728 x 90

هشدار مایکروسافت در مورد افزایش گسترده حملات هکرهای رژیم ایران علیه شرکت‌های خدمات فناوری اطلاعات

مایکروسافت
مایکروسافت

مایکروسافت در مورد افزایش گسترده حملات هکرهای رژیم ایران علیه شرکت‌های خدمات فناوری اطلاعات هشدار داد.
شرکت مایکروسافت درباره افزایش گسترده حملات هکری رژیم ایران علیه شرکت‌های خدمات اینترنتی هشدار داد و گفت این‌گونه حملات در سال۲۰۲۰ تقریباً وجود نداشت اما امسال از ۱۵۰۰ حمله بالقوه فراتر رفته است.
مایکروسافت روز جمعه ۲۸آبان در وبلاگ خود به‌نقل از مرکز اطلاعات تهدیدات و واحد امنیت دیجیتال این کمپانی نوشت، مایکروسافت چندین عامل تهدیدکننده رژیم ایران را رهگیری کرده است که بخش خدمات اینترنتی را به‌منظورسرقت اعتبارنامه‌های ورود به حساب‌های کاربری مشتریان و دسترسی به اطلاعات آنها مورد حمله قرار دادند.


بیشتر حملات هکرهای رژیم ایران علیه شرکت‌های خدمات اینترنتی مستقر در هند، اسراییل و امارات متحده عربی صورت گرفته، افزایش این حملات نشانه این است که بازیگران حکومتی، به‌طور فزاینده‌یی زنجیره‌های خدماتی را به‌عنوان مسیری برای دست یافتن به اهداف واقعی خود مورد حمله قرار می‌دهند.
مایکروسافت تا دی ۹۹، کمتر شاهد تلاش‌های هکرهای رژیم ایران برای حمله به اهداف هندی بود. هکرهای این رژیم با حمله به شرکت‌های ارائه خدمات اینترنتی به‌دنبال دستیابی به اطلاعات کاربران این شرکتها هستند.
این نوع حملات قابل توجه است، چرا که از اعتماد میان شرکت خدماتی و مشتریان سوء‌استفاده می‌کند. به‌نظر می‌رسد هکرهای رژیم ایران از حملات موفق خود به برخی شرکت‌های بزرگ اینترنتی در غرب درس‌هایی گرفته‌اند. از جمله این حملات می‌توان حمله به شرکت سولار ویندزیاد کرد که برخی سازمانهای دولتی آمریکا و شرکت‌های امنیت سایبری کلیدی این کشور از جمله مایکروسافت را هدف قرار دادند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7aeeee3-a6b3-477f-87b6-f433b9435d17"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات