تغییر دموکراتیک ادامه داد. آزادی واقعی نصیب شجاعان گشت نه به‌عنوان انتهای راه طی شده بلکه به‌عنوان آغاز بازگشت به سرزمین آزادی.

همراه با بسیاری دیگر از افراد، با پیشینه‌های مختلف ملی و سیاسی، من به شما می‌پیوندم در تأکید مجدد بر امید و عزم مشترکمان که فناتیزم و توسعه‌طلبی‌ خاتمه خواهد یافت و این‌که نهایتاً ظلم به‌دست ضد خودش نابود می‌شود، و این‌که افکار آزاد هرگز از خواست حق آزادی بیان و این‌که شهروندان از یک زندگی خوب و اشتیاقشان برای صلح به‌جای جنگ دست برنخواهند داشت. بله من به شما در امید و عزم مشترکمان می‌پیوندم که تغییر در ایران در دسترس است.

آرمان شما فقط آرمان آینده ایران و آینده شهروندان آزاد ایرانی نیست، نهضت شما پاسخ یک نگرانی جهانی درباره رقابت برای تسلط منطقه‌یی و مذهبی است، نگرانی درباره نابود کردن جوامع مسالمت‌آمیز، درباره صدور تروریسم و بالاتر از همه درباره محروم کردن مردان و زنان بیشمار از یک زندگی مناسب در آرامش و شکوفایی. طنین نهضت شما، بسا فراتر از مرزهای سرزمینهای شما، به‌عنوان ندایی برای عدالت، دموکراسی و احترام به حقوق‌بشر است، یک آرمان جهانی است، بخشی از یک تمایل جهانی است برای این‌که ندای شهروندان را غالب کند بر جنگ‌افزارهای نظامی و همه کسانی که می‌خواهند خودشان را پشت آنها پنهان کنند. چقدر چشمگیر است چنین جایگاهی از امید. تاریخ به ما می‌گوید که مدت زیادی ممکن است طول بکشد تا عدالت محقق شود. تاریخ همچنین بارها نشان داده است که اصل عدالت قوی‌تر و بی‌شکست در عملکردها به نسبت اجرای سرکوب است که می‌تواند در هم بشکند. متشکرم که به من اجازه دادید که سهمی داشته باشم که از این سکوی شور و اشتیاق برای دوستی با همه شما به‌عنوان دست‌اندرکاران تغییر، احساسم را بیان کنم. آن روز که تغییر محقق شود نزدیک‌تر می‌شود. آن روز جهان را مکان بهتری خواهد ساخت. متشکرم.

 

 

زینت میرهاشمی سردبیر نشریه نبرد خلق، عضو کمیته مرکزی سازمان چریکهای فدائیان خلق

خانمها، آقایان، دوستان، رفقا؛ درود بر شما که طی چهار دهه گذشته در جنبش مقاومت ایران تلاش کردید و با مبارزه خود مقاومت را تا اینجا پیش بردید. امروز در شهرهای بزرگ و کوچک و در روستاهای ایران دستاورد تلاش، مبارزه و مقاومت چند نسل به بار نشسته و اکثریت قاطع مردم ایران با مبارزه خود به جمهوری اسلامی نه می‌گویند. مرسی. در صف اول این مبارزه کارگران، کارمندان، معلمان، پرستاران، کشاورزان، جوانان و به‌ویژه زنان قرار دارند. شعارهای، شعارهای مردم به‌پا‌خاسته نشان می‌دهد که آنان دیگر به هیچ‌وجه تحمل تحقیر، ظلم و بی‌عدالتی را ندارند. واقعیت این است که رویارویی مردم ایران با رژیم حاکم از دیماه سال ۱۳۹۶وارد مرحله جدیدی شده است. مردم برای تغییر رژیم حاکم و مشارکت در سرنوشت خودشان بیش از هر زمان باورمند به خودشان شده‌اند. با قاطعیت می‌توان گفت که مردم تغییر را نه از درون حکومت و یا به‌وسیله لشکرکشی کشورهای خارجی، بلکه از طریق مبارزه و مقاومت خودشان می‌خواهند. کسانی که، کسانی که به بهانه‌های مختلف مردم را از سوریه‌ای شدن می‌ترسانند واقعیتهای پیکار زنان و مردان ایران‌زمین را یا نا‌آگاهانه نادیده می‌گیرند و یا در حفظ وضع موجود منافع مشخص دارند. نتیجهٔ حفظ وضع موجود و طولانی‌شدن عمر رژیم، رژیم ولایت فقیه، سقوط زندگی مردم، ظلم و ستمگری و نابودی محیط‌زیست، بی‌آبی، خشکسالی، فقر و فلاکت، نه فقط برای مردم ایران، بلکه برای مردم خاورمیانه خواهد بود. مردم محروم و ستم‌دیدهٔ ایران با مبارزه روزمره خودشان و با خیزشهای خودشان، پیامشان را با قاطعیت به تمام جهان رسانده‌اند. مردم تهی‌دست و غارت‌شده برای برانداختن نظام جهل و جنایت حاکم بر کشور ما هزینه‌های کلانی پرداخت کرده‌اند. در سالگرد سی خرداد، روز شهدا و زندانیان یاد همه شهدای راه آزادی که با فدای جانشان بذر مقاومت را و پایداری را کاشتند و آبیاری کردند، گرامی می‌داریم. تصور، تصور روزی که یاد و خاطره شهدای جنبش خلق را در ایران بدون استبداد مذهبی و رژیم ولایت فقیه گرامی بداریم، چه زیبا و باشکوه است. ما سازمان چریکهای فدایی خلق ایران، به‌عنوان یکی از اجزای مقاومت ایران، آرزمندیم که سال آینده این گردهمایی را در ایرانی‌آباد، آزاد و دموکراتیک برگزار کنیم. همان‌طور که خانم مریم رجوی گفتند: پیروزی می‌آید و می‌آید و می‌آید. ما بیشمارانیم، ما بیشمارانیم و برای سرنگونی رژیم استبدادی مذهبی ولایت فقیه متحد و متشکل می‌شویم. مرگ بر دیکتاتوری، مرگ بر خامنه‌ای، زنده باد آزادی، سپاسگزارم.

 

همایش بزرگ ایرانیان در پاریس ۲۰۱۸؛ سخنرانی خواهران مجاهد نسرین مسیح و هجرت معزی 

 خواهران مجاهد نسرین مسیح از معاونان مسئول اول سازمان مجاهدین و هجرت معزی – از شورای مرکزی سازمان مجاهدین برای حاضرین به سخنرانی پرداختند.

 

 

سخنرانی نسرین مسیح از معاونان مسئول اول سازمان مجاهدین

هموطنان گرامی، خواهر مریم عزیز، حامیان گرانقدر مقاومت، کانونهای شورشی در سراسر کشور، اشرف‌نشانهای گرد آمده از کهکشان، از اشرف سه بهمراه همه خواهرانم در شورای مرکزی و همه برادرانم در تشکیلات پولادین مجاهدین به همه شما درود می‌فرستیم.

در سالگرد سی خرداد و در سی‌امین سال جاودانگی سی هزار زندانی سیاسی سر بدار و در برابر ۱۲۰هزار شهید سرفراز مقاومت سر تعظیم فرود می‌آوریم و به ستارگانی چون ندا و صدیقه درود می‌فرستیم.

مجاهدین مفتخرند که برای آزادی خلق و میهنشان از هر آنچه که دوست داشتنی بوده گذشته‌اند تا آزادی و انتخاب آزادانه سرنوشت را تقدیم خلقشان کنند.

عبور از آتش و خون و تنگه‌ها و تنگناها، از پایداری مافوق تصور بر تختهای شکنجه، از پایداری پرشکوه زیر بمباران و محاصره تا ایستادن در برابر زرهی و هاموی و تیر و تبر و زیر سنگین‌ترین موشک‌بارانها در اشرف و لیبرتی. این پایداری به موازات حمایتهای بی‌شائبه مردمی از جمله حمایت شما اشرف‌نشانها در سراسر جهان به ما قدرت داده که در برابر مهیب‌ترین دیکتاتوری تاریخ معاصر مقاومت کنیم و ما مجاهدین برای آوردن بهاران آزادی، بلندتر از هر زمان دیگر می‌خروشیم. ما زن و مرد جنگیم و تا آزادی صد برابر می‌جنگیم. ما زن و مرد جنگیم صد برابر می‌جنگیم.

 

سخنرانی هجرت معزی – از شورای مرکزی سازمان مجاهدین

سلام بر شما. از اشرف۳همراه با هزاران اشرفی به شما درود می‌فرستم و از شما تشکر می‌کنم. ما و شما در مسیر آزادی از راههای پر پیچ و خمی عبور کرده‌ایم و اکنون با قیام رشدیابنده در ایران به هدفمان که آزادی است نزدیک می‌شویم.

۳۹سال است که رژیم تلاش کرده مجاهدین را از ریشه‌هایش در جامعه ایران جدا کند. از جمله با صرف میلیاردها دلار برای دروغ‌پراکنی و با سرکوب وحشیانه از جمله قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی فقط در تابستان ۱۹۸۸(۶۷).

من هم مثل دیگر جوانهای ایرانی از وقتی چشم باز کردم زیر بمباران این تبلیغات بودم، از طریق رادیو و تلویزیون، مطبوعات، کتاب‌های درسی و حتی فیلم‌های سینمایی. من همچنین سرکوب وحشیانه این رژیم را شخصاً لمس کرده‌ام. اما این گردهمایی عظیم، قدرت این مقاومت و شکست تلاش‌های رژیم را برای شیطان‌سازی آن به‌نمایش می‌گذارد. حضور انبوه جوانان ایرانی در صفوف مقاومت نشان‌دهنده شکست رژیم است. حقیقت را نمی‌توان زندانی و یا اعدام کرد. جوانان ایرانی کانونهای مقاومت را شکل می‌دهند و با پذیرش همه خطرها، در کارزارها شرکت می‌کنند. تظاهرات و اعتصاب‌ها در سراسر ایران خاموشی‌ناپذیرند. این، واقعیت ایران امروز و مبنای آزادی ایران فرداست.

من احساس می‌کنم در میان تظاهر کنندگان در تهران و سایر شهرها هستم. با شما بسیار فاصله دارم، اما قلبم با شماست. پیروزی نزدیک است و در آن روز آن‌را همراه با مردم عزیز مان جشن خواهیم گرفت. از شما بسیار متشکرم.

 

همایش ایرانیان در پاریس - سخنرانی فیلیپ دوست ‌بلازی – وزیر خارجه پیشین فرانسه

مایلم (روی سخنم) را به تیرانا برگردانم، به‌عبارت دیگر به دوستانم، ما در اشرف بودیم.

تلاشهای شما و تعهدات ما و حمایت ملل‌متحد از شما حفاظت کرد. در اینجا می‌خواهم نقشی را که توسط دبیرکل ملل متحد،آنتونیو گوترز، چهار سال پیش با کمک تیم کمیته ارشد امور پناهندگی او ایفا شد یادآوری کنم.

بله وضعیت ایران در حال تغییر است.
بله وضعیت ایران دیگر به سود بنیادگراها و افراطی‌ها نیست.
بله باد تغییر در حال وزیدن به نفع مردم است.
بله مردم هیچ‌کدام از جناحهای حاکم را نمی‌خواهند.
مردم دموکراسی و صلح می‌خواهند، کشوری عاری از فساد.

اجازه بدهید به زبان فرانسوی ادامه بدهم.

فیلیپ دوست ‌بلازی – وزیر خارجه پیشین فرانسه در همایش ایرانیان در پاریس

فیلیپ دوست ‌بلازی – وزیر خارجه پیشین فرانسه در همایش ایرانیان در پاریس

 

مردم ایران خواهان دموکراسی و صلح هستند، بدون شبه‌نظامی‌ها، بدون تبعیض، بدون زن‌ستیزی، بدون اعدام و بدون شکنجه.

فرانسه از طریق رئیس جمهورش، وخامت وضعیت حقوق‌بشر را گوشزد کرد. او برای آزادی تظاهرات فراخوان داد. او برای کنترل برنامه‌های موشکهای بالستیک فراخوان داد. و او نگرانی خود را از مداخله نظامی با عواقب وحشتناک انسانی یادآور شد.

اجازه دهید از دبیرکل سازمان ملل‌متحد در یکی از گزارشهای حقوق‌بشر در ایران نقل‌قول کنم. او گفت: "عمیقا نگران تعداد زیاد اعدامهای فزاینده" هستم. هم‌چنین اجازه دهید از آخرین گزارش عفو بین‌الملل نقل‌قول کنم که قتل چندین نفر از دستگیر شدگان در تظاهرات را تأیید می‌کند.

بله! باید خواهان حفاظت از تظاهر کنندگان ایرانی باشیم.

بله! باید خواهان آزادی زندانیان سیاسی باشیم.

بله باید خواهان پایان اعدامها و پایان شکنجه باشیم و باید بادهای تغییر را تشویق کنیم.

باید آلترناتیو را حمایت کنیم و این آلترناتیو شما هستید خانم رجوی؛ با برنامه ده ماده‌ای‌، یعنی همان طرح آزادی و دموکراسی. متشکرم.

 

مجری برنامه:

بیش از این من هیاتهایی را از بسیاری کشورهای غرب و شرق اروپا به روی سن دعوت کردم، اما یک کشور اروپایی هست که خود را به‌نحوی بسیار ویژه در ارتباط با سرنوشت ایران متعهد کرده است، همان طورکه می‌دانید و ارتباط زنده را هم دیدید این کشور آلبانی است:

 

سخنرانی پاندلی مایکو - وزیر دولت و نخست‌وزیر پیشین آلبانی در همایش ایرانیان در پاریس

دوستان عزیز، ما در آلبانی زیان شما را صحبت نمی‌کنیم، ولی امیدوارم که ما یکدیگر را به‌خوبی درک کنیم، با زبانی دیگر، زبان قلبها. و به همین دلیل است که نقشی مؤثر داریم در دوران سختی که مردم ایران می‌گذرانند. می‌دانم که اختلافات زیادی در این دوران سخت وجود دارد. ولی من قانونی را از دوران باستان بیاد می‌آورم که مردم ایران با آن به‌خوبی آشنا هستند. داشتن یک اسب شما را شوالیه نمی‌کند. داشتن صندوقهای انتخابات به‌معنی آزادی انتخاب نیست. انتخابی که آلبانی کرد بر همین اساس بود. کمک کردن به اسد تا مردمش را به‌قتل برساند یا کمک به مردم ایران که به کمک نیاز دارند.، انتخاب ما کمک به شما است. ما منتظر دیدن شما به‌زودی در تهران هستیم. متشکرم

پاندلی مایکو - وزیر دولت و نخست‌وزیر پیشین آلبانی در همایش ایرانیان در پاریس

پاندلی مایکو - وزیر دولت و نخست‌وزیر پیشین آلبانی در همایش ایرانیان در پاریس

 

همایش ایرانیان در پاریس - فاتمیر مدیو - رهبر حزب جمهوریخواه و وزیر دفاع پیشین آلبانی

افراد زیادی از ما می‌پرسند چرا آلبانیایی‌ها به دوستانمان از ایران کمک کردند؟ جواب ساده است. اول این‌که ما می‌خواهیم با شادیها،‌ آزادی و شکوفایی همدیگر زندگی کنیم و نه با بدبختی ها. در پایان سال ۲۰۱۷ و در همین روزها مردم ایران برای آزادیشان بپا خاسته‌اند و ما اینجا هستیم که از آنان حمایت کنیم.

فاتمیر مدیو - رهبر حزب جمهوریخواه و وزیر دفاع پیشین آلبانی در همایش ایرانیان در پاریس

فاتمیر مدیو - رهبر حزب جمهوریخواه و وزیر دفاع پیشین آلبانی در همایش ایرانیان در پاریس

 

چه چیز دیگری باید اتفاق بیفتد تا دیگران در کنار شما بایستند؟ چه چیزی دیگر باید اتفاق بیفتد تا جامعه بین‌المللی دریابد که در ایران چه می‌گذرد؟ بسیاری از مردان و زنان شجاع در کشور شما به‌پاخاسته‌اند و بسیاری زندگیشان را فدا کرده‌اند، ولی این افراد فقط به ادای کلمات حزن انگیز نیاز ندارند، آنها به کسانی نیاز دارند که معتقد به آزادی و دموکراسی باشند و در طرف آنها بایستند. هیچ قدرتی برای همیشه باقی نمی‌ماند، هیچ‌کس تا ابد زنده نمی‌ماند. فقط یک چیز برای همیشه باقی می‌ماند و آن آرزوی آزاد بودن است، آرزوی شادی برای زندگیمان،‌ برای خانواده‌مان و برای فرزندانمان. اعتقاد راسخ به این‌که چیزی را که خدا به ما عطا کرده، نمی‌تواند توسط انسان دیگری گرفته شود. آزادی هرگز نابود نمی‌شود بنابراین هرگز تسلیم نشوید هرگز هرگز هرگز تسلیم نشوید.

متشکرم

خدا تمامی شما را حفظ کند.


همایش ایرانیان در پاریس - نذیر حکیم – دبیرکل ائتلاف ملی سوریه

خواهران و برادران؛ عزیزان؛ خواهر مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران.

میهمانان گرامی،

همایش ایرانیان در پاریس - نذیر حکیم – دبیرکل ائتلاف ملی سوریه

همایش ایرانیان در پاریس - نذیر حکیم – دبیرکل ائتلاف ملی سوریه

 

خواهران و برادرانم از ایران و سوریه و هر نقطه‌ای در روی زمین.

ابتدا، اجازه بدهید که درودهای بیکران را نثار آزادمردان انقلابی بکنم، درودها به مردم مقاوممان که علیه استبداد و ظلم ایستاده‌اند و علیه دو رژیمی مبارزه می‌کنند که در خونریزی و جنایت شریک هستند، یعنی رژیمهای ایران و سوریه.

ما درود می‌فرستیم به مقاومت قهرمانانه مردم ایران در رویارویی با رژیم دیکتاتوری در تهران. یک مقاومت واقعی که توسط مردممان و برادرانمان علیه رژیمهای سوریه و ایران و گروه‌های نظامی آنها در درعای مقاوم، درعای پایدار، ادامه دارد. ما به یاری خداوند سبحان، پیروز هستیم.

ما بر دیکتاتورهای ایران و دمشق پیروز می‌شویم

عزیزان من، امیدها و آرزوهای مردم انقلابی سوریه، زنده شد، وقتی دیدند که گروه‌های بسیاری از آزادیخواهان مردم ایران در صحنه‌های شهرها و روستاهای ایران چه در داخل و خارج از آن گردهم آمدند و شعار عدالت و تغییر سیاسی دادند و خواهان سرنگونی باند آخوندهایی هستند که بر سینه این کشور نشسته است، و ظلم و ستم آن، همه منطقه را فراگرفته است. ظلم آن به سوریه و به عراق و لبنان و یمن رسیده و به‌زودی به شمال آفریقا هم می‌رسد و چه بسا که ظلمش به آمریکا و اروپا هم برسد.

صدای ایران و صدای سوریه، بیانگر صدای ستمدیدگان و صاحبان حق در سراسر جهان است. صدای آزادیخواهان مقاومت در ایران و سوریه و سایر نقاط است و این صدا معیار حقیقی ابزار تغییر است و این تغییر به یاری خداوند سبحان، در راه است.

آینده ایران، از آن مقاومت و مردم ایران است که در خیابانهای تهران و خیابانهای جهان در این روزها حضور دارند. ما در اینجا در سوریه انقلابی معتقدیم که برنامه‌های شورای ملی مقامت ایران ضامن این است که ایران یک کشور آزاد باشد که در آن انسانها مورد احترام قرار می‌گیرند.

زنده باد انقلاب ایران و زنده باد انقلاب سوریه

سال آینده انشاالله قرار ما در تهران و دمشق. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 

همایش ایرانیان در پاریس - جولیو ترتزی - وزیر خارجه پیشین ایتالیا

خانم رجوی، دوستان عزیز،

دوستان عزیز، برای این هیأت و برای من باعث افتخار است که امشب در این گردهمایی عالی حضور دارم، گردهمایی‌ای که از نظر من یک سرفصل بسیار نزدیک در رسیدن به ایران آزاد است. و ما از شما خانم رجوی حمایت می‌کنیم و از همه رزمندگان آزادی در ایران، برای تغییر رژیم در ایران. ما اینجا هستیم تا تحسین عمیق خودمان را از ارزشهایی که شما مدافع آن هستید ابراز کنیم، نه فقط به‌خاطر منافع مردم ایران، بلکه به‌خاطر منافع تمام بشریت. ما حمایت بی‌قید و شرط خودمان را از رئیس‌جمهور برگزیده مریم رجوی و از سازمان مجاهدین اعلام می‌کنیم که مصمم‌تر از گذشته است در زمانی که حکومت مذهبی مستاصل و رو به شکست است و تلاش می‌کند که رضا پهلوی پسر یک دیکتاتور - آخرین پادشاه ایران - را در صف دوستان این حکومت جنایتکار قرار دهد. او از تبعید طلایی خودش - پسر آخرین پادشاه بی‌اعتبار ایران - علیه تنها مقاومت واقعی و دموکراتیک که سازمان مجاهدین است، حرف می‌زند. آیا این یک انتقام خانوادگی است؟ آیا این از غیظ مجاهدین است که همیشه برای دموکراسی و آزادی جنگیده‌اند؟ ابتدا علیه دیکتاتوری شاه و بعد رژیم ملاها؟ ما در این دام جدید رژیم نمی‌افتیم. بخش بزرگی از جامعه ایتالیا معتقد است که بودن در کنار شما یعنی قرار گرفتن در سمت صحیح تاریخ.

در آماده‌سازی برای این گردهمایی بزرگ، ۳۸سناتور طی اعلامیه‌یی حمایت خود را از مردم ایران اعلام کردند، به‌خاطر خیزشها، به‌خاطر مقاومتشان در برابر رژیم و به‌خاطر جنگشان برای دموکراسی و آزادی، و دوست من سناتور روبرتو رامپی توضیح خواهد داد که ابتکارعمل سنای ایتالیا برای آماده‌سازی این گردهمایی چه بوده است. فقط اجازه دهید چند جمله از این اعلامیه را بخوانم:

«نزدیک به ۴دهه است که دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران به‌خاطر نقض مستمر و وحشتناک حقوق‌بشر محکوم می‌شود. بیش از ۱۲۰،۰۰۰ تن از مدافعان دموکراسی در ایران به‌طور خودسرانه دستگیر، شکنجه و اعدام شده‌اند. بیش از ۳۰،۰۰۰زندانی سیاسی در تابستان ۶۷ قتل‌عام شده‌اند، و عاملان آن باید به دست عدالت سپرده شوند..... ». اینها حرفهای این گروه بزرگ ایتالیایی است. همان‌طور که خانم رجوی اخیراً گفتند این رژیم از ابتدا در جنگ با مردم ایران بوده است. تمامی جنگهای دیگر برای سرپوش گذاشتن بر این جنگ اصلی بوده است. ولی این جنگها نشان دهنده قدرت این رژیم نیستند، بلکه نشان دهنده این هستند که هیچ دولت دیگری تلاش نکرد تا از جنگ‌طلبی این رژیم جلوگیری کند. اکنون زمان عمل فرا رسیده است. دوران جدید امنیت منطقه‌یی و بین‌المللی از سواحل مدیترانه و اقیانوس اطلس بر می‌خیزد. آمریکا و اروپا باید اراده و ارزشهای بنیادی خود را برای اثبات تعهدشان مشترکاًً به بوتهٔ آزمایش بگذارند، و هیچ فرصتی بهتر از این وجود ندارد که از مقاومت ایران برای تغییر رژیم در ایران حمایتی قوی و فعال به‌عمل بیاوریم.

متشکرم

 

همایش ایرانیان در پاریس - پیام سناتور روبرتو رامپی عضو مجلس سنای ایتالیا

من روبرتو رامپی هستم برای دومین بار است که به گردهمایی پاریس و برای این برنامه خیلی خیلی مهم مردم ایران خواهم آمد. در واقع این قرار همه مردم ایران است برای دموکراسی در ایران که یک موضوع بسیار مهم است. دموکراسی و حقوق بشر. و من همه افراد و همه همکارانم را دعوت می‌کنم که به آنجا بیایند و با همه مردم ایران باشند و با نمایندگان واقعی آنها. چرا که ما خواهان دموکراسی و حقوق‌بشر در ایران هستیم و بر این باور هستیم که این برای مردم ایران مهم است که البته برای کل جهان هم خیلی مهم است. متشکرم

 

همایش ایرانیان در پاریس - ادوارد لب ننز،‌ معاون سابق وزیر کشور آلمان

من شخصاً افتخار می‌کنم و متشکرم که امروز برای اولین بار در این کنگره مهم تحت عنوان آینده ایران می‌توانم شرکت کنم. باید صادقانه بگویم که انرژی و عزم و اراده‌ای که برای این وظیفه سخت دارید را تحسین می‌کنم و امیدوارم که این عزم و اراده را حفظ کنید. خانمها و آقایان شما همه می‌دانید که حاکمان ایران تلاش می‌کنند که در کشورهای ما، آلمان و اروپا با تمام توانشان بر اوضاع بحرانی ایران سرپوش بگذارند و دنیا را در ارتباط با نارضایتی واقعی و اعتراضات مردمی گمراه کنند. جهان و همچنین دولتها، دموکراسیهای غربی اما می‌دانند که مردم ایران به‌طور خاص از دسامبر ۲۰۱۷به‌طور مداوم علیه دستگاه سرکوب حاکم مقاومت می‌کند. وضعیت اقتصادی در کشور فاجعه‌بارتر می‌شود. به‌جای این‌که در مقابل این تحولات اقدامی انجام گیرد، رژیم مبالغ هنگفتی را برای سپاه پاسدران به‌عنوان تکیه‌گاه اصلی‌اش برای ترور و جنگ در منطقه خرج می‌کند. مقامات بالا دارایی های غیرقابل تصوری را به جیب می‌زنند. اعتراض کنندگان برای ما کاملاًً روشن ساختند که اصلاحات منفرد کافی نیست بلکه یک تغییر اساسی در ساختار سیاسی کشور ضروری است. به‌عنوان مثال ایالات متحده سپاه پاسداران را رسماًً به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کرد، پارلمان کانادا به‌طور واضح به دولت پیشنهاد کرد که به‌خاطر حاکمیت خامنه‌ای و سپاه پاسدران تروریستی‌اش، با رژیم ایران رابطه دیپلوماتیک برقرار نکند. دولت فدرال آلمان در دسامبر ۲۰۱۷ دولت ایران را به‌صورت آشکار به رعایت حقوق تظاهر کنندگان فراخواند. اینها نتایج قابل‌توجه کار و تلاش شماست. با این پیشرفتها در آمریکا و کانادا زمان آن رسیده که همچنین اروپا سیاستش در قبال رژیم ایران را به‌خاطر مردم ایران و قیام شان برای آزادی مجدداً بررسی و باز تعریف کند.خانمها و آقایان، رژیم ایران همچنین باید به‌دلیل بی‌ثبات کردن کل منطقه مورد حسابرسی قرار گیرد.من و دوستانم از آلمان در طرف شما قرار داریم و می‌خواهیم در تلاشتان برای تغییر به‌سمت دموکراسی در ایران قویاً از شما حمایت کنیم. چون، خانم‌ها و آقایان این نه تنها به‌سود شما، بلکه در جهت منافع خودمان نیز هست. موفق باشید.

 

 

همایش ایرانیان در پاریس - مارتین بانس لت، نماینده پارلمان آلمان از حزب حاکم

سلام می‌کنم به همه شما و همه دوستان و بستگانتان در ایران، افراد شجاعی که به خیابان می‌روند و با شجاعت می‌گویند که تمام کنید. من شجاعت آنها را که به‌صورت علنی ظاهر می‌شوند، تحسین می‌کنم. زمان دیکتاتوری در ایران به پایان رسیده است و به‌طور واقعی یک آلترناتیو دموکراتیک وجود دارد و آن شورای ملی مقاومت ایران است، ۳۸سال این شورا تمامی چالش‌ها را تقبل کرده و با همه مشکلات مبارزه کرده است. این شورا اثبات کرده است که در برابر رژیم می‌تواند مقاومت کند، او به‌خوبی سازماندهی شده و در موقعیتی هست که می‌تواند ناراضیان و دوستداران آزادی که سازماندهی نشده‌اند را گردهم بیاورد. برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی به ما در تمام جهان یک برنامه شفاف را نشان می‌دهد که در کشورهای دموکراتیک با موفقیت نمایندگی می‌شود و این یک واقعیت را به ما نشان می‌دهد، که این مقاومت یک رهبر باهوش و صادق و قهرمان دارد که از هدف اش، یعنی جنگیدن برای آزادی مردم منحرف نمی‌شود. ما همه می‌خواهیم که مردم ایران را تنها نگذاریم ما می‌خواهیم متحد واقعی این جنبش باشیم.

 

 

همایش ایرانیان در پاریس - مارچین شوینچیسکی - شهردار پیشین ورشو

این چهارمین باری است که من به اینجا می‌آیم. دو سال پیش هنوز خبرهایی می‌خواندم حاکی از این‌که افراد مدره‌یی در رژیم ایران هستند که آماده گفتگو هستند و این‌که می‌توان با آنها وارد معامله شد. بعد از ماههای اخیر، و بعد از همه سرکوب‌ها، آنها حاضر نیستند که حتی یک گفتگو با جامعه خودشان داشته باشند. به‌جای گفتگو، آنها مردم را به زندان می‌اندازند، شکنجه می‌کنند و می‌کشند. بنابراین زمان آن رسیده که توهمات را به دور بیاندازیم و حمایت از اپوزیسیون ایران را سازماندهی کنیم. آمریکا و اتحادیه اروپا باید هماهنگی بهتری برای حمایت از مقاومت ایران داشته باشند و برای ایجاد تغییر، آماده‌سازی و کمک کنند. من مطمئن هستم که شما پیروز خواهید شد و ایران کشوری آزاد و دموکراتیک خواهد شد و تحت حکومت قانون اداره خواهد شد. این را از صمیم قلبم می‌گویم و برای شما آرزوی پیروزی می‌کنم.

 

 

همایش ایرانیان در پاریس - لارش ریسه، عضو پیشین پارلمان نروژ

سلام به کانونهای شورشی، من از شما هستم.

ما هیاتهایی از سوئد، دانمارک، فنلاند، ایسلند و نروژ به اینجا آمده‌ایم و معاون پارلمان ما، مورتن ولد نیز حضور دارد. هم‌چنین معاون سابق رئیس جمهور ما ماریت نیباک هم هستند.

ما تک‌تک شما و هزاران زن و مرد شجاعی را که در قیام های اخیر ایران شرکت کردند، تحسین می‌کنیم. این قیام همان‌طور که می‌دانیم توسط مقاومت سازماندهی شده و رژیم را از بنیاد به لرزه درآورده است. ما این سازمان قدرتمند و تاثیرگذار را دیده‌ایم و شاهد کارایی و توانایی مقاومت و بیش از همه، رهبری خارق‌العاده خانم مریم رجوی بوده‌ایم. چه در داخل و چه خارج کشور، در اشرف و در آلبانی طی سالیان متمادی. ما احساس می‌کنیم که آنچه که آن را مقاومت می‌نامیم در واقع قوی‌ترین اپوزیسیون دموکراتیک در بین تمام کشورها در جهان امروز است. همه اینها نشان می‌دهند که این جنبش، یک آلترناتیو قدرتمند در قبال دیکتاتوری مذهبی در ایران است. این جنبش قابلیت آن را دارد که نه تنها دموکراسی و حقوق‌بشر را در ایران محقق کند، بلکه می‌تواند صلح و ثبات را به منطقه بیاورد که شامل امنیت اروپا هم می‌شود. یک چنین گردهمایی، که با شرکت بیش از ۱۰۰هزار نفر سازماندهی شده، کیفیت این جنبش را تأیید می‌کند. ما از شناسایی و حمایت بین‌المللی دو حزبی از آمریکا، اروپا و کشورهای عربی بهره‌مند هستیم. این جنبش مال ماست. همه اختلافات و توطئه‌هایی که توسط رژیم علیه جنبش ما صورت می‌گیرد، و همه تلاشهایی که می‌شود تا اطلاعات غلطی را به آنچه آنها یک گروه کم تأثیر می‌نامند نسبت دهند، همگی حاکی از آن است که رژیم تا چه حد از این آلترناتیو بیمناک است.

خانم مریم رجوی، دوستان عزیز، ما با شما هستیم و شما همیشه می‌توانید روی ما حساب کنید که در کنارتان در جنگ برای ارزشهای مشترکمان می‌ایستیم. همه ما برابر آفریده شده‌ایم. من ایرانی هستم.

 

 

همایش ایرانیان در پاریس - دکتر حسین جهانسوز، عضو شورای ملی مقاومت ایران - هیأت متخصصان ایرانی

هموطنان عزیز امروز این گردهمایی پرشکوه را در شرایط بسیار ویژه‌یی برگزار می‌کنیم: گسترش اعتراضات در روزهای اخیر در تهران لرزه بر اندام رژیم آخوندی انداخته است. تظاهرات هموطنان در اهواز، در اصفهان و در کازرون، به‌ویژه در روزهای اخیر در تهران، صحت استراتژی مقاومت ایران و نقش تعیین‌کنندهٔ کانونهای شورشی در سازمان دادن و استمرار قیام را به نمایش گذاشت. بدین ترتیب بطلان نظریه‌هایی که قیام را تمام‌شده می‌پنداشتند به اثبات رسید. طی چهل سالی که از سلطه نظام آخوندی بر میهنمان می‌گذرد، اوضاع سیاسی چه در داخل و چه در مناسبات دیپلوماتیک، شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی، محیطی ایران هرگز به وخامتی که امروز دارد نبوده است به‌ویژه از آغاز سال جدید سقوط آزاد در همه زمینه‌ها شتابی مضاعف گرفته است. سیر شتابان تورم، افزایش سرسام‌آور نقدینگی، رشد انفجاری قیمتها، گسترش فزایندهٔ بیکاری و سقوط بی‌سابقه ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی، توأم با فساد، دزدیها و غارت و چپاول ثروت مردم ایران از گردانندگان حاکمیت آخوندی شرایط انقلابی را ایجاد کرده است. هموطنان در سراسر کشور یک خواسته را فریاد کرده‌اند: سرنگونی رژیم آخوندی. آنها شعارهای مشابهی را فریاد کردند: مرگ بر خامنه‌ای؛ مرگ بر روحانی؛ سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن. بله امروز خواسته‌ها و شعارهای مردم همان خواسته‌ها و شعارهای مقاومت ایران است. سرنگونی رژیم با همهٔ باندها و دسته‌جات جنایتکار آن. مردم ایران راه و مسیر خودشان را انتخاب کرده‌اند، نفی سازشکاران و نفی کسانی که چشم امید به نیروهای سرکوبگر بسیج و پاسداران جهل و جنایت دارند. آلترناتیو این رژیم نیرویی است که در پروسهٔ چهل سال گذشته پرچمدار مبارزه با رژیم بوده است. نیرویی که علیه دیکتاتوری شاه و شیخ بوده و ریشه‌های عمیق در میان مردم ایران دارد؛ نیرویی که از یک تشکیلات قدرتمند برخوردار باشد و دارای پلتفروم سیاسی اعلام‌شده برای ایران باشد، نیرویی که از اعتماد جامعه ایران برخوردار باشد، نیرویی که توان انتقال آرام قدرت را بعد از سرنگونی داشته باشد. ما متخصصان ایرانی مفتخریم که با اینچنین جنبشی یار و همراهیم. این آلترناتیوی است که می‌تواند حاکمیت مردم و تمامیت ارضی ایران را تضمین کند؛ متشکرم.

 

هیأت شهرداران فرانسوی در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران – پاریس ۹تیر۹۷

 

همایش ایرانیان در پاریس - ژان فرانسوا لوگاره را- شهردار منطقه یک پاریس

بنام هیأت نمایندگی منتخبان فرانسه، به همراه همکارم «ژان پیر مولر»، مشاور کمیته استانی استان «وال دواز» و رئیس مشترک «کمیته شهرداران فرانسه برای ایران دموکراتیک»،‌ و همراه با حدود صد تن از شهرداران و منتخبان فرانسه که در اینجا دیده می‌شوند، به حضورتان در فرانسه، مهد حقوق‌بشر، خیرمقدم می‌گوییم. با وفاداری به شعار محوری کشور ما که «آزادی،‌برابری، برادری» است. شعاری که بر سردر هر شهرداری نوشته شده، ما تصمیم به حمایت از مقاومت ایران گرفتیم. ما از تلاشهای خستگی‌ناپذیر این مقاومت برای برقراری یک دموکراسی در ایران حمایت می‌کنیم.

تعداد ۱۴هزار تن از ما (شهرداران) طی سالیان اخیر چنین تعهدی را پذیرفته‌ایم و به این تعهد پایبند خواهیم ماند،‌ تا پیروزی آرمان آزادی و رئیس‌جمهور آن، مریم رجوی.

برنامه ده‌ماده‌ای ایشان شامل تعهد به برقراری یک ایران آزاد، لغو حکم اعدام، برابری زن و مرد و جدایی دین از دولت است. این همان اصول و ارزشهایی است که به‌رغم هر اختلاف سیاسی بر آن وحدت داریم.

در این مبارزه تا آخر کنار شما خواهیم کرد، ‌برای آلترناتیوی دموکراتیک که توان سرنگونی استبداد مذهبی را دارد، استبدادی که مستمراًً منشأ تولید بی‌ثباتی در خاورمیانه و ناامنی در کشورهای ماست، به‌دلیل حمایتش از تروریسم و افراط‌گرایی و به نام اسلامی انحرافی.

قیامهایی که از اول امسال در شهرهای ایران رخ می‌دهد، اعتصابهای متعددی که حکومت آخوندها را فلج کرده، در گرگونیهای بزرگی را در کشورتان نوید می‌دهند. رنجها و فداکاریهای اعضای مقاومت شما، به‌زودی توسط مردم ایران و توسط تمام بشریت مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

امیدوارم روزی فرا برسد که رئیس‌جمهور شما مریم رجوی همان سخنان تاریخی ژنرال دو گل را در تهران تکرار کند که: «ایران مورد اهانت قرار گرفت، ایران را درهم شکستند، ایران را شهید کردند، ‌ولی ایران آزاد شد».

 

همایش ایرانیان در پاریس - میشل دو ووکولور - نماینده مجلس ملی فرانسه

یک سال پیش، در حالیکه به‌تازگی انتخاب شده بودم و در برابر شما سخنرانی می‌کردم، فرانسه دستخوش تغییرات عمده سیاسی شده بود. امسال بار دیگر شما را باز می‌یابم، در حالیکه کشورتان دستخوش تکانهای شدید است، با قیامهای مردمی که در ماه ژانویه اخیر کشور را به لرزه درآورده و هنوز نیز در سراسر کشور ادامه دارند. خواسته آنها پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی است، ‌همان‌طور که در روزهای اخیر نیز در بازار بزرگ تهران و شهرهای بزرگ دیگر شاهد آن بودیم.

در همین دوران،‌ ما کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک را در مجلس فرانسه بازسازی کردیم و من افتخار ریاست آن‌را دارم. همراه همکارانم با گرایشات مختلف سیاسی، حول تفکر و امید دموکراسی واقعی در ایران گردهم آمده‌ایم برای پایان دادن به احکام مرگی که بی‌رحمانه توسط این رژیم اعمال می‌شود، برای برقراری یک دموکراسی واقعی که جدایی دین از دولت را رعایت کند، یک حکومت دموکراتیک واقعی که تضمین‌کننده برابری کامل بین زنان و مردان باشد.

ما از خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی دعوت به‌عمل آوردیم تا به مجلس بیایند تا تحلیلهای ایشان را بشنویم و از اقدامات ایشان برای ایران آزاد و دموکراتیک حمایت کنیم.

به‌عنوان یک زن سیاستمدار از نقش جدی زنان در مقاومت ایران ابراز خرسندی می‌کنم و به‌ شهامت این زنان درود میفرستم. آنها با نیروهای سرکوبگر حکومت درگیر می‌شوند.

برای حمایت از خواست مردم ایران که آزادی است و از همت آنها برای رقم زدن این آزادی، ‌بهترین سخنانی که یافتم، این کلمات گاندی است:

«دموکراسی واقعی محصول تصاحب قدرت توسط برخی نیست، بلکه محصول، قدرت همه برای مخالفت با برخی است»

متشکرم

 

همایش ایرانیان در پاریس - فیلیپ گوسلن، نماینده مجلس ملی فرانسه

سلام، سلام!

سلام به دوستان عزیز ایرانی، مهمانان عزیزی که از سراسر جهان آمده‌اید،

سلام به زنان و مردانی که در ایران ما را می‌شنوند، و نه فقط در اینجا و در ویلپنت.

سلام به زنان و مردانی که در سراسر جهان ما را می‌شنوند.

به‌عنوان نماینده مجلس فرانسه و همراه همکارانم در کمیته پارلمانی برای ایرانی دموکراتیک، ما تعداد زیادی در مجلس فرانسه هستیم که در ورای گرایشات سیاسیمان، سالیان طولانی است که از آرمان دموکراسی در ایران و آزادیهای بنیادین مردم ایران دفاع می‌کنیم.

آری، چون نگرانی ما باید معطوف به مردم، مردم ایران باشد؛ مردمی که سالیان طولانی این‌قدر رنج کشیده‌اند

مایه شعف ماست که در اینجا، در این گردهمایی بزرگ هستیم که حول مقاومت شکل گرفته تا از فداکاریهای شما تقدیر به‌عمل بیاورد.

ما خواهان شکوفایی شما هستیم؛ شکوفایی در کشور بزرگی که بالاخره از شر دیکتاتوری مذهبی رها شده باشد.

گذر زمان حق را به ما داد. امروز جهان قبول دارد که اوضاع کنونی باید تغییر کند. ما در ابراز نگرانیهای تکرار شده رئیس‌جمهورمان و وزیر امور خارجه آن سهیم هستیم. آری، حکومتی هست که مایه بی‌ثباتی منطقه است؛ و این حکومت، حکومت ایران است. و البته برنامه موشکهای بالستیک در این بی‌ثباتی سهم دارد.

اخیرا، کشور شما دستخوش تکانهای زیادی بوده و باید باز هم بیشتر تکان بخورد.

شما از حمایت ما برخوردارید.

همگی با هم، مبارزه کنیم برای ایرانی آزاد، ‌ایرانی آزاد از همین فردا! بگذارید ایران دوباره عظمت خود را باز یابد.

 

همایش ایرانیان در پاریس - فرانسوا کلکومبه، بنیانگذار سندیکای قضات فرانسه

دوستان عزیز.

ما، دوستان تاریخی مقاومت ایران هستیم ما امروز می‌توانیم پیشرفتهای بزرگ این گردهمایی سالانه گواهی دهیم از مبارزه برای به‌رسمیت شناساندن پیش‌ پا افتاده‌ترین حقوق خود در این کشور، فرانسه، تا دفاع از حقوق مردم کشور خودتان و دستیابی به دموکراسی.

این مبارزه امروز به ارائه یک جایگزین معتبر و دموکراتیک برای دیکتاتوری آخوندها ارتقا یافته است.

این مبارزه در ذهن و ضمیر فرانسه و فرانسویها جا دارد، مبارزه‌ای که با شما در آن همراه بودیم. مبارزه‌یی که فکر می‌کنم امروز نزدیک به پیروزی نهایی شده است. نسل جوان ایرانی که در اینجا بسیار زیاد هستند، بدون شک می‌دانند که وقتی در سال ۱۹۸۱(سال ۱۳۶۰)، هزاران دختر و پسر در جریان اعدام های انبوه در ایران به خاک افتادند. فرانسوا میتران و فرانسه بر اساس سنت و اعتقاد خود به سرزمین پناهندگی، رهبر تاریخی مجاهدین خلق، مسعود رجوی را در اینجا پذیرفت. مسعود رجوی آخرین زندانی سیاسی بود که از زندانهای شاه و قبل از سقوط حکومت سلطنتی آزاد شد. به یاد بیاوریم که او دو بار به اعدام محکوم شده بود و خمینی همواره او را دشمن شماره یک حکومت به حساب می‌آورد، زیرا مسعود رجوی تنها کسی بود که در مواجهه با دیکتاتوری مذهبی آخوندها خواستار یک انقلاب دموکراتیک بود و جوخه‌های مرگ کماکان در تعقیب او هستند. امروز هم‌چنان پیام های مسعود رجوی الهام‌بخش و موتور محرک رزمندگان و دوستداران آزادی در ایران می‌باشد. و اکنون با هم نگاه می‌کنیم به تصاویری که این گذشته و مسیری را که برای استقرار دموکراسی و رهایی مردم بزرگ ایران طی شده، به ما یادآوری می‌کنند.

 

همایش ایرانیان در پاریس - تونه کلام نماینده پارلمان اروپا از استونی

دوستان عزیز، مهم است که بدانیم که این، رزم مشترک ما است. این مبارزه تنها برای آزادی ایران نیست. بلکه برای شرافت و همبستگی همه ما، همه کشورهای اروپایی و همه کشورهای جهان است.

من ده سال پیش، زمانی که اشرف در عراق بود از آن دیدار کردم. اشرف به یمن همبستگی و حمایت شما باقی ماند. و امروز هزار اشرف در خود ایران وجود دارند. و وظیفه ما است که از آنها حمایت کنیم. ما اینجا پارلمان اروپا را نمایندگی می‌کنیم. ما گروه دوستان ایران آزاد هستیم که سالها است وجود داشته است. تعداد ما در اینجا محدود است ولی از هر ۱۲نفر از ۷۵۱عضو پارلمان اروپا یک نفر به این گروه تعلق دارد.

چند ماه پیش بیش از ۲۰۰عضو پارلمان اروپا قطعنامه‌یی در حمایت از تغییر در ایران تصویب کردند. در حمایت از مردمی که همین دیروز هم تظاهرات کردند، برای آزادی، کرامت و حقوق اجتماعی و حقوق بشری. ولی مشکل این است که همه این طور نیستند. چند هفته پیش در استراسبورگ، نماینده عالی اتحادیه اروپا، خانم موگرینی گفت که جایگزینی برای توافق اتمی موجود و روابط موجود وجود ندارد.

به نظر من زمان آن رسیده که بفهمیم باید به این تصور پایان دهیم که جلادان، انسان و متمدن شوند. امروز راه دیگری نداریم، به‌عنوان منتخبان آزاد پارلمان از سراسر اروپا، فقط یک راه داریم و آن حمایت از برقرای آزادی و کرامت برای مردم ایران است.

گفتم که ما آینده مشترکی داریم. آینده شما، آینده ما خواهد بود تا در آزادی، کرامت و همبستگی زندگی کنیم. متشکرم.

 

همایش ایرانیان در پاریس - آنا فورتیکا رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان اروپا، وزیر خارجه پیشین لهستان

مردم شکست ناپذیر ایران آزاد، به شما عمیقاً‌ درود می‌فرستم. درود می‌فرستم. به رهبر بزرگ شما مریم رجوی درود می‌فرستم. ما در پارلمان اروپا، ما در اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سراسر اروپا از تلاشهای او حمایت می‌کنیم، تلاشهایش برای آوردن عدالت و شکوفایی و مهمتر از همه، آزادی برای مردم ایران.

ما قهرمانان شما را در خاطر داریم. باور کنید ما در کنار شما می‌ایستیم برای دفاع از حقیقت و قرار دادن مسئولان قتل‌عام در ایران در برابر عدالت.

ما از مردم ایران حمایت می‌کنیم که تحت سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند. ما به راستی تقدیر می‌کنیم از شجاعت و اراده آنها برای آزاد کردن میهنشان. ما در پارلمان اروپا در کنار شما ایستاده‌ایم. متشکرم.

 

همایش ایرانیان در پاریس - داوید کلارینوال - رهبر گروه پارلمانی حزب لیبرال در پارلمان بلژیک

روز بخیر خانمها و آقایان

بسیار خوشوقتم که امروز، در این گردهمایی فوق‌العاده در پاریس، همراه شما هستم. اگر من در اینجا هستم به این خاطر است که سالهای زیادی از شما حمایت کرده‌ام و ما امروز بسیار خوشحالیم که اعضای سازمان مجاهدین حلق ایران در آلبانی در امنیت به‌سر می‌برند. هم‌چنانکه مشاهده می‌کنید، اپوزیسیون دموکراتیک ایران در اروپا از حمایت فراوانی برخوردار است و از جمله در کشور من بلژیک نیز از حمایت بسیاری برخوردار است. حداقل ۱۴۰نماینده از سنا و مجلس و همچنین مجالس منطقه‌ای، در تمام سطوح از مبارزه شما حمایت می‌کنند و این سند را امضا کرده‌اند.

من فکر می‌کنم دولتهای اروپایی از جمله دولت من باید این مقاومت را به‌رسمیت بشناسند چرا که رژیم ایران هیچ آینده‌ای ندارد و دولتها باید در کنار مردم ایران در مبارزه‌شان برای آزادی قرار بگیرند.

 

هیأت کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا - فلسطین، اردن، سوریه، مراکش، عربستان سعودی، تونس، عراق، بحرین،کویت، لبنان، یمن در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران – پاریس ۹تیر۹۷

 

 

همایش ایرانیان در پاریس - نجات الأسطل، نماینده پارلمان فلسطین

خواهر مبارز، رئیس‌جمهور مریم رجوی، که خداوند ایشان را حفظ کند

خواهران وبرادران، اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران

حضار محترم و تمامی میهمانان برجسته و نامدار،

از سوی خودم و از سوی مردم فلسطین و به‌نام قدس مجروح، به شما دوردمی‌فرستم، و ارج می‌نهم بر نقش بسزایتان برای احقاق حقوق‌بشر و کرامت انسان و حقوق زنان و دموکراسی و حفظ کرامت انسانی. و به‌خاطر نقشی که در مبارزه برای (حقوق) زنان و کودکان مردم ایران ایفا می‌کنید.

ما در کنار شما هستیم در احترام به تمامی اصول سازمان ملل و حقوق‌بشر و حقوق زنان و دموکراسی و حفظ کرامت انسانی و حمایت شما از آنها و قرار دادن آن به‌مثابه یکی از پایه‌های مبارزه‌تان. بر شما پوشیده نیست که ما در فلسطین، در شرایط سخت و دشواری به‌سر می‌بریم، نقض مستمر حقوق مسلّم مردم فلسطین که این حقوق مورد تأیید نهادها و محافل بین‌المللی است.

بر شما پوشیده نیست دخالت حکومت ایران در امور فلسطین که تاثیر بسیار منفی در عدم تحقق آشتی و پایان دادن به چنددستگیها در فلسطین و در صحنه داخلی فلسطین گذاشته است. و نیز دخالتهایش در بسیاری از کشورهای عربی منجر به افزایش درگیریها در این کشورها شده است که منجر به حاکمیت فرقه‌گرایی بر حاکمیت مردم و دموکراسی شده است.

 

همایش ایرانیان در پاریس - صالح قلاب وزیر پیشین تبلیغات اردن

خواهر بزرگوار، رئیس‌جمهور مریم رجوی مردم ایران همگی در مقاومت هستند و مابقی فرومایگانی از مزدوران مرتجع و منحطی هستند که مردمشان را می‌کشند. پیروزی شروع شده است. الآن فرو پاشی این باند فاسد شروع شده.

الان توطئه‌هایی وجود دارد. بشنوید. کسانی هستند که پسر شاه را بزک می‌کنند. همان‌طور که شاه را بزک کردند و انقلاب مصدق را ساقط کردند. تلاش می‌کنند که اپوزیسیون سازی کنند اما شکست خورده و سرافکنده خواهند شد. شما قادر به خنثی کردن این توطئه‌ها هستید.

برادران عزیزم

این رژیم با دخالت امور کشورهای عرب مشکلاتش را به خارج صادر می‌کند. این رژیم از بحرانهایش فرار می‌کند تا به مردم ایران این‌طور وانمود کند که گویی آنها برای شیعه می‌جنگند. این رژیم به شیعیان دروغ می‌گوید و شیعیان هیچ ربطی به این رژیم ندارند. من در مقابل شما به اعراب می‌گویم، کسانی که خواهان رویارویی با این باند فاسد حاکم بر ایران هستند باید از این مقاومت و مجاهدین حمایت کنند. چرا که نبرد یک نبرد مشترک علیه رژیم است.

 

همایش ایرانیان در پاریس - نجیمه طای طای، وزیر پیشین آموزش و پرورش مراکش

بسم الله الرحمن الرحیم والصلاه والسلام علی أشرف المرسلین

عزیزان، خواهران و برادران در مقاومت ایران

خوشحالم بابت حضورم در کنار شما طی بیش از ۱۰سال، مستمر و با اخلاص. من اعلام می‌کنم که امروز در این گردهمایی در نگاههایتان، نشانه‌های خیر و برکت را می‌بینم. طی بیش از ۱۰سال گذشته این امید و شوری را ندیده بودم. برای رژیم ولایت فقیه حاکم در ایران کار از کار گذشته است. فرزندان مردم ایران امروز، از زن و مردم و جوان و کودک از ملیتها و مذاهب و قومیتهای مختلف هر روز بدون آن که امیدشان را از دست دهند به خیابانها می‌روند. سلاحشان صدایشان است و نه تانک و هسته ای. آنها همگی یک ندا سر می‌دهند که فرامی‌خواند به آزادی ایران از رژیم آخوندی. اعلام می‌کنم که ما در کنار آرمان مقاومت ایران هستیم. پیروزی نزدیک است و نشانه‌های سرنگونی رژیم آخوندی دیده می‌شود. رژیم آخوندی دیگر اعتباری ندارد.

 

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷

تصاویری از همایش ایرانیان در پاریس ۹تیر۹۷


 

همایش ایرانیان در پاریس - کارزار بزرگ اینترنتی و پخش زنده در شبکه‌ های تلویزیونی و شبکه‌ های اجتماعی

 

کارزار بزرگ اینترنتی در همایش بزرگ ایرانیان

کارزار بزرگ اینترنتی در همایش بزرگ ایرانیان

 

کارزار بزرگ اینترنتی گردهمایی‌های سه روزه مقاومت از دو ماه قبل از برگزاری اجتماع عظیم پاریس، شروع شد. در آستانه گردهمایی ایران آزاد پاریس، حامیان مقاومت در داخل کشور و سراسر جهان با فعالیت‌های مختلفی هم‌چون ضبط پیام‌های ویدئویی و یا کارهای گروهی و فتوکال، حمایت خود را از این گردهمایی و اهداف آن ابراز کردند. در این کارزار همچنین پشتیبانان و حامیان مقاومت در کشورهای مختلف آمریکا، اروپا و در منطقه شرکت داشتند.

 

 

در این راستا، کلیپ‌ها و انفوگرافی‌ها و تراکت‌های متعددی برای اطلاع‌رسانی و حمایت از کارزار «ایران آزاد» تولید و منتشر شد.

کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس با هشتگ FreeIran۲۰۱۸ تنها در روزهای جمعه و شنبه ۲۹ و ۳۰ژوئن هم‌زمان با برگزاری ابعاد گسترده‌یی را در برگرفت؛ در این دو روز با این هشتگ دست کم ۲۱۳هزار توئیت انجام شد و هشتگ فری ایران ۲۰۱۸ در روز برگزاری گردهمایی مقاومت، حداقل به‌مدت ۶ساعت در ترند پاریس قرار داشت.

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

 

هشتگ دیگری که در روز گردهمایی پاریس با استقبال گسترده‌یی مواجه شد هشتگ IStandWithMaryamRajavi «من در کنار مریم رجوی می‌ایستم» بود؛ به‌کارگیری این هشتگ از عصر روز ۸تیر شروع شد و تا پایان روز ۹تیر ادامه داشت و در مجموع ۱۲۳هزار توئیت با آن صورت گرفت که در میان هشتگ‌های ایران در ردیف‌های نخست قرار داشت.

 

 

 

 

شرکت شخصیت‌های برجسته بین‌المللی

و پارلمانترهای کشورهای مختلف

در کارزار بزرگ اینترنتی گردهمایی ایران آزاد

 

شمار کثیری از شخصیتها برجسته بین‌المللی که برخی از آنها در گردهمایی پاریس حضور یافته بودند، در کارزار بزرگ اینترنتی گردهمایی بزرگ مقاومت شرکت کردند و با هشتگ FreeIran۲۰۱۸پیام‌های خود را منتشر کردند.

شماری از این پیام‌ها که هم‌زمان با برنامه و در روزهای قبل و بعد از آن منتشر شد، از نظرتان می‌گذرد:

 

نیوت گینگریچ رئیس پیشین کنگره آمریکا هم‌زمان با برگزاری گردهمایی بزرگ ایرانیان: «در پاریس، تقریباً ۱۰۰هزار نفر گردهم آمدند تا خواهان جایگزینی دیکتاتوری (حاکم بر) ایران بشوند. گردهمایی ایران آزاد تأثیرگذار و به‌لحاظ عاطفی قدرتمند بود. رهبران از سراسر جهان به پاریس آمدند تا خواهان آزادی برای مردم ایران شوند».

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

استفن هارپر نخست‌وزیر پیشین کانادا: «مفتخرم که از آزادی و دموکراسی برای مردم ایران حمایت می‌کنم. در حالی که رژیم ایران تهدیدی برای همه ما به‌شمار می‌رود، سرکوب‌شده‌ترین افراد، مردم (این کشور) هستند. آزادی، کرامت و حق تعیین سرنوشت، ارزش‌های جهان‌شمولند».

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

جیسون کنی وزیر دفاع پیشین کانادا درباره سخنرانی استفن هارپر: از این‌که عضو دولتی بوده‌ام که چنین موضع اخلاقی در قبال (رژیم) ایران اتخاذ کرد، افتخار می‌کنم.

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

 

جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا: ایران آزاد! هیأت ایتالیا در گردهمایی ایران آزاد در پاریس. ما حمایت قدرت‌مندی را از سوی پارلمانترها، شهرداران و اعضای جامعه مدنی ایتالیا برای مردم ایران و شورای ملی مقاومت در قیام علیه رژیم تروریست و جنایتکار (حاکم)... به‌همراه آورده‌ایم.

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

قاضی تد پو رئیس زیرکمیته تروریسم در مجلس نمایندگان آمریکا درباره توطئه تروریستی علیه گردهمایی عظیم ایرانیان در پاریس: این بار دیگر نشان می‌دهد رژیم ایران از هیچ‌کاری برای به سکوت کشاندن کسانی که در پی کسب بنیادی‌ترین حقوق آزادی در ایران هستند فروگذار نخواهد کرد. رژیم (حاکم بر) تهران تهدیدی برای صلح جهان است.

 

فرانسیس تاونزند: مردم ایران بار دیگر طی این هفته به خیابانها آمدند تا خواهان پایان دیکتاتوری مذهبی‌ خامنه‌ای بشوند. من همراه با ۱۰۰هزار تن از حامیان یک ایران آزاد در پاریس هستم. ما باید از اعتراضات در ایران برای آزادی و دموکراسی حمایت کنیم.

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

 

میشل دو ووکولور Michèle de Vaucouleurs نماینده مجلس ملی فرانسه: از صمیم قلب از تغییر رژیم در ایران، در کنار مریم رجوی برای دموکراسی و آزادی حمایت می‌کنم!

 

فیلیپ گوسلن –نماینده مجلس ملی فرانسه: از همراهی با ایرانیان که خواهان تبدیل‌شدن کشورشان به یک دموکراسی هستند خوشحالم.

همراه با کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک در ویلپنت هستم. در کنار ایرانیانی که برای دموکراسی در این کشور مبارزه می‌کنند. یعنی کشوری که در صلح به‌سر ببرد و به مردم و آزادی‌ها احترام بگذارد تا صلح در منطقه محقق شود.

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

برونو میلیِن نماینده مجلس ملی فرانسه: از صمیم قلب در کنار زنان و مردانی هستم که امروز در ویلپنت در کنار شورای ملی مقاومت (ایران) (گردهم آمده‌اند)... آنها شامل تعداد بسیاری از شهرداران و شهروندان (منطقه ایولین فرانسه) هستند و من در حمایت از یک ایران دموکراتیک و آزاد با آنها همراهم. از میشل دووکولور برای نمایندگی مجلس ملی (در این گردهمایی) تشکر می‌کنم.

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

 

ترزا خیمنز نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا: من در کنفرانس سالانه‌یی هستم که در پاریس توسط اپوزیسیون در تبعید ایران برای فراخوان به آزادی و دموکراسی در کشورشان برگزار می‌شود.

... در این تصویر شماری از شرکت‌ کنندگان (که تعداد آنها دهها هزار ایرانی از سراسر جهان است) تصاویری از (اعدام‌شدگان) را در دست دارند.

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

 

باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان: مریم رجوی یاد شهیدان قتل‌عام صورت‌گرفته توسط رژیم شیطانی آخوندها را گرامی داشت.

تصاویری از گردهمایی ایران آزاد؛ من از مریم رجوی حمایت می‌کنم.

 

کندیس برگن رهبر فراکسیون اپوزیسیون در پارلمان کانادا: از حضور در کنفرانس ایران آزاد ۲۰۱۸بسیار خوشحالم. آزادی، دموکراسی و برابری برای مردم ایران، بسیار نزدیک است.

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

 

جودی اسگرو نماینده پارلمان کانادا از حزب حاکم لیبرال – ۲۹ژوئن: هم‌اکنون در جلسات مختلف حمایت از یک ایران دموکراتیک در پاریس شرکت می‌کنم... من همواره از حقوق‌بشر دفاع خواهم کرد؛ (رژیم) ایران باید به‌خاطر اقداماتش و به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و حقوق دموکراتیک مورد حسابرسی قرار گیرد.

 

سناتور روبرتو رامپی عضو سنای ایتالیا: هیأت ایتالیا در کنوانسیون جهانی ایرانیان در تبعید؛ ایران آزاد ۲۰۱۸.

امروز افتخار آن‌را داشتم که از سوی هیأت ایتالیا در گردهمایی بین‌المللی ایرانیان در تبعید سخنرانی کنم. یک تجمع عظیم از مردمی که به ارزش‌های آزادی و حاکمیت قانون اعتقاد دارند. هیأتها و میهمانان از کشورهای سراسر جهان (به اینجا آمدند) تا بگویند، برقراری آزادی در ایران نه تنها یک اولویت برای زنان و مردانی است که در این کشور درد و رنج می‌کشند بلکه همچنین نیاز زنان و مردان همه جهان است.

 

رانجانا کوماری مدافع برجسته حقوق زنان از هند: به حمایت از زنان شجاع ایرانی در مبارزه‌شان برای آزادی و دموکراسی افتخار می‌کنم. نبرد آنها علیه نقض حقوق‌بشر و استبداد است. ایران آزاد ۲۰۱۸، من از مریم رجوی حمایت می‌کنم.

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

 

داوید کلاریناوال - رئیس فراکسیون حزب لیبرال فرانسه زبان در پارلمان بلژیک: در گردهمایی برای یک ایران آزاد و دموکراتیک... در پاریس سخنرانی می‌کنم. بیش از ۱۰۰هزار نفر (در این گردهمایی) حضور دارند؛ از جمله رودی جولیانی، نیوت گینگریچ، فیلیپ دوست-بلازی، برنارد کوشنر و دهها هیأت خارجی.

 

سناتور گری دوران نماینده پیشین سنای اسپانیا: هیأت اسپانیا در گردهمایی سالانه جوامع ایرانیان. ایران آزاد ۲۰۱۸، من از مریم رجوی حمایت می‌کنم.

هیأت اسپانیا... از حمایت از مردم شجاع ایران در مسیر آنها به‌سمت آزادی مفتخر است. ما همیشه در کنار شما هستیم.

مقاومت ایران به‌خاطر بنا شدن بر پایه اصول دموکراتیک و به‌خاطر رهبری مریم رجوی، تنها آلترناتیو برای تحقق دموکراسی در ایران است.

اینها تصاویری از ۳۰هزار زندانی سیاسی است که توسط خمینی در سال ۱۹۸۸اعدام شدند. یادبود و عدالت.

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

 

کلی جین تورنس Torrance معاون سردبیر مجله ویکلی استاندارد: یک خبر بسیار مهم در ارتباط با ایران: گردهمایی ایران آزاد که من از پاریس آن‌را گزارش کردم... هدف یک توطئه تروریستی قرار داشته که مأموران (اجرای) آن از اروپا اقدام می‌کردند. رژیم (ایران) نسبت به این مقاومت، احساس خطر می‌کند.

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

 

مونیزه جهانگیر خبرنگار پاکستانی دختر زنده‌یاد عاصمه جهانگیر: از گردهمایی سالانه جوامع ایرانیان در پاریس گزارش می‌کنم، جایی که بیش از ۱۰۰هزار تن برای فراخوان به یک ایران آزاد و پایان پیگرد سیاسی توسط رژیم ایران گردهم آمده‌اند؛ (کشوری که در آن) آزادی‌های انفرادی توسط دولت تضمین شده باشد. ایران آزاد ۲۰۱۸

به‌محض ورود مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورای ملی مقاومت ایران صدها ایرانی شعار می‌دهند: « خامنه‌ای بدونه، به‌زودی سرنگونه».

شخصیت‌های بین‌المللی به گردهمایی ایران آزاد می‌پیوندند؛ یکی از حامیان برجسته، شهردار پیشین نیویورک رودی جولیانی است. (هم‌چنین) هیأت شهرداران فرانسوی، هیأت کشورهای عربی، پارلمان اروپا، کانادا، انگلستان، نخست‌وزیر پیشین آلبانی، نخست‌وزیر پیشین کانادا استفن هارپر و هیأت زنان برجسته (حضور دارند).

به مادرم عاصمه جهانگیر که آخرین گزارش او درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌عنوان گزارشگر ویژه ملل متحده به صدای سرکوب‌شدگان توسط حکومت (ایران) کمک کرد، بسیار افتخار می‌کنم. زنان ایرانی به من گفتند آنها گریسته‌اند، چرا که یک صدای قوی و نترس برای گزارش‌کردن حقیقت را از دست داده‌اند.

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

همایش ایرانیان - کارزار اینترنتی گردهمایی پاریس ۹۷

 

 

پخش زنده گردهمایی ایران آزاد در پایگاههای اینترنتی

رسانه‌های مختلف عربی و واشنگتن تایمز

 

تصاویری از پخش مستقیم گردهمایی بزرگ مقاومت

برای کشورهای مختلف و میلیون‌ها بیننده در داخل میهن

در شبکه‌های اجتماعی تلگرام، توئیتر، اینستاگرام و فیس‌بوک

 

جلسات و کنفرانس‌های گردهمایی سه روزه مقاومت توسط دهها شبکه اینترنتی به‌طور مستقیم برای میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان پخش شد.

روز ۱۰تیر، بیش از ۷۰پایگاه اینترنتی در صفحات خود و یا در شبکه‌های اجتماعی اقدام به پخش مستقیم گردهمایی بزرگ پاریس کردند که در مجموع چندین میلیون کاربر اینترنتی را در بر می‌گیرد؛ این شبکه‌ها و رسانه‌ها از جمله عبارت بودند از:

واشنگتن‌تایمز - العربیه - العربیه عاجل الریاض - العین الاخباریه - مصری الیوم - اسکای نیوز ایلاف – الغد - روزنامه الفجر - اون لایو مصر اورینت - الوئام عربستان – الاخباریه – الحدث الکاردینا - مرکز صحفی سوریه - مصری الیوم

 

همچنین در روز سوم گردهمایی‌های سالانه مقاومت، شبکه‌های اجتماعی رسانه‌های مهم عربی با میلیونها فالور به‌طور گسترده گزارشهای و پیام‌هایی را درباره سمینار شخصیت‌های عربی و بین‌المللی در پاریس منتشر کردند.


همایش ایرانیان - گردهمایی بزرگ مقاومت - ویژه نامه‌های واشنگتن‌تایمز

روزنامه واشنگتن‌تایمز در دو ویژه نامه در دو شماره پیاپی خود در آستانه گردهمایی بزرگ مقاومت، به معرفی آلترناتیو دموکراتیک و برنامه ۱۰ماده‌ای مریم رجوی برای ایران آینده و همچنین گزیده‌ای از بیانیه شخصیتهای برجسته آمریکا در حمایت از مقاومت ایران همراه با تصاویری از قیام مردم ایران در شهرهای مختلف علیه رژیم آخوندی و فعالیتهای کانونهای شورشی در شهرهای ایران پرداخت.

 

در ویژه نامه ۲۰ژوئن واشنگتن تایمز در رابطه با همایش ایرانیان این مطالب بچشم می‌خورد.

صفحه اول: ایران آلترناتیو

مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران

واشنگتن تایمز در این صفحه به و یژگیهای آلترناتیو و جایگزین دیکتاتوری آخوندی، از جمله دربرگرفتن تمایلات مختلف سیاسی و تنوعات ملی و مذهبی و اجتماعی و همچنین پایداری در رویارویی با رژیم در کارزارهای پیچیده نظیر پروژه‌های اتمی و تروریسم و برخورداری از به‌رسمیت شناخته شدگی بین‌المللی پرداخته است.

 

صفحه دوم: برنامه ده ماده‌ای

واشنگتن تایمز با درج رئوس برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی می‌نویسد:

-یک حکومت جمهوری مبتنی بر آراء مر‌دم

-یک نظام کثرت‌گرا و آزادی احزاب و اجتماعات

-دفاع از لغو حکم اعدام در ایران آزاد شده فردا

-دفاع از جدایی دین و دولت

-برابری کامل زنان و مردان در کلیه حقوق سیاسی و اجتماعی و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی

-قضاییه مستقل

-احترام به حقوق‌بشر و متعهد به بیانیه جهانی حقوق‌بشر و میثاقها و کنوانسیونهای بین‌الملل

-برسمیت شناختن مالکیت شخصی و سرمایه‌گذاری خصوصی، حفاظت از محیط‌زیست

-یک سیاست خارجی مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز

-ایرانی غیراتمی و عاری از سلاحهای کشتار جمعی

 

تظاهرات گسترش یابنده در سراسر ایران

صفحه سوم: تظاهرات گسترش یابنده در سراسر ایران، ۱۵۴۵ اعتراض و تظاهرات در ماههای آوریل و مه

تظاهرات ضدحکومتی در ۱۴۲شهر که پایه‌های رژیم را لرزاند. گسترده‌ترین شعارها عبارت بودند از: مرگ بر خامنه‌ای، روحانی؛ اصلاح طلب، اصول‌گرا، دیگه تمامه ماجرا؛ دشمن ما همین جاست، دروغ می‌گن آمریکاست.

 

فعالیتهای کانونهای شورشی در شهرهای ایران

در قسمت پایین صفحه۳، عکسهایی از فعالیتهای کانونهای شورشی در شهرهای مختلف از حمایت از گردهمایی بزرگ مقاومت( همایش ایرانیان) درج شده است؛ همچنین تصاویری از اعتراضات اقشار مختلف مردم علیه ستم و سرکوب رژیم از جمله اعتصاب سراسری کامیون‌داران و غارت‌شدگان و سایر اقشار مردم

 

صفحه ۴: در برگیرنده عکسهایی از همایش ایرانیان در سال گذشته مقاومت است

 

در ویژه نامه ۲۷ژوئن واشنگتن تایمز این مطالب بچشم می‌خورد:

صفحه اول و صفحه دوم: برنامه ده ماده‌ای و پیامهای مریم رجوی به تظاهرات و اعتصاب‌کنندگان در تهران و سایر شهرهای ایران

اطلاعیه شورا در رابطه با اظهارات رئیس قوه قضاییه رژیم در مورد اعدام تظاهر کنندگان

اظهارات خامنه‌ای درباره نقش مجاهدین در قیام دی ماه

اعتراف معاون فرمانده سپاه، ثنایی راد به نقش مجاهدین در قیام دی ماه.

 

در صفحه سوم این مطالب به چشم می‌خورند:

قیام و اعتراضات پایتخت ایران، تهران را تکان می‌دهد.

تظاهرات گسترده در تهران و سایر شهرهای ایران در ۲۴ژوئن ۲۰۱۸رخ داد و ادامه یافته است. تظاهرات در پی اعتصابها در بازار و مراکز خرید اصلی در پایتخت رخ داد.

مردم علناَ نیروهای سرکوبگر را به چالش طلبیده و آنها را مجبور به فرار کردند و موتورسیکلتهای آنها را آتش زدند. آنها شعار می‌دادند:

مرگ بر خامنه‌ای، روحانی، اصلاح طلب، اصول‌گرا، دیگه تمومه ماجرا، دشمن ما همین جاست، دروغ می‌گن آمریکاست، سوریه رو رها کن، فکری به‌حال ما کن، نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران.

در قسمت پایین همین صفحه، عکسهایی از قیام تهران و فعالیتهای کانونهای شورشی در حمایت از گردهمایی مقاومت در پاریس درج شده است

 

بیانیه شخصیتهای آمریکایی در حمایت از شورای ملی مقاومت 

در صفحه ۴: بخش‌هایی از بیانیه شخصیتهای برجسته آمریکایی در حمایت از شورای ملی مقاومت و برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی درج شده است. در این بخش از جمله آمده است:

 

ما، هیأت آمریکایی شرکت‌ کننده در گردهمایی سالانه ایران آزاد مفتخریم که در کنار همکارانمان از سراسر جهان و بسیاری از دوستان شورای ملی مقاومت ایران بایستیم که به‌مدت چند دهه قاطعانه در مقابل دیکتاتوری مذهبی ایستاده‌اند

 

ما از سیاستی حمایت می‌کنیم که به تروریسم، جنگ فرقه‌یی، تهدیدات موشک بالستیک توسعه سلاحهای غیرمتعارف، دخالت در سایر کشورها و نقض فاحش حقوق‌بشر از جانب رژیم ایران

بگوید: «دیگر بس است»

 

ما در کنار ۸۰میلیون شهروند ایرانی ایستاده‌ایم که خواستار کرامت و آزادی هستند و کاملاًً درک می‌کنیم که چرا معترضان در سراسر کشور به هیچ‌یک از بخش‌های این رژیم برای یک تغییر مثبت امیدی ندارند و این احساس‌ آنها در شعار اوج‌گرفته «اصلاح‌طلب، اصول‌گرا دیگر تمامه ماجرا» منعکس شده است.

 

- اظهارات مکرر ولی‌فقیه و سایر شخصیت‌های رژیم در همین سال جاری، به‌روشنی نقش شورای ملی مقاومت را در داخل ایران در کمک به مردم در ارتباطات، سازماندهی و اطلاع‌رسانی به‌رغم تلاش‌های رژیم برای کنترل شبکه‌های خبری و سرکوب نارضایتی‌ها تأیید می‌کنند.

 

اپوزیسیون شورای ملی مقاومت ایران ایده دخالت نظامی خارجی را رد کرده و تأکید می‌کند که خاتمه‌دادن به حاکمیت سرکوبگر رژیم، برعهده مردم ایران است. با توجه به افتخارات ملی و‌ آرمانهای ملت ایران، ما چنین نمی‌پنداریم که تغییر در ایران به جنگ و آشوب راه خواهد برد. برعکس، ما اعتقاد داریم که تغییر دموکراتیک در ایران بیشتر از هر واقعه‌یی به ثبات و فروکش‌ کردن آتش افراط‌گرایی در منطقه کمک خواهد کرد

 

- جنبش مقاومت، پایگاه گسترده خود در جامعه ایران، توانمندی‌اش در مواجهه با شرایط دشوار غیرقابل تصور، انسجام چشم‌گیر تشکیلاتی و توانمندی خود برای افشای اسراری که (رژیم) تهران مصمم است آنها را از مردم ایران و جهان مخفی نگه دارد نشان داده است. این سازمان سال‌ها(ی بسیاری) را صرف آماده‌سازی انتقال آرام و کاملاًً دموکراتیک قدرت به نمایندگان منتخب مردم ایران، کرده است.

 

در همین زمینه:

 

هشت ویژگی یک آلترناتیو:

مریم رجوی: هشت ویژگی آلترناتیو

۱. سازمان: ساختار سازمانی استوار و توانمندیهای سازمانی پایدار، هم در داخل ایران و هم خارج از کشور، آن را قادر می سازد که به عنوان موتور برای تغییر عمل کند.

 

۲. رهبری فکری: رهبری خبره و ماهر که قادر به برخورد با حاکمیت مذهبی است، در حالی که هر دو جذاب و قادر به متحد کردن مردم هستند . (مثل)لیزر - متمرکز بر تغییر رژیم ایران است.

 

۳. پلاتفرم: یک برنامه صریح که نشان دهنده آرمانهای مردم است و مطابق با معیارهای بین المللی است که کشور را به جلو حرکت می دهد و با دیکتاتوری قبلی و همچنین حکومت مذهبی کنونی تفاوت دارد.

 

۴. تنوع: تحت پوشش قرار دادن گرایش های گوناگون سیاسی و ترویج حقوق قومیت های مختلف و اقلیت های مذهبی در ایران. برخوردار از حمایت گسترده مردمی در داخل و خارج از ایران.

 

۵. پایداری: تمایل به تحمل سختی و ریسک برای رسیدن به هدف آزادسازی ایران و یک سابقه اثبات شده برای پرداخت هزینه برای پیشبرد حرکت به جلو.

 

۶. کمیت: اثربخشی در تضعیف اقدامات و موقعیت های رژیم و توانایی حمایت از مبارزات ضد دولتی پیچیده (مانند افشای سایت های هسته ای و شبکه تروریستی رژیم).

 

۷. هماورد اصلی رژیم: که توسط رژیم جدی گرفته شده است؛ شبکه وسیع آن در داخل ایران، که نقش مهمی در سازماندهی اعتراضات داشته باشد، باعث می شود که رژیم دائما به نقش عمومی مقاومت و نقش آن در برقراری ارتباط با مخاطبان خارجی اش اعتراف کند.

 

۸.  موقعیت بین المللی: برخورداری از مشروعیت و پشتیبانی بین المللی دو حزبی، و توانایی نشان دادن فشار جهانی علیه رژیم و حمایت از مردم ایران است.

 

 

برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای آینده ایرانده ماده‌ای مریم رجوی


۱. از نظر ما آرای مردم تنها ملاک سنجش است و بر همین اساس خواهان یک حکومت جمهوری مبتنی بر آرای مردم هستیم.

۲. ما خواهان یک نظام کثرت گرا، آزادی احزاب و اجتماعات هستیم.

در ایران فردا ما به کلیه آزادیهای فردی احترام می‌گذاریم.  و بر آزادی بیان و آزادی کامل رسانه‌ها و دسترسی بی‌قیدوشرطِ همگان به فضای مجازی تأکید داریم.

۳. ما در ایران آزاد شده فردا، از لغو حکم اعدام دفاع می‌کنیم و نسبت به آن متعهدیم.

۴. مقاومت ایران از جدایی دین و دولت دفاع خواهد کرد، هرگونه تبعیض در مورد پیروان کلیه ادیان و مذاهب ممنوع خواهد بود.

۵. ما به برابری کامل زنان و مردان در کلیه حقوق سیاسی و اجتماعی و مشارکت برابر زنان در رهبری سیاسی معتقدیم.

هر گونه اشکال تبعیض علیه زنان ملغی خواهد شد، و آنان از حق انتخاب آزادانه پوشش، ازدواج، طلاق، و تحصیل و اشتغال برخوردار خواهند بود.

۶. ایران فردا، کشور عدالت و قانون است.

ما خواهان ایجاد یک نظام قضایی مدرن مبتنی بر احترام به اصل برائت، حق دفاع، حق دادخواهی، حق برخورداری از محاکمه علنی و استقلال کامل قضات هستیم. همچنین قانون شریعت آخوندی در ایران فردا جایی نخواهد داشت.

۷. ایران فردا کشور احترام به حقوق‌بشر است. ما متعهد به «بیانیه جهانی حقوق‌بشر» و میثاقها و کنوانسیونهای بین‌المللی ازجمله، «میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی»، «کنوانسیون علیه شکنجه» و «کنوانسیون حذف کلیه اشکال تبعیض علیه زنان» می‌باشیم. 

۸. ما مالکیت شخصی، سرمایه‌گذاری خصوصی و بازار آزاد را به‌رسمیت می‌شناسیم. و این اصل را پیشاروی خود داریم که چه در اشتغال و چه در کسب و کار تمام مردم ایران باید از فرصتهای برابر برخوردار باشند.
از نظر ما ایران فردا کشور حفاظت از محیط زیست و احیاء آن خواهد بود.

۹.  سیاست خارجی ما مبتنی بر همزیستی مسالمت‌آمیز، صلح و همکاریهای بین‌المللی و منطقه‌یی و احترام به منشور ملل متحد خواهد بود و با همه کشورها رابطه خواهیم داشت.

۱۰. ایران آزاد فردا یک کشور غیراتمی و عاری از سلاح‌های کشتار جمعی خواهد بود.

 

تظاهرات گسترده در سراسر کشور گسترش می‌یابد
۱۵۴۵تظاهرات در آوریل و می ۲۰۱۸

تظاهرات گسترده در سراسر کشور گسترش می‌یابد

نصب تصاویر خانم مریم رجوی در همدان و تهران توسط کانونهای شورشی

نصب تصاویر خانم مریم رجوی در همدان و تهران توسط کانونهای شورشی

 

ده‌ها هزار معترض در شهر کازرون، جنوب ایران در 2018آوریل

ده‌ها هزار معترض در شهر کازرون، جنوب ایران در ۲۰۱۸آوریل

پوستر خانم مریم رجوی از بالای یک گذرگاه در تهران آویزان است

پوستر خانم مریم رجوی از بالای یک گذرگاه در تهران آویزان است

 

صدها هزار راننده کامیون در ماه می و ژوئن ۲۰۱۸ اعتصاب سراسری را آغاز کردند

صدها هزار راننده کامیون در ماه می و ژوئن ۲۰۱۸ اعتصاب سراسری را آغاز کردند

 

در ماه ژانویه 2018 مالباختگان(غارت‌شدگان) در حال اعتراض به مؤسسه مالی کاسپین مارس 2018- کارگران گروه صنعتی فولاد اهواز در حال اعتراض

در ماه ژانویه ۲۰۱۸ مالباختگان(غارت‌شدگان) در حال اعتراض به مؤسسه مالی کاسپین  - مارس ۲۰۱۸- کارگران گروه صنعتی فولاد اهواز در حال اعتراض

 

به صدای ایرانیان برای تغییر رژیم و دموکراسی بپیوندید

ویلپنت، فرانسه اول ژوئن ۲۰۱۷ – چندین مقام سابق و فعلی از صاحبان قدرت از اروپا،ایالات متحده و خاورمیانه در مراسم ایران آزاد( همایش ایرانیان) در سال ۲۰۱۷ در پاریس شرکت کردند بسیاری از آنها در ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ در پاریس شرکت خواهند کرد.

ویلپنت پاریس

 

 

پاریس، اول ژوئن 2017: دهها هزار ایرانی و حامیان‌شان در گردهمایی برای ایران آزاد، تغییر رژیم

پاریس، اول ژوئن ۲۰۱۷: دهها هزار ایرانی و حامیان‌شان در گردهمایی برای ایران آزاد، تغییر رژیم

 

جوانان بسیار فعال و گسترده‌یی در تظاهرات ۱ژوئیه۲۰۱۷ حضور داشتند و در مراسم سال جاری حضور خواهند یافت

جوانان بسیار فعال و گسترده‌یی در تظاهرات ۱ژوئیه۲۰۱۷ حضور داشتند و در مراسم سال جاری حضور خواهند یافت

 

 

 

 

واشنگتن تایمز: ایران - معرفی برنامه های آلترناتیو شورای ملی مقاومت


بازتاب همایش ایرانیان در ویلپنت پاریس ۲۰۱۸ در رسانه‌های بین‌المللی

رجوی: تغییر رژیم در تهران بیش از هر زمان دیگری در دسترس است

الشرق‌الأوسط انگلیسی - ۱ ژوئیه ۲۰۱۸

مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران در پاریس گفت سرنگونی رژیم حتمی است. وی به نشانه‌های این تغییر از جمله اعتراضات خیابانی و خواست فزاینده مردم برای تغییر در سطوح سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اشاره کرد.

مریم رجوی در همایش سالانه اپوزیسیون ایران با نام " ایران آزاد " که روز شنبه در ویلپنت پاریس برگزار شد، تأکید کرد: " تغییر رژیم اکنون بیش از هر زمانی در دسترس است. "

 

رجوی در سخنرانی خود درباره تحولات اخیر در شهرهای ایران به‌نقل از مسعود رجوی گفت: " اگر ایران بایستد، جهان با ما و در کنار ما خواهد ایستاد. "

 

مریم رجوی همچنین بر نیاز به یک " مقاومت سازمان‌یافته و یک سازمان پیشرو " تأکید کرد و به ارگان شورایی اشاره کرد که در حال حاضر ریاست آن را برعهده دارد.

 

رجوی در پیامش در حضور نمایندگان رده بالای دهها کشور منطقه‌یی و خارجی خواستار " یک ایران آزاد غیر‌اتمی" شد که در همزیستی مسالمت‌آمیز با همکاریهای منطقه‌یی و بین‌المللی به‌سر می‌‌برد.

 

این پیام همچنین توسط سایر سخنرانان مورد تأکید قرار گرفت. آنان ضمن محکوم کردن رژیم کنونی، خواستار حمایت از قیام مردم ایران و برپایی " ایرانی آزاد " شدند.

 

شهردار رودی جولیانی گفت: " اکنون به‌طور واقع‌بینانه می‌توان پایان رژیم ایران را شاهد بود. "

 

او افزود: " ترامپ به مبارزان آزادی پشت نخواهد کرد. "

 

نمایندگانی از فرانسه، بلژیک، آمریکا، کانادا، بریتانیا، ایتالیا، آلمان، آلبانی، سوئیس، یمن، رومانی، اردن، فلسطین، مراکش و بسیاری دیگر از سخنگویان این کنفرانس بودند.

 

مریم رجوی برای حسابرسی از آخوندها فراخوان داد

روزنامه کویتی السیاسه ۱۰تیر۹۷

پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران همایش عمومی سالیانه شورای ملی مقاومت در فرانسه را افتتاح می‌کند

مریم رجوی برای حسابرسی از رژیم ایران و حمایت از قیام مردم ایران برای سرنگونی این رژیم فراخوان داد

در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مریم رجوی گفت: این هفته تهران قیام کرد و دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران را لرزاند و اکثر شهرهای ایران ملتهب است. قیام تهران ثابت کرد چرخه تغییر در ایران شروع به حرکت کرده است و هیچ چیزی نمی‌تواند اراده مردم ایران برای دستیابی به آزادی را متوقف کند. رژیم توانایی ممانعت از گسترش قیامی که ۶ماه قبل آغاز شد را ندارد. سازمان مجاهدین خلق در قیام مستمر مردم در تمامی کشور مشارکت دارد.

 

مریم رجوی همچنین گفت: مردم ایران مصمم به سرنگونی این رژیم با تمامی جناحهایش و ایجاد یک جمهوری بر اساس پلورالیسم(چند حزبی) و رأی مردم و جدایی دین از دولت هستند.

 

رجوی پیامی به ایرانیان فرستاد و در آن اعلام کرد: تغییر رژیم بیش از هر زمان دیگری در دسترس است و آینده روشن بدون اعدام و شکنجه و تبعیض و سرکوب در افق می‌درخشد.

 

رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در همین حال با ارسال پیام دیگری به جامعه بین‌المللی از آنها خواست که مبارزه مردم و مقاومت ایران برای پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی را به‌رسمیت شناخته و از ایرانیان برای سرنگونی این رژیم به‌منظور جلوگیری از خطرات برنامه هسته‌ای، موشکی و تروریستی رژیم ایران و دخالتهایش در منطقه حمایت کنند.

علاوه بر این هیئتهای خارجی و عربی به ترتیب سخنرانی کرده و همبستگی خود را با اپوزیسیون ایران اعلام کردند

 

استمرار تظاهرات در ایران

الحیات لندن ۱۰تیر۹۷:

در حالی که مردم خرمشهر تظاهرات کرده و شعار مرگ بر خامنه‌ای می‌دادند، شرکت‌ کنندگان در همایش سالیانه بزرگ مقاومت ایران در پاریس تأکید کردند: قیامی که در شهرهای ایران جریان دارد تا سرنگونی رژیم تهران و خلاصی مردم ایران از استبداد و قهر این رژیم ادامه خواهد یافت

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور گفت: این هفته تهران بپاخاست و دیکتاتوری مذهبی حاکم را به لرزه انداخت، همچنین بیشتر شهرهای ایران ملتهب هستند، قیام کنونی اثبات کرد که چرخ تغییر در ایران به حرکت در آمده است و هیچ چیز نمی‌تواند اراده مردم برای نیل به آزادی عزم جزم کرده‌اند را متوقف کند

مریم رجوی روز شنبه در دیدار با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران رسانه‌های بین‌المللی در پاریس گفت: «ایران صفحه‌یی در تاریخ خود ورق زد و رژیم توان جلوگیری از ادامه و گسترش دامنه قیامی که شش ماه قبل شروع شد را نداشته است. وضعیت به قبل باز نمی‌گردد». خانم رجوی افزود: «قیام مردم ایران با با موفقیت و با مشارکت کانونهای شورشی قیام که آنها را سازمان مجاهدین خلق در سراسر کشور سازمان داده است به پیش می‌رود. مردم ایران عزم جزم کرده‌اند که این رژیم را با همه جناحهایش سرنگون کرده و یک جمهوری مبتنی بر پلورالیسم و مبتنی بر آراء مردم و جدایی دین از دولت برپا نمایند».

 

مریم رجوی درباره همایش پاریس گفت: پیام من در این گردهمایی رو به مردم کشورم در سراسر ایران این است که این رژیم در ضعیفترین وضعیت خود می‌باشد. من آنها را به گسترش کانونهای شورشی قیام برای سرنگونی این رژیم فرامی‌خوانم و تأکید می‌کنم که تغییر رژیم تنها به‌دست مردم و مقاومت ایران امکانپذیر خواهد بود. این امر اکنون بیش از هرزمان دیگر در دسترس می‌باشد. آینده ایران بعد از رژیم کنونی درخشان و خالی از اعدام و شکنجه و تبعیض و سرکوب می‌باشد.

 

مریم رجوی افزود: پیام من به جامعه جهانی این است که: مبارزه مردم و مقاومت ایران را برای پایان دادن به این دیکتاتوری مذهبی به‌رسمیت بشناسید و این کمترین کاریست که می‌توان برای جبران خسارتهای وارده به مردم ایران به‌دلیل سیاست مماشات با رژیم ایران طی سالیان، انجام داد. وی خاطرنشان کرد که تهدیدات برنامه‌های اتمی و موشکی و تروریستی رژیم ایران و دخالتهایش در منطقه فقط با سرنگونی این رژیم و محقق شدن دموکراسی در ایران برطرف خواهد شد این رژیم را به‌خاطر نقض حقوق‌بشر مورد حسابرسی قرار داد. وی به اعمال تحریمهای نفتی و مالی علیه این رژیم و متوقف کردن تجارت با وابستگان به سپاه پاسداران یا مؤسسات وابسته به خامنه‌ای فراخواند و بر ضرورت فشار بین‌المللی به‌منظور توقف سرکوب مردم ایران و پایان دادن به صدور تروریسم و دخالت در امور کشورهای منطقه تأکید کرد.

خانم رجوی در خلال سخنرانی خود در این همایش بالا گرفتن شعله قیام در ایران را خجسته، توصیف کرد و تأکید کرد که شهرهای مشهد و شیراز و قشم و بندرعباس و کرج و کرمانشاه تا شهریار و اسلام شهر و کاشان و اراک و اصفهان و رامهرمز علیه این رژیم مجدداً قیام کرده‌اند.

 

وی گفت:‌ شعله قیام خاموشی نمی‌پذیرد، بی‌وقفه ادامه دارد، دائماًً گسترش و عمق پیدا می‌کند و امروز تهران تبدیل به شورشی‌ترین شهر جهان شده است. خروش شهرها و جوانان شورشی، ضربان قلب ملت ایران در شوق آزادی، برای یک ایران آزاد است.

 

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - صد هزار نفر در گردهمایی اپوزیسیون در پاریس

واشینگتن تایمز با عنوان صدای اپوزیسیون ایران در پاریس شنیده شد نوشت:

صد هزار تن در گردهمآیی بین‌المللی ایران آزاد در روز شنبه در پاریس شرکت کردند. مریم رجوی، جمعیت را مخاطب قرار داد تا استراتژی آینده جنبش اپوزیسیون برای تحقق آزادی در ایران را برجسته کند...

نیوت گینگریچ، گفت: هدف ما آغاز مجدد مذاکرات نیست، ما ایرانی نیاز داریم که به حقوق تمامی افراد احترام می‌گذارد. رژیم ایران از هر زمان دیگر ضعیف‌تر است.

شهردار رودی جولیانی اعلام کرد، "دوران استمالت تمام شده"...صحنه برای سقوط ملاها آماده شده است.

 

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس - نیویورک تایمز

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس - نیویورک تایمز

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - جولیانی: پایان حاکمان ایران نزدیک است

نیویورک تایمز: رودی جولیانی متحد نزدیک رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ در گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس گفت: پایان حاکمان ایران نزدیک است.

جولیانی با اشاره به تظاهرات اخیر در ایران گفت، "ما حالا به‌طور واقع‌گرایانه‌ای می‌توانیم شاهد پایان رژیم در ایران باشیم".

۳روز تظاهرات در اعتراض به وضعیت اقتصادی در اوایل این هفته در ایران از جمله در تهران پایتخت است، امیدهای شرکت‌ کنندگان ایرانی را که خواستار تغییر رژیم هستند دامن زد.

واشینگتن پست نیز همین خبر را درج کرد.

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - متحدان ترامپ برای تغییر رژیم ایران فشار می‌آورند

خبرگزاری فرانسه ۹تیر۹۷:‌ رودی جولیانی در گردهمایی که توسط اپوزیسیون در تبعید سازماندهی شده بود سخنرانی کرد..

نیوت گینگریچ و رودی جولیانی روز شنبه مصرانه خواهان تغییر رژیم در ایران شدند و گفتند بعد از این‌که رژیم ایران با موجی از اعتصابات و تظاهراتها روبه‌رو شده چشم‌انداز تغییر آن نزدیکتر از همیشه است.

نیوت گینگریچ به گردهمایی ایران آزاد گفت: «تنها راه امنیت در منطقه جایگزینی این دیکتاتوری با یک دموکراسی است که باید هدف ما باشد».

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - آلترناتیو سازمانیافته مجاهدین خلق ایران

آژانس عکس خبرگزاری فرانسه: ‌مریم رجوی به حامیانش سلام می‌دهد در حالی که به گردهمایی ایران آزاد ۲۰۱۸ آلترناتیو سازمانیافته مجاهدین خلق ایران در ویلپنت وارد می‌شود.

مریم رجوی در گردهمایی ایران آزاد ۲۰۱۸، آلترناتیو سازمانیافته مجاهدین خلق ایران، بر نماد جان‌باختگان راه آزادی گل گذاری می‌کند.

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - خبرگزاری رویتر: ‌مریم رجوی در گردهمایی اپوزیسیون در ویلپنت پاریس در ۳۰ژوئن۲۰۱۸ حضور یافت و سخنرانی کرد.

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - تلویزیونهای اورینت و العربیه و اسکای نیوز و الحره و العربیه الحدث بخشهایی از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس و سخنرانی خانم مریم رجوی را برای میلیونها بیننده خود در کشورهای عربی به‌طور زنده پخش کردند.

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - تهران شورشی‌ترین شهر جهان

العربیه الحدث ۹تیر۹۷: مریم رجوی در سخنرانی گردهمایی اپوزیسیون در پاریس گفت: تهران به شورشی‌ترین شهر جهان تبدیل شده و سرنگونی این رژیم امری محتوم است. شعارهای قیام‌کنندگان منعکس‌کننده فضای ایرانیان و شور و عشق آنها برای آزادی است. من به‌عنوان نماینده مقاومتی به اینجا آمده‌ام که تمامی دارایی‌اش را برای یاری رساندن به مردم ایران و آزادی آنها فدا کرده است

ای قیام‌کنندگان به اینجا آمده‌ام که بگویم سرنگونی این رژیم امری محتوم است و پیروزی نزدیک است و ایران آزاد خواهد شد.

رجوی گفت قیام ماه دسامبر گذشته بیانگر نشانه‌های تغییر و نزدیکی سرنگونی رژیم در ایران است...

 

همایش ایرانیان در پاریس مریم رجوی برنامه جایگزین دموکراتیک ایران را اعلام کرد

اسکای نیوز ۹تیر: اپوزیسیون ایران در پاریس گردهمایی سالانه‌اش را با مشارکت شخصیتهای آمریکایی، اروپایی و عرب و مخالفان ایرانی که از گوشه و کنار جهان جمع شده بودند برگزار کرد.

این گردهمایی برای سه روز ادامه خواهد داشت و طی این سه روز سمینارهایی نیز برای گفتگو بر سر دخالتهای رژیم ایران در امور کشورهای همجوار و بی‌ثبات کردن منطقه برگزار خواهد شد.

گزارشگر اسکای نیوز در ارتباط با این گردهمایی از ویلپنت گفت: مریم رجوی برنامه‌های جایگزین دموکراتیک ایران را در این سالن که در آن دهها هزار تن از مخالفان ایرانی تجمع کرده‌اند تشریح خواهد کرد. علاوه بر مخالفان ایرانی ملیتهای دیگری که با این مقاومت هم‌پیمان هستند و هدف آنها سرنگونی رژیم ایران است در این سالن گردهم آمده‌اند.

از برجسته‌ترین موضوعاتی که مریم رجوی در مورد آنها صحبت کرد این بود که به داخل ایران وعده دموکراسی و چند حزبی، جدایی دین از دولت را داد و به خارج نیز وعده داد که برنامه اتمی متوقف شود و با کشورهای همسایه ایران روابط حسن همجواری وجود داشته باشد...

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی  

روزنامه الدستور مصر: رجوی برای سرنگونی رژیم ایران فراخوان داد: چرخه تغییر به کار افتاده است

 

مریم رجوی

 

مریم رجوی رهبر اپوزسیون ایران در همایش عمومی سالیانه مقاومت ایران برای حسابرسی از رژیم ایران و حمایت از قیام مردم ایران برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه فراخوان داد و در جریان این همایش گفت: «این هفته تهران قیام کرد و دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران را لرزاند و اکثر شهرهای ایران ملتهب است».

رجوی افزود: «قیام تهران ثابت کرد که چرخه تغییر در ایران شروع به حرکت کرده است و هیچ چیزی نمی‌تواند اراده مردم ایران برای دستیابی به آزادی را متوقف کند و رژیم توانایی ممانعت  از گسترش قیامی که ۶ماه قبل آغاز شد را ندارد و سازمان مجاهدین خلق در قیام مداوم مردم در تمامی کشور مشارکت دارد».

رئیس جمهور شورای ملی مقاومت ایران تاکید کرد که مردم ایران مصمم به سرنگونی این رژیم با تمامی جناحهایش و برقراری یک جمهوری بر اساس چند حزبی و رأی مردم و جدایی دین از دولت هستند.

رجوی همچنین پیامی به ایرانیان فرستاد و در آن اعلام کرد که  تغییر رژیم بیش از هر زمان دیگری در دسترس است و آینده روشن بدون اعدام و شکنجه و تبعیض و سرکوب در افق می‌درخشد.

رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در همین حال از جامعه بین المللی خواست که مبارزه مردم و مقاومت ایران برای پایان دادن به دیکتاتوری مذهبی را به رسمیت شناخته و از ایرانیان برای سرنگونی این رژیم به منظور جلوگیری از خطرات برنامه هسته ای, موشکی و تروریستی رژیم ایران و دخالتهایش در منطقه حمایت کنند.

 رجوی به خاطر نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران برای حسابرسی از  آن از طریق اعمال تحریمها فراخوان داد و همچنین خواستار اعمال تحریمهای نفتی و مالی همه جانبه و توقف تجارت با وابستگان سپاه پاسداران و یا موسسات وابسته به خامنه ای گردید. او خواهان مشروط کردن روابط با ایران به متوقف کردن سرکوب مردم ایران و پایان دادن به صدور تروریسم و دخالت در کشورهای منطقه شد.

 

 

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - 

 العربیه: بیش از ۱۰۰ هزار مخالف خواهان سرنگونی رژیم آخوندی شدند

عکس العربیه از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

همایش سالانه مقاومت ایران با حضور شخصیتهای سیاسی آمریکایی، اروپایی و عرب شروع به‌کار کرد . مریم رجوی رئیس اپوزیسیون ایران خواهان حسابرسی از رژیم ایران وحمایت از قیام مردمی به منظور سرنگونی رژیم ولایت فقیه شد .

 مریم رجوی رئیس شورای ملی مقاومت ایران خواهان حسابرسی از رژیم ایران  و حمایت از قیام مردمی برای سرنگونی از رژیم ولایت فقیه شد

او در تجمعی در پاریس گفت قیام تهران  اثبات کرد که چرخهای تغییر مردم ایران شروع به حرکت کرده و چیزی  نمی تواند آنرا متوقف کند .

مریم رجوی: «ولایت فقیه مشروعیت ندارد و این رژیم در  تمامیتش ورشکسته شده  و سپاه پاسداران مضمحل می شود».

شخصیتهای سیاسی آمریکایی خواهان کمک به مردم به پا خاسته ایران شدند. 

نیوث گینگریچ: «برای ایران  هیچ چیزی بهتر  از  بهار ایران و بر پایی یک حکومت آزاد و خلاص شدن از آخوندها و سپاه پاسداران و متوقف کردن سرکوب مردم نیست. باید فرصت های اقتصادی برای مردم ایجاد کرد تا اموالشان به خودشان برگردد، نه علیه آنها»..

 شخصیتهای اروپایی خواهان حمایت از جوانان به‌پا خاسته ایرانی و بیرون رفتن شرکت های اروپایی از ایران  شدند.

 استراون استیونسون در این همایش گفت: «پیام اصلی  این است که اروپا  باید بیدار شود، چرا که زمان  آرامشی که اوباما ایجاد کرده بود تمام شده.  می بایست از اپوزیسیون ایران حمایت کرد  چرا که دوران آخوندهای ایران به پایان رسیده  و در آینده کسانی در ایران حاکمیت خواهند کرد که هر روز با شجاعت تظاهرات می کنند» .

 همچنین شخصیت های عربی با اپوزیسیون ایران اعلام همبستگی کردند  و خواهان  مقابله با شبه نظامیان ایرانی شدند که امنیت کشورهای عرب را مختل می کنند

 صالح قلاب وزیر تبلیغات سابق اردن: «سال آینده انشاء الله این همایش در تهران خواهد بود».

 مردم ایران از همایش پاریس دلگرم هستند و قیام را تا دست‌یابی به آزادی  ادامه خواهند داد.

نقشه مسیر اپوزیسیون ایران این است که  به مدت شش ماه  دولت موقت تشکیل دهد  و مسؤل خواهد بود تا از طریق انتخابات آزاد، مجلس مؤسسان تشکیل دهد  و نیز از قیام جوانان ایرانی حمایت کند.

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - انعکاس الحدث از گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس:

مریم رجوی رهبر جنبش مقاومت ایران در سخنرانی همایش سالانه مقاومت در پاریس گفت تهران به شورشی‌ترین شهر جهان تبدیل شده و سرنگونی این رژیم امری محتوم است.

مریم رجوی: «امروز شهر تهران به شورشی‌ترین شهر جهان تبدیل شده است. شعارهای قیام‌کنندگان منعکس‌کننده فضای ایرانیان و شور و عشق آنها برای آزادی است. من به‌عنوان نماینده مقاومتی به اینجا آمده‌ام که تمامی دارایی‌اش را برای یاری رساندن به مردم ایران و آزادی آنها فدا کرده است.

ای قیام‌کنندگان به اینجا آمده‌ام که بگویم سرنگونی این رژیم امری محتوم است و پیروزی نزدیک است و ایران آزاد خواهد شد».

رجوی گفت: « قیام ماه دسامبر گذشته بیانگر نشانه‌های تغییر و نزدیکی سرنگونی رژیم در ایران است... ».

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - گزارش ارم نیوز از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

فراخوان اپوزیسیون ایران به سرنگونی رژیم ایران  و حسابرسی از آن  بخاطر نقض حقوق بشر

 مریم رجوی تقول إن تغییر النظام فی متناول الید أکثر من أی وقت آخر

مریم رجوی تقول إن تغییر النظام فی متناول الید أکثر من أی وقت آخر

مریم رجوی رئیس شورای ملی مقاومت ایران روز شنبه به حسابرسی از رژیم ایران و حمایت از قیام مردمی برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه فراخوان داد

 این فراخوان در کنفرانس مطبوعاتی  او در حاشیه همایش سالانه شورای ملی مقاومت ایران به رهبری  سازمان مجاهدین خلق در پاریس پایتخت فرانسه داده شد.

 رجوی گفت این هفته تهران قیام کرد و دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران را لرزاند  و قیام تهران اثبات کرد که  چرخهای تغییر شروع به حرکت کرده اند و هیچ عاملی نمی تواند خلقی که  عزم آزادی کرده را متوقف کند

 او  در پیام به مردم ایران  گفت که تغییر رژیم بیش از هر زمان دیگری  در دسترس است  و آینده ای بدون اعدام و شکنجه و سرکوب و تبعیض در چشم انداز است

 او گفت رژیم قادر نیست که مانع ادامه و گسترش قیامی شود که از شش ماه پیش شروع شده است . او اشاره کرد که قیام مردم ایران به پیش می رود توسط کانونهای شورشی که سازمان مجاهدین خلق ایران در سراسر کشور ایجاد کرده به پیش می رود .

رئیس شورای ملی مقاومت ایران تاکید کرد که مردم ایران عزم کرده اند تا این رژیم را با تمام جناحهایش سرنگون کنند و یک جمهوری بر پایه پلورالیزم  و آرای مردم و جدایی دین از دولت ایجاد کنند

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - گزارش العربیه از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

نقشه مسیر مجاهدین خلق برای سرنگونی رژیم ایران چیست  

گزارش العربیه از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

گزارش العربیه از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

 

روز شنبه سی ام ژوئن  همایش سالانه شورای ملی مقاومت ایران با شرکت  هیأتهایی از شخصیتهای سیاسی از کشورهای مختلف به همراه گروههای بزرگی از مخالفان ایرانی شروع شد . بسیاری از هواداران مقاومت ایران که از کشورهای مختلف آمده بودند و با العربیه گفتگو کردند بر این باور بودند رژیم ایران سرنگون خواهد شد

 دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران در حاشیه همایش سالانه مقاومت ایران در پاریس در مصاحبه با العربیه نت گفت:  سازمان مجاهدین خلق نقشه مسیر سرنگون کردن رژیم ایران را در اختیار دارد و این نقشه مسیر گسترش کانون های شورشی در سراسر ایران و تشکیل شوراهای مقاومت در داخل ایران است .

 

حالت انفجار

سنابرق زاهدی گفت همایش امسال سه وجه تمایز دارد . یکی اینکه قیام مردم ایران  از ۲۷ دسامبر سال ۲۰۱۷  شروع شد و  بدون اینکه رژیم بتواند آنرا نابود یا خاموش کند در اشکال مختلف ادامه دارد. جامعه ایران به دلیل سرکوب و شرایط وخامت بار اقتصادی در شرایط انفجاری بسر می برد و مردم ایران فهمیده اند که رژیم ولایت فقیه منبع و دلیل اصلی تمامی مشکلات اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی و انسانی و فرهنگی و اخلاقی است که از آن رنج می برند .

 

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - خبرگزاری تصویری رویتر, ۳۰ ژوئن۲۰۱۸ – ویلپنت فرانسه

مریم رجوی رئیس  جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران(ان.سی.آر.آی) طی گردهمایی شان در ویلپنت در حومه پاریس در ۳۰ژوئن۲۰۱۸ سخنرانی می کند.

 

خبرگزاری تصویری رویتر، ۳۰ژوئن۲۰۱۸ – ویلپنت فرانسه

خبرگزاری تصویری رویتر، ۳۰ژوئن۲۰۱۸ – ویلپنت فرانسه

 

خبرگزاری تصویری رویتر، ۳۰ژوئن۲۰۱۸ – ویلپنت فرانسه

خبرگزاری تصویری رویتر، ۳۰ژوئن۲۰۱۸ – ویلپنت فرانسه

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - گزارش خبرگزاری رویتر از گردهمایی....

خبرگزاری رویتر، ۳۰ ژوئن۲۰۱۸ – ویلپنت فرانسه – حامیان مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران(ان.سی.آر.آی) در یک گردهمایی در ویلپنت در حومه پاریس.

 

انعکاس خبرگزاری رویتر از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

انعکاس خبرگزاری رویتر از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

 

 

   سی ام ژوئن ۲۰۱۸شرکت هواداران مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران  در همایش ویلپنت در پاریس، فرانسه

 

انعکاس خبرگزاری رویتر از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

انعکاس خبرگزاری رویتر از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

 

 

انعکاس خبرگزاری رویتر از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

انعکاس خبرگزاری رویتر از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

 

همایش ایرانیان در پاریس با مریم رجوی - اسکای نیوز ۹تیر

امروز اپوزیسیون ایران در پاریس همایش سالانه‌اش را با مشارکت شخصیتهای آمریکایی، اروپایی و عرب و مخالفان ایرانی که از گوشه و کنار جهان جمع شده بودند برگزار کرد.

این همایش برای سه روز ادامه خواهد داشت و طی این سه روز سمینارهایی نیز برای گفتگو بر سر دخالتهای رژیم ایران در امور کشورهای همجوار و بی‌ثبات کردن منطقه برگزار خواهد شد.

گزارشگر اسکای نیوز در ارتباط با این همایش از ویلپنت گفت: مریم رجوی برنامه‌های جایگزین دموکراتیک ایران را در این سالن که در آن دهها هزار تن از مخالفان ایرانی تجمع کرده‌اند تشریح خواهد کرد. علاوه بر مخالفان ایرانی ملیتهای دیگری که با این مقاومت هم‌پیمان هستند و هدف آنها سرنگونی رژیم ایران است در این سالن گردهم آمده‌اند.

از برجسته‌ترین موضوعاتی که مریم رجوی در مورد آنها صحبت کرد این بود که به داخل ایران وعده دموکراسی و چند حزبی، جدایی دین از دولت را داد و به خارج نیز وعده داد که برنامه اتمی متوقف شود و با کشورهای همسایه ایران روابط حسن همجواری وجود داشته باشد...

 

روزنامه الدستور مصر: رجوی برای سرنگونی رژیم ایران فراخوان داد: چرخه تغییر به كار افتاده است

 

مریم رجوی

 

مریم رجوی رهبر اپوزسیون ایران در گردهمایی عمومی سالیانه مقاومت ایران برای حسابرسی از رژیم ایران و حمایت از قیام مردم ایران برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه فراخوان داد و در جریان این همایش گفت: «این هفته تهران قیام كرد و دیكتاتوری مذهبی حاكم بر ایران را لرزاند و اكثر شهرهای ایران ملتهب است».

رجوی افزود: «قیام تهران ثابت كرد كه چرخه تغییر در ایران شروع به حركت كرده است و هیچ چیزی نمی‌تواند اراده مردم ایران برای دستیابی به آزادی را متوقف كند و رژیم توانایی ممانعت  از گسترش قیامی كه ۶ماه قبل آغاز شد را ندارد و سازمان مجاهدین خلق در قیام مداوم مردم در تمامی كشور مشاركت دارد».

رئیس جمهور شورای ملی مقاومت ایران تاكید كرد كه مردم ایران مصمم به سرنگونی این رژیم با تمامی جناحهایش و برقراری یك جمهوری بر اساس چند حزبی و رأی مردم و جدایی دین از دولت هستند.

رجوی همچنین پیامی به ایرانیان فرستاد و در آن اعلام كرد كه  تغییر رژیم بیش از هر زمان دیگری در دسترس است و آینده روشن بدون اعدام و شكنجه و تبعیض و سركوب در افق می‌درخشد.

رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران در همین حال از جامعه بین المللی خواست كه مبارزه مردم و مقاومت ایران برای پایان دادن به دیكتاتوری مذهبی را به رسمیت شناخته و از ایرانیان برای سرنگونی این رژیم به منظور جلوگیری از خطرات برنامه هسته ای, موشکی و تروریستی رژیم ایران و دخالتهایش در منطقه حمایت كنند.

 رجوی به خاطر نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران برای حسابرسی از  آن از طریق اعمال تحریمها فراخوان داد و همچنین خواستار اعمال تحریمهای نفتی و مالی همه جانبه و توقف تجارت با وابستگان سپاه پاسداران و یا موسسات وابسته به خامنه ای گردید. او خواهان مشروط كردن روابط با ایران به متوقف كردن سركوب مردم ایران و پایان دادن به صدور تروریسم و دخالت در كشورهای منطقه شد.

 

 

 العربیه: بیش از ۱۰۰ هزار مخالف خواهان سرنگونی رژیم آخوندی شدند

عکس العربیه از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس

همایش سالانه مقاومت ایران با حضور شخصیتهای سیاسی آمریکایی، اروپایی و عرب شروع به‌کار کرد . مریم رجوی رئیس اپوزیسیون ایران خواهان حسابرسی از رژیم ایران وحمایت از قیام مردمی به منظور سرنگونی رژیم ولایت فقیه شد .

 مریم رجوی رئیس شورای ملی مقاومت ایران خواهان حسابرسی از رژیم ایران  و حمایت از قیام مردمی برای سرنگونی از رژیم ولایت فقیه شد

او در تجمعی در پاریس گفت قیام تهران  اثبات کرد که چرخهای تغییر مردم ایران شروع به حرکت کرده و چیزی  نمی تواند آنرا متوقف کند .

مریم رجوی: «ولایت فقیه مشروعیت ندارد و این رژیم در  تمامیتش ورشکسته شده  و سپاه پاسداران مضمحل می شود».

شخصیتهای سیاسی آمریکایی خواهان کمک به مردم به پا خاسته ایران شدند. 

نیوث گینگریچ: «برای ایران  هیچ چیزی بهتر  از  بهار ایران و بر پایی یک حکومت آزاد و خلاص شدن از آخوندها و سپاه پاسداران و متوقف کردن سرکوب مردم نیست. باید فرصت های اقتصادی برای مردم ایجاد کرد تا اموالشان به خودشان برگردد، نه علیه آنها»..

 شخصیتهای اروپایی خواهان حمایت از جوانان به‌پا خاسته ایرانی و بیرون رفتن شرکت های اروپایی از ایران  شدند.

 استراون استیونسون در این همایش گفت: «پیام اصلی  این است که اروپا  باید بیدار شود، چرا که زمان  آرامشی که اوباما ایجاد کرده بود تمام شده.  می بایست از اپوزیسیون ایران حمایت کرد  چرا که دوران آخوندهای ایران به پایان رسیده  و در آینده کسانی در ایران حاکمیت خواهند کرد که هر روز با شجاعت تظاهرات می کنند» .

 همچنین شخصیت های عربی با اپوزیسیون ایران اعلام همبستگی کردند  و خواهان  مقابله با شبه نظامیان ایرانی شدند که امنیت کشورهای عرب را مختل می کنند

 صالح قلاب وزیر تبلیغات سابق اردن: «سال آینده انشاء الله این همایش در تهران خواهد بود».

 مردم ایران از همایش پاریس دلگرم هستند و قیام را تا دست‌یابی به آزادی  ادامه خواهند داد.

نقشه مسیر اپوزیسیون ایران این است که  به مدت شش ماه  دولت موقت تشکیل دهد  و مسؤل خواهد بود تا از طریق انتخابات آزاد، مجلس مؤسسان تشکیل دهد  و نیز از قیام جوانان ایرانی حمایت کند.

 

انعکاس الحدث از همایش ایرانیان در پاریس:

مریم رجوی رهبر جنبش مقاومت ایران در سخنرانی همایش سالانه مقاومت در پاریس گفت تهران به شورشی‌ترین شهر جهان تبدیل شده و سرنگونی این رژیم امری محتوم است.

مریم رجوی: «امروز شهر تهران به شورشی‌ترین شهر جهان تبدیل شده است. شعارهای قیام‌کنندگان منعکس‌کننده فضای ایرانیان و شور و عشق آنها برای آزادی است. من به‌عنوان نماینده مقاومتی به اینجا آمده‌ام که تمامی دارایی‌اش را برای یاری رساندن به مردم ایران و آزادی آنها فدا کرده است.

ای قیام‌کنندگان به اینجا آمده‌ام که بگویم سرنگونی این رژیم امری محتوم است و پیروزی نزدیک است و ایران آزاد خواهد شد».

رجوی گفت: « قیام ماه دسامبر گذشته بیانگر نشانه‌های تغییر و نزدیکی سرنگونی رژیم در ایران است... ».

 

گزارش ارم نیوز از همایش ایرانیان در ویلپنت پاریس

فراخوان اپوزیسیون ایران به سرنگونی رژیم ایران  و حسابرسی از آن  بخاطر نقض حقوق بشر

 مریم رجوی تقول إن تغییر النظام فی متناول الید أکثر من أی وقت آخر

مریم رجوی تقول إن تغییر النظام فی متناول الید أکثر من أی وقت آخر

مریم رجوی رئیس شورای ملی مقاومت ایران روز شنبه به حسابرسی از رژیم ایران و حمایت از قیام مردمی برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه فراخوان داد

 این فراخوان در کنفرانس مطبوعاتی  او در حاشیه همایش سالانه شورای ملی مقاومت ایران به رهبری  سازمان مجاهدین خلق در پاریس پایتخت فرانسه داده شد.

 رجوی گفت این هفته تهران قیام کرد و دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران را لرزاند  و قیام تهران اثبات کرد که  چرخهای تغییر شروع به حرکت کرده اند و هیچ عاملی نمی تواند خلقی که  عزم آزادی کرده را متوقف کند

 او  در پیام به مردم ایران  گفت که تغییر رژیم بیش از هر زمان دیگری  در دسترس است  و آینده ای بدون اعدام و شکنجه و سرکوب و تبعیض در چشم انداز است

 او گفت رژیم قادر نیست که مانع ادامه و گسترش قیامی شود که از شش ماه پیش شروع شده است . او اشاره کرد که قیام مردم ایران به پیش می رود توسط کانونهای شورشی که سازمان مجاهدین خلق ایران در سراسر کشور ایجاد کرده به پیش می رود .

رئیس شورای ملی مقاومت ایران تاکید کرد که مردم ایران عزم کرده اند تا این رژیم را با تمام جناحهایش سرنگون کنند و یک جمهوری بر پایه پلورالیزم  و آرای مردم و جدایی دین از دولت ایجاد کنند

 

گزارش العربیه از همایش ایرانیان در ویلپنت پاریس

نقشه مسیر مجاهدین خلق برای سرنگونی رژیم ایران چیست  

گزارش العربیه از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

گزارش العربیه از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

 

روز شنبه سی ام ژوئن  همایش سالانه شورای ملی مقاومت ایران با شرکت  هیأتهایی از شخصیتهای سیاسی از کشورهای مختلف به همراه گروههای بزرگی از مخالفان ایرانی شروع شد . بسیاری از هواداران مقاومت ایران که از کشورهای مختلف آمده بودند و با العربیه گفتگو کردند بر این باور بودند رژیم ایران سرنگون خواهد شد

 دکتر سنابرق زاهدی مسئول کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران در حاشیه همایش سالانه مقاومت ایران در پاریس در مصاحبه با العربیه نت گفت:  سازمان مجاهدین خلق نقشه مسیر سرنگون کردن رژیم ایران را در اختیار دارد و این نقشه مسیر گسترش کانون های شورشی در سراسر ایران و تشکیل شوراهای مقاومت در داخل ایران است .

حالت انفجار

سنابرق زاهدی گفت همایش امسال سه وجه تمایز دارد . یکی اینکه قیام مردم ایران  از ۲۷ دسامبر سال ۲۰۱۷  شروع شد و  بدون اینکه رژیم بتواند آنرا نابود یا خاموش کند در اشکال مختلف ادامه دارد. جامعه ایران به دلیل سرکوب و شرایط وخامت بار اقتصادی در شرایط انفجاری بسر می برد و مردم ایران فهمیده اند که رژیم ولایت فقیه منبع و دلیل اصلی تمامی مشکلات اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی و انسانی و فرهنگی و اخلاقی است که از آن رنج می برند .

 

 

خبرگزاری تصویری رویتر, ۳۰ ژوئن۲۰۱۸ – ویلپنت فرانسه

مریم رجوی رئیس  جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران(ان.سی.آر.آی) طی گردهمایی شان در ویلپنت در حومه پاریس در ۳۰ژوئن۲۰۱۸ سخنرانی می کند.

 

خبرگزاری تصویری رویتر، ۳۰ژوئن۲۰۱۸ – ویلپنت فرانسه

خبرگزاری تصویری رویتر، ۳۰ژوئن۲۰۱۸ – ویلپنت فرانسه

 

خبرگزاری تصویری رویتر، ۳۰ژوئن۲۰۱۸ – ویلپنت فرانسه

خبرگزاری تصویری رویتر، ۳۰ژوئن۲۰۱۸ – ویلپنت فرانسه

گزارش خبرگزاری رویتر از همایش ایرانیان در پاریس

خبرگزاری رویتر، ۳۰ ژوئن۲۰۱۸ – ویلپنت فرانسه – حامیان مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران(ان.سی.آر.آی) در یک گردهمایی در ویلپنت در حومه پاریس.

 

انعکاس خبرگزاری رویتر از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

انعکاس خبرگزاری رویتر از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

 

 

   سی ام ژوئن ۲۰۱۸شرکت هواداران مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران  در همایش ویلپنت در پاریس، فرانسه

 

انعکاس خبرگزاری رویتر از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

انعکاس خبرگزاری رویتر از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

 

 

انعکاس خبرگزاری رویتر از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

انعکاس خبرگزاری رویتر از گردهمایی بزرگ ایرانیان در ویلپنت پاریس

 

اسکای نیوز ۹تیر

امروز اپوزیسیون ایران در پاریس همایش سالانه‌اش را با مشارکت شخصیتهای آمریکایی، اروپایی و عرب و مخالفان ایرانی که از گوشه و کنار جهان جمع شده بودند برگزار کرد.

این همایش برای سه روز ادامه خواهد داشت و طی این سه روز سمینارهایی نیز برای گفتگو بر سر دخالتهای رژیم ایران در امور کشورهای همجوار و بی‌ثبات کردن منطقه برگزار خواهد شد.

گزارشگر اسکای نیوز در ارتباط با این همایش از ویلپنت گفت: مریم رجوی برنامه‌های جایگزین دموکراتیک ایران را در این سالن که در آن دهها هزار تن از مخالفان ایرانی تجمع کرده‌اند تشریح خواهد کرد. علاوه بر مخالفان ایرانی ملیتهای دیگری که با این مقاومت هم‌پیمان هستند و هدف آنها سرنگونی رژیم ایران است در این سالن گردهم آمده‌اند.

از برجسته‌ترین موضوعاتی که مریم رجوی در مورد آنها صحبت کرد این بود که به داخل ایران وعده دموکراسی و چند حزبی، جدایی دین از دولت را داد و به خارج نیز وعده داد که برنامه اتمی متوقف شود و با کشورهای همسایه ایران روابط حسن همجواری وجود داشته باشد...


مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3116c4f4-1331-45e5-8507-c39f3739c11e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات