728 x 90

هشدار فرانسه به رژیم ایران و حزب‌الله لبنان: از ایجاد تنش در منطقه خودداری کند

این عکس AFP یک فلش نور (سمت چپ) را نشان می‌دهد که از یک موضع اسراییل درست قبل از ضربه زدن به روزنامه‌نگاران می‌آید
این عکس AFP یک فلش نور (سمت چپ) را نشان می‌دهد که از یک موضع اسراییل درست قبل از ضربه زدن به روزنامه‌نگاران می‌آید

خبرگزاری فرانسه شامگاه گزارش داد که ریاست‌جمهوری فرانسه روز شنبه هشدار داد رژیم ایران باید از ایجاد تنش در منطقه خودداری کند در حالی که «اطلاعات خاصی در مورد دخالت تهران در حمله حماس این گروه اسلامگرا ندارد».

در این بیانیه آمده است: «اما می‌دانیم که سلاحهای ایرانی به غزه رفته، کنترل دریا دشوار است و ارتباط بین حزب‌الله و ایران وجود دارد».

دفتر وی اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای انتقال این پیام با همتای ایرانی خود تماس خواهد گرفت.

دفتر ماکرون هم‌چنین خواستار اتخاذ همه اقدامات برای محافظت از غیرنظامیان در زمانی که اسراییل نوار غزه را بمباران می‌کند، شد.

 

خبرگزاری فرانسه در خبری دیگر نوشت: فرانسه از حزب‌الله می‌خواهد از درگیری اسراییل و غزه دوری کند.

 فرانسه روز شنبه از شبه‌نظامیان حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران خواست تا از درگیری بین اسراییل و حماس دوری کنند و از وضعیت در مرز لبنان و اسراییل ابراز نگرانی کرد.

پس از کشته شدن یک خبرنگار و مجروح شدن شش خبرنگار دیگر در تیراندازی در مرز لبنان در روز جمعه، پاریس هم‌چنین خواستار محافظت از خبرنگارانی که جنگ اسراییل و حماس را پوشش می‌دهند، شد.

ریاست جمهوری فرانسه روز شنبه در بیانیه‌یی اعلام کرد که حزب‌الله و لبنان باید برای جلوگیری از گشودن جبهه دوم در منطقه خویشتن‌داری کنند که در این صورت اولین قربانی آن لبنان خواهد بود.

در این بیانیه گفته شد: «نباید بهانه‌یی برای لغزش مجدد لبنان به جنگ داده شود، به‌ویژه که لبنان به‌دلیل نبود دولت در رأس خود به‌شدت ضعیف شده است»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0e53b9a-95af-43c6-bf06-dd585b9e1932"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات