728 x 90

هفت حمله ارتش آمریکا علیه شبه‌نظامیان حوثی

حمله آمریکا علیه شبه‌نظامیان حوثی
حمله آمریکا علیه شبه‌نظامیان حوثی

به گزارش خبرگزاری رویترز روز جمعه ۲۰بهمن‌ماه، آمریکا حملات بیشتری علیه اهداف حوثی‌ها در یمن انجام داد.

ارتش آمریکا اعلام کرد نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده [سنتکام] روز پنجشنبه هفت حمله دفاع از خود را علیه چهار شناور سطحی بدون سرنشین حوثی‌ها و هفت موشک کروز ضد کشتی متحرک انجام دادند که برای شلیک علیه کشتی‌ها در دریای سرخ آماده شده بودند... .
سنتکام در بیانیه خود در این باره نوشت: «نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا روز ۸فوریه بین ساعات ۵صبح تا ۹شب (به وقت صنعا) هفت حمله هوایی در دفاع از خود علیه چهار شناور هدایت‌پذیر از راه دور (یو.اس.وی) حوثی‌ها و هفت موشک کروز ضدکشتی که آماده شلیک به سمت کشتی‌ها در دریای سرخ بودند٬ انجام دادند».
سنتکام در بیانیه خود با تأکید بر این‌که «این اقدامات از آزادی ناوبری محافظت می‌کند و آبهای بین‌المللی را برای نیروی دریایی ایالات متحده و کشتیهای تجاری امن‌تر و مطمئن‌تر می‌کند» نوشت، سنتکام این موشکها و شناورها را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن شناسایی کرده و تشخیص دادند که آنها تهدیدی فوری برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ebae80fa-8609-41bc-9636-cc040a44422d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات