728 x 90

هفتاد و هفتمین روز جنگ در غزه - تصویب قطعنامه در شورای امنیت

جنگ در غزه
جنگ در غزه

اخبار و تحولات هفتاد و هفتمین روز جنگ در غزه در این صفحه به روز می‌شود.

 

تصویب قطعنامه شورای امنیت در مورد غزه با ۱۳رأی مثبت و ۲رأی ممتنع (آمریکا و روسیه) 
- سازمان ملل متحد، ۲۲ دسامبر (رویترز) - شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه پیشنهادی برای افزایش کمکهای بشردوستانه به نوار غزه را تصویب کرد و خواستار اقدامات فوری 'برای ایجاد شرایط برای توقف پایدار درگیریها' پس از یک هفته تأخیر در رأی‌گیری و مذاکرات فشرده برای جلوگیری از وتوی ایالات متحده شد.
- رویترز: شورای امنیت سازمان ملل خواستار اتخاذ گام‌های فوری «برای ایجاد شرایط برای توقف پایدار خصومت‌ها» شد.
- شورای امنیت سازمان ملل برای افزایش کمک به غزه اقدام می‌کند، آمریکا رأی ممتنع داد

 

رویترز اول دی ۱۴۰۲: شورای امنیت سازمان ملل رأی‌گیری درباره کمکهای غزه را تا روز جمعه به تعویق انداخت
دیپلماتهای شورای امنیت سازمان ملل رأی‌گیری درباره قطعنامه افزایش کمکهای بشردوستانه به غزه را تا جمعه به تعویق انداختند و دور دیگری از مذاکرات در مصر برگزار شد تا تلاش شود اسراییل و حماس بر سر آتش‌بس جدیدی به توافق برسند تا گروگانها آزاد شوند.
رأی‌گیری سازمان ملل با وجود این‌که ایالات متحده می‌گوید اکنون می‌تواند از یک پیشنهاد اصلاح شده حمایت کند که از اسراییل و حماس می‌خواهد اجازه استفاده از همه مسیرهای موجود برای ارسال کمکهای بشردوستانه را بدهند، به تعویق افتاد... .

پنجشنبه شب در نیویورک، پس از هفته‌ها مذاکره و رأی‌گیری که چند روز به تعویق افتاد، رأی‌گیری شورای امنیت بار دیگر تا روز جمعه به تعویق افتاد... .

اسماعیل هنیه، رهبر حماس، برای دومین روز از مذاکرات در قاهره بود که اواخر روز پنجشنبه پایان یافت. در حالی که کشورهای میانجی از جمله مصر و قطر قبلاً به‌طور جداگانه با اسرائیل، حماس و سایر گروهها دیدار کرده‌اند، جزئیاتی در مورد این‌که چه کسی ممکن است با هر یک از طرف‌های اسراییلی تعامل داشته باشد، وجود نداشت.

الی کوهن، وزیر خارجه اسراییل گفت که مذاکرات درباره آزادی گروگان ادامه دارد اما از ارائه جزئیات خودداری کرد.

 

تایمز اسرائیل: ارتش اسراییل اعلام کرد که دو سرباز دیگر در جنگ با حماس در نوار غزه کشته شدند و تعداد کشته‌شدگان حمله زمینی اسراییل از اواخر اکتبر به ۱۳۹ رسید.

تایمز اسرائیل: ایالات متحده علامت می‌دهد که از آخرین پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد غزه حمایت می‌کند.

 

رویترز اول دی ۱۴۰۲:
دیپلماتهای شورای امنیت سازمان ملل رأی‌گیری درباره قطعنامه افزایش کمکهای بشردوستانه به غزه را تا جمعه به تعویق انداختند و دور دیگری از مذاکرات در مصر برگزار شد تا تلاش شود اسراییل و حماس متخاصم، بر سر آتش‌بس جدیدی به توافق برسند تا گروگانها آزاد شوند.
 کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌یی در تلگرام مسئولیت حمله به ایلات اسراییل را برعهده گرفت. هیچ اظهارنظر فوری از سوی اسراییل وجود نداشته است.
تعداد بالای تلفات حدود ۲۰۰۰۰نفر که توسط وزارت بهداشت غزه گزارش‌شده است، محکومیت فزاینده بین‌المللی را برانگیخته است.
 ارتش اسراییل از کشته شدن غیرنظامیان ابراز تأسف کرده است اما حماس مورد حمایت ایران را به‌دلیل فعالیت در مناطق پرجمعیت یا استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی مقصر دانسته است، ادعایی که این گروه آن را رد می‌کند.
نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید می‌تواند از پیش‌نویس قطعنامه فعلی شورای امنیت در مورد کمکهای غزه حمایت کند
کانادا روز پنجشنبه برنامه‌های مهاجرتی موقت را برای بستگان شهروندان کانادایی و ساکنان دائمی آسیب دیده از جنگ غزه اعلام کرد، اما هشدار داد که خروج از منطقه دشوار و وابسته به تأیید اسراییل است.
صدها نفر می‌توانند از این برنامه بهره‌مند شوند. دولت گفت که تا ۳ دسامبر، بیش از ۶۰۰نفر که از غزه تخلیه شده و به کانادا آمده‌اند.
پنتاگون روز پنجشنبه اعلام کرد که در مجموع بیش از ۲۰کشور برای مشارکت در ائتلاف جدید به رهبری ایالات متحده برای محافظت از ترافیک تجاری در دریای سرخ در برابر حملات جنبش حوثی یمن، با پیوستن کشورهای بیشتری به این تلاشها، موافقت کرده‌اند.
با این حال، مجموع جدید پنتاگون نشان می‌دهد که حداقل ۸کشوری که امضا کرده‌اند نیز از ذکر نام عمومی خودداری کرده‌اند، که نشانه‌ای از حساسیت‌های سیاسی این عملیات است، زیرا تنشهای منطقه‌یی بر سر جنگ اسراییل و حماس افزایش می‌یابد.
سرلشکر پاتریک رایدر با اشاره به اعلامیه‌های یونان و استرالیا گفت: ما اکنون بیش از ۲۰کشور را برای مشارکت امضا کرده‌ایم. 

 

خبرگزاری فرانسه: ماکرون برای گفتگو با پادشاه اردن درباره کمک به غزه به اردن می‌رود
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه وارد اردن شد تا با ملک عبدالله دوم درباره کمک به غزه، جایی که اسراییل از اوایل اکتبر با شبه‌نظامیان حماس می‌جنگد، گفتگو کند. پس از آن ماکرون قرار است از سربازان فرانسوی مستقر در این کشور خاورمیانه برای یک نشست سنتی کریسمس با نیروهای مستقر در خارج از کشور بازدید کند. رئیس‌جمهور فرانسه پس از فرود در شهر بندری عقبه در دریای سرخ مورد استقبال پادشاه اردن قرار گرفت و قرار بود این دو بعداً در کاخ سلطنتی دیدار کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fc740a1-48a9-490e-8a3e-dc6ae8a597f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات