728 x 90

هشدار وزیران خارجه آمریکا و آلمان به رژیم ایران در مورد ادامه نقض توافق اتمی

کنفرانس مطبوعاتی آنتونی بلینکن و هایکو ماس
کنفرانس مطبوعاتی آنتونی بلینکن و هایکو ماس

وزیران خارجه آمریکا و آلمان روز ۱۷شهریور در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک به رژیم آخوندی در مورد ادامه نقض توافق اتمی هشدار دادند.

آنتونی بلینکن گفت: ما به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که در آن بازگشت به تبعیت از برجام منافعی را که آن توافق به‌دست آورده تأمین نخواهد کرد، زیرا با گذشت زمان و در حالیکه رژیم ایران در برنامه اتمی خود سانتریفوژهای پیچیده‌تر را به گردش در می‌آورد و غنی‌سازی بیشتر می‌کند به نقطه‌یی می‌رسیم که بازگشت به منافع برجام به همراه بازگشت به تبعیت از برجام، مشکل خواهد شد. ما هنوز در آن نقطه نیستیم اما داریم نزدیکتر می‌شویم و به همین خاطر تصریح کرده‌ایم که توانمندی پیوستن مجدد به برجام و بازگشت به تبعیت دوجانبه اکنون امری قطعی نیست.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز گفت، پیشنهاد رژیم ایران مبنی بر این‌که بعید است مذاکرات برای احیای برجام پیش از دو تا سه ماه دیگر از سرگرفته شود، زمانی "بسیار طولانی" است

از سوی دیگر سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه به خبرنگاران گفت: نتیجه دو گزارشی که از سوی مدیرکل آژانس منتشر شد بار دیگر عدم همکاری جدی رژیم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تداوم نگران‌کننده برنامه هسته‌یی این رژیم را نشان می‌دهد. این برنامه شامل فعالیت‌هایی است که هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای ایران ندارند. ما در حال رایزنی نزدیک با شرکای خود برای پاسخ به این وضعیت هستیم. (تلویزیون سی اسپن و سایت وزارت‌خارجه فرانسه ۱۷شهریور)

ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز ۱۷شهریور نیز گفت: مسکو از رژیم تهران خواهان این است که در مورد از سرگیری همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درک مناسبی از خود نشان دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8dc0b672-96cb-4883-96cb-a0a03964f84a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات