728 x 90

هشدار وزارت‌خارجه آمریکا: ملوانان نفتکش گریس-۱ را تحریم می‌کنیم

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا طی بیانیه‌یی اعلام کرد: این کشور خدمه نفتکش ایرانی گریس-۱ را به‌دلیل آن‌که مشغول کمک به سپاه پاسداران و انتقال نفت به سوریه بودند، تحریم خواهد کرد. این کار ممکن است عواقب جدی برای هر فرد مرتبط به گریس یک به همراه داشته باشد.

در این بیانیه آمده است: سپاه پاسداران توسط آمریکا به‌عنوان یک سازمان تروریست خارجی لیست‌گذاری شده است. خدمه شناورهایی که با انتقال نفت از ایران به سپاه پاسداران یاری می‌رسانند ممکن است بر اساس دلائل عدم پذیرش به‌دلیل ارتباط با تروریسم در بخش ۲۱۲(a)(۳)(B) قانون مهاجرت و تابعیت مشمول نداشتن شرایط لازم برای کسب ویزا یا پذیرفته شدن در آمریکا شوند. جامعه دریانوردی باید آگاه باشد که دولت آمریکا قصد دارد که ویزای اعضای خدمه چنین شناورهایی را لغو کند. در کیس ابر نفتکش گریس یک، ما به اقدام مطابق سیاست‌های موجود در رابطه با آنهایی که از سپاه پاسداران حمایت مادی می‌کنند، ادامه خواهیم داد.

ایالات متحده به استفاده از همه ابزارهای در دسترس برای محروم کردن رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن از منابعی که برای درگیر شدن در فعالیت‌های شرورانه و بی‌ثبات کننده در سوریه و هر جای دیگری نیاز دارند، ادامه خواهد داد. این ابزارها شامل اعمال کامل تحریم‌های آمریکا در رابطه با رژیم ایران و سپاه پاسداران می‌شود.

 

مایک پمپئو طی پیامی توئیتری به ملوانهایی که به کشتی‌های سپاه پاسداران خدمت کنند گفت: اگر شما خدمه یک کشتی سپاه پاسداران یا سایر کشتی‌هایی که در لیست سازمان تروریست خارجی هستند بشوید ورود آینده خود به آمریکا را به خطر انداخته‌اید. نمی‌صرفد. کشتی گریس۱ رژیم ایران که نفت از ایران منتقل می‌کرد بنا‌ به ارزیابی آمریکا با سپاه پاسداران همکاری داشت.

 

دادگاه جبل الطارق پس از ۴۰روز، به آزاد کردن نفتکش توقیف شده رژیم رأی دارد. بنابر گزارشها، این به‌دنبال توافق رژیم با انگلیس بر سر مبادله آن با کشتی انگلیسی توقیف شده در تنگه هرمز است.

رژیم ابتدا اعلام کرده بود که نفتکش بزرگ،حامل مواد نفتی برای سوریه بود. اما بعداً انکار و حاشا کرد تا بتواند تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بشار اسد را دور بزند و ادعا کند تحریم نفتی بشار اسد را نقض نکرده است.

این نفتکش به‌دلیل نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رژیم جنایتکار اسد توقیف شده بود.

بامداد پنجشنبه وزارت دادگستری آمریکا در یک دادخواست به دادگاه جبل الطارق خواهان ادامه توقیف نفتکش شده بود.

بر اساس گزارشها این نفتکش حامل دو میلیون بشکه نفت رژیم ایران بود. مقامهای جبل‌الطارق در زمان توقیف این نفتکش گفته بودند «شواهد محکمی» دارند که نشان می‌دهد این نفتکش عازم سوریه بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33fe9f67-fd28-4b27-a749-06f1b6d1495e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات