728 x 90

هشدار وزارت‌خارجه آلمان به رژیم آخوندی به‌خاطر شعله‌ور کردن جنگ در غزه

وزارت‌خارجه آلمان
وزارت‌خارجه آلمان

پس از دیدار وزیر خارجه رژیم آخوندی با اعضای بلندپایه حماس، وزارت‌خارجه آلمان روز دوشنبه ۲۴مهر ۱۴۰۲ به رژیم ایران هشدار داد که درگیری میان اسراییل و حماس را بیش از این شعله‌ور نکند.

سباستین فیشر، سخنگوی وزارت‌خارجه آلمان گفت: «هر کسی که می‌خواهد در این وضعیت با آتش‌بازی کند و روی آتش نفت بریزد یا به طریق دیگری آتش‌افروزی کند، باید دو بار فکر کند، زیرا ما بالقوه با یک درگیری بزرگ منطقه‌یی روبه‌رو هستیم».

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه رژیم آخوندی، شامگاه شنبه ۲۲مهر در دوحه با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، دیدار و گفتگو کرد. یک عضو دفتر سیاسی حماس پس از پایان این دیدار، از "توافق رژیم ایران و حماس برای تشکیل یک محور بزرگتر" به‌منظور متوقف کردن حملات اسراییل خبر داد.

 

وزیر خارجه رژیم آخوندی روز ۲۳مهرماه در ادامه سفر به کشورهای منطقه، پس از دیدار با دیکتاتور سوریه در دمشق وارد قطر شد و با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و شماری از سران این گروه دیدار کرد.

سایت وزارت‌خارجه رژیم گزارش داد: امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات اسراییل در غزه گفت: اگر ادامه یابد هر احتمالی در منطقه وارد است. وی افزود: روند عادی‌سازی برخی از کشورها نمی‌تواند خللی ایجاد کند.

اسماعیل هنیه در این دیدار با تشکر از حمایت خامنه‌ای و رئیسی گفت: برگزاری نشست مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی بسیار مهم است و انتظار داریم که شاهد حمایت قوی جهان اسلام باشم. (سایت وزارت‌خارجه رژیم ۲۳مهر)

وزیر خارجه رژیم هم‌چنین در دیدار با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر گفت: در صورت ادامه این وضعیت هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین کند که شرایط در منطقه به همین شکل باقی بماند. (سایت وزارت‌خارجه رژیم ۲۳مهر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/823e79bf-e24a-400c-a3e0-81e3b4b16e72"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات