728 x 90

هشدار مایکل مک‌کال به نفوذ رژیم ایران در دولت آمریکا

مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه ۵مهر، طی یک بیانیه نسبت به نفوذ رژیم ایران از طریق عوامل خود در دولت آمریکا هشدار داد و خواستار شفاف‌سازی درباره گزارشات مبنی بر «نفوذ یک شبکه از عوامل جمهوری اسلامی به محافل سیاسی غربی و دولت آمریکا» شد.

به‌گزارش سایت کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا ۵مهر، مایکل مک کال در بیانیه خود به گزارشها درباره روابط رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران اشاره می‌کند که با یک مقام رژیم ایران که به‌گفته منابع یکی از اعضای اصلی کمپین نفوذ رژیم ایران بوده است، «هشدارآمیز» هستند.
وی گفت: «بسیاری از دست‌اندرکاران کمپین نفوذ ایران روابط نزدیکی با رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، داشتند. مالی به‌دلیل سوء‌استفاده از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده تحت بازجویی قرار دارد و در حال حاضر در مرخصی بدون حقوق از وزارت‌خارجه است».
او افزود: «در فوریه ۲۰۲۱، مالی یکی از اعضای کمپین نفوذ ایران، به نام آرین طباطبایی، را استخدام کرد تا به او در مذاکراتش با ایران کمک کند. طباطبایی پس از ۱۵ماه به وزارت دفاع نقل مکان کرد و اکنون در مقام ارشد وزارت دفاع کار می‌کند».
مایکل مک کال گفت: «مردم آمریکا مستحق شفافیت درباره این ماجرا هستند».

در همین رابطه واشنگتن فری‌بیکن روز چهارم مهر۱۴۰۲ در گزارشی درباره با رسوایی رابرت مالی و ایمیل‌های افشا شده وزارت‌خارجه رژیم ایران نوشت: نماینده کنار گذاشته شده بایدن در امور ایران حداقل سه عضو شبکه نفوذ رژیم ایران را استخدام کرده بود.
بر اساس گزارش روز سه‌شنبه سایت [آمریکایی] سمافور Semafor بر اساس ایمیل‌های افشا شده وزارت‌خارجه رژیم ایران، دست‌کم سه مشاور رابرت مالی نماینده بی‌اعتبار شده دولت بایدن در امور ایران بخشی از توطئه وزارت‌خارجه رژیم ایران برای تأثیرگذاری بر سیاست ایالات متحده بودند.
بنا به این گزارش، آرین طباطبایی، از مقامات پنتاگون، دینا اسفندیاری مشاور اندیشکده، و علی واعظ، حامی رابرت مالی، بخشی از ابتکار کارشناسان رژیم ایران (IEI) بودند، طرحی برای استخدام کارشناسانی که وجهه و مواضع تهران را در مسائل امنیتی جهانی تقویت کنند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c776a440-54d4-4497-b758-6ce90c5994f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات