728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۶۹

هفتاد و نهمین روز قیام سراسری تظاهرات و اعتراض در تهران و شهرهای مختلف

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۶۹

۷۹ امین روز قیام سراسری تظاهرات و اعتراض در تهران و شهرهای مختلف

شنبه ۱۲آذر در هفتاد ونهمین روز قیام، مردم در مترو تربیت مدرس تهران شعار مرگ بر دیکتاتور و توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه سر دادند. دانشجویان در دانشگاههای تهران، خوارزمی کرج و دانشگاه کردستان در سنندج تحصن و اعتصاب کردند. دانشجویان دانشگاه خوارزمی واحد کرج نسبت به مسمومیت غذایی با شعار «دانشجو مسموم می‌کنه می‌شینه توجیه می‌کنه»، دست به تظاهرات زدند. روز ۲آذر دانشجویان دانشگاه الزهرا، ۷آذر دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، ۹آذر دانشجویان دانشگاه صنعتی اراک و ۱۰آذر دانشجویان دانشگاه خوارزمی دچار مسمومیت غذایی شدید شدند.

شامگاه شنبه زنان شجاع در هفت‌حوض نارمک تهران با شعارهای «خامنه‌ای قاتل اعدام باید گردد»، «قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان»، «از خاش تا مهاباد مقاومت زنده باد» و «هر یک نفر کشته شه هزار نفر پشتشه» تظاهرات شبانه برپا کردند. در اکباتان با شعار «مرگ بر خامنه‌ای لعنت بر خمینی» در خیابان تظاهرات کردند و از ساختمانهای منطقه شعار «خامنه‌ای ضحاک می‌کشیمت زیر خاک» طنین‌انداز بود. در ستارخان مردم با روشن کردن آتش تظاهرات شبانه به‌راه انداختند و شعار «فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی» و «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند. در بلوار فردوس تهران تظاهرات خیابانی با شعار «بجنگ تا بجنگیم» و «از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران» برپا شد و در تظاهرات شبانه سهروردی شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» از ساختمانها طنین‌انداز بود.

جوانان شورشگر در جیرفت و یزد بنرهای حکومتی را به آتش کشیدند.

در همین روز خانواده‌های دستگیر شدگان قیام در مقابل بیدادگاه رژیم در آبدانان دست به تحصن زدند مأموران جنایتکار خامنه‌ای به آنها حمله کردند و دختر خردسال یکی از دستگیر شدگان قیام را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳ آذر ۱۴۰۱ (۴ دسامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d53279a-5a98-4a68-97b3-79f61f3a0df1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات