728 x 90

هشدار کارشناسان نظامی در مورد "دهه خطرناک تر" پیش رو

جنگ در خاورمیانه
جنگ در خاورمیانه

نشنال نیوز روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه درباره بحرانهای خاورمیانه و گسترش جنگ در منطقه نوشت:

تحلیلگران برجسته نظامی می‌گویند تاکتیکهای فرار حوثی‌ها و خطوط تأمین از ایران تلاشهای غرب برای متوقف کردن حملات به کشتیرانی دریای سرخ را پیچیده می‌کند.

با وجود چندین دور حملات هوایی به رهبری آمریکا در یمن، کارشناسان می‌گویند هیچ اطمینانی وجود ندارد که از این حملات حوثی‌ها جلوگیری شود یا به دریانوردان نگران اطمینان خاطری که به آن نیاز دارند را بدهند.

در حالی که حوثی‌ها از پهپادها برای حمله به کشتی‌ها استفاده می‌کنند، رژیم ایران از گسترش پهپادها استفاده می‌کند، و درگیریهای اخیر طیف گسترده‌ای از کاربردهای آنها را نشان می‌دهد.

گزارش توازن نظامی مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در بریتانیا در مورد "دهه خطرناک‌تر" پیش رو هشدار می‌دهد و هزینه‌های نظامی جهانی در مواجهه با نظم بی‌ثبات جهانی به ۲.۲ تریلیون دلار افزایش می‌یابد.

در این گزارش که روز سه‌شنبه در لندن منتشر شده، آمده است که جنگ بین اسراییل و حماس و تهدید موشکی حوثی‌ها دو عامل مؤثر در "محیط امنیتی بسیار بی‌ثبات" هستند.

حملات هوایی ضد حوثی که توسط آمریکا و انگلستان انجام می‌شود، محدود کردن تهدید شبه‌نظامیان یمنی با از بین بردن توانایی نظامی آنها و جلوگیری از حملات بیشتر به کشتیرانی است... .

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31967978-2247-40c5-a2dd-1eaa8a8e539c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات