728 x 90

هشدار سفیر آمریکا در آلمان:‌ رژیم ایران از سلاح تروریسم در اروپا استفاده می‌کند

رژیم ایران از سلاح تروریسم در اروپا استفاده می‌کند
رژیم ایران از سلاح تروریسم در اروپا استفاده می‌کند

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در مصاحبه با واشنگتن فری‌بیکن گفت: رژیم ایران به استفاده از تروریسم به‌عنوان یک سلاح (برای پیشبرد مقاصد خود) در اروپا استفاده کرده و ادامه می‌دهد. ما باید در کشف طرح های آنها هوشیار باشیم و آنها را قبل از موفقیت متوقف کنیم.

واشنگتن فری‌بیکن ۱۲مرداد۹۷:

سفیر آمریکا در آلمان و سایر دیپلماتهای آمریکایی «از شرکای اروپایی‌مان می‌خواهند که کمک کنند تا که جریان پول به این رژیم را متوقف کنند زیرا برای فعالیتهای شرورانه استفاده می‌‌کند».

مقامهای ارشد دولت آمریکا گفتند: کنگره و دولت آمریکا هشدار شدیدی به شرکای اروپایی داده که به تمامی روابط تجاری با رژیم ایران پایان دهند، در غیر این صورت با تحریمهای جدید تجاری در ماههای آینده مواجه خواهند شد.

این هشدارها در شرایطی ا‌ست که تظاهرات در ایران علیه ماجراجویی‌های پرهزینه خارجی رژیم در درگیریهایی مانند سوریه و حمایت از تروریسم، ادامه دارد.

مقامات ارشد آمریکا گفتند، دولت ترامپ در تحریم کسانی که این تحریمهای جدید را نقض کنند، تردید نخواهد کرد و به نهادهای بانکی بین‌المللی و حتی بانک ‌های مهم آمریکایی هشدار می‌‌دهد که اگر تبعیت نکنند تحریم می‌شوند.

 

تاریخچه طولانی و خونین ترور و جاسوسی رژیم ایران در اروپا
 

توبی درشوویتس نایب‌رئیس ارشد روابط دولتی در بنیاد دفاع از دموکراسیها در واشنگتن و بنجامین واینتال کارشناس و محقق این بنیاد طی مقاله‌یی درباره تاریخچه طولانی و خونین ترور و جاسوسی رژیم ایران در اروپا جزییاتی از شبکه جاسوسی و ترور این رژیم را تشریح کردند.

 

سایت ریل کلیر دیفنس ۸مرداد۹۷

توبی درشوویتس و بنجامین واینتال در مطلب مشترکی در این سایت نوشتند: شبکه قوی جاسوسی و ترور رژیم ایران در اروپا از زمان انقلاب سال ۱۹۷۹ تا حد زیادی بدون وقفه عمل کرده است. دولتهای اروپایی افراد تروریست را دستگیر و زندانی کرده‌اند ولی در متوقف کردن تهران ناکام مانده‌اند، به‌خاطر این‌که آنها فقط مجریان را مجازات می‌کنند نه رژیمی که فرامین را به آنها می‌دهد.

 

جدیدترین توطئه تروریستی رژیم ایران در اروپا

این سایت در اشاره به آخرین تلاش تروریستی رژیم برای هدف قرار دادن همایش مقاومت ایران در پاریس می‌نویسد: دادستانهای آلمانی اتهام توطئه برای ارتکاب قتل را علیه اسدالله اسدی یک دیپلمات ایرانی مرتبط به وزارت اطلاعات تهران را ثبت کرده‌اند. اسدی مزدورانی استخدام کرده بود تا در یک همایش در پاریس بمب‌گذاری کنند ولی پلیس قبل از حمله، آنها را دستگیر کرد. الآن سؤال این است که آیا دولتهای اروپایی تهران را به شیوه‌هایی مورد حسابرسی قرار خواهند داد که علامت هیچ‌گونه تحملی برای تروریسم دولتی را خواهد داد؟

تا الآن هیچ دولت اروپایی روابط دیپلماتیک خود را قطع نکرده یا قراردادهای تجاری را متوقف نکرده است.

اسدی ظاهراً یک زوج بلژیکی ایرانی تبار را استخدام کرده بود تا در همایش پاریس که توسط یک گروه اپوزیسیون تبعیدی ایرانی سازماندهی شده بود، مواد منفجره کار بگذارد. پلیس بلژیک این زوج را با ۵۰۰گرم مواد منفجره تی ای تی پی و یک چاشنی پیدا کرد.

سخنرانان در کنفرانس پاریس شامل شهردار سابق نیویورک رودی جولیانی و رئیس پیشین مجلس نمایندگان نیوت گینگریچ می‌شدند.

 

پیگیری قضایی پرونده اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم ایران

جدیت اتهامات، دولت اتریش را برانگیخت که از سفیر ایران در وین درخواست کند از این "دیپلمات ایرانی" رفع مصونیت کند. مدت کوتاهی بعد از این هلند نیز اعلام کرد که دو دیپلمات ایرانی را به دلایل نامعلوم اخراج کرده است.

در ارتباط با ناکارآمد بودن نرمش دولتهای اروپایی نسبت به تلاشهای تروریستی رژیم نویسنده می‌گوید: وقتی که ایران دادن فرمان بعدی را بررسی می‌کند بعید است این‌گونه تلنگرها روی آن، تأثیر بگذارد. بر عکس اگر دولتهای اروپایی در زمانی که اقتصاد ایران عمیقاً آسیب پذیر است تهدید به اعمال تحریم می‌کردند، ممکن بود تهران مجبور شود استراتژی‌اش را مورد بازبینی قرار دهد.

در حالیکه حمله شکست خورده پاریس یکی از گستاخانه‌ترین نمونه‌های جنایت و تروریسم ایران در این قاره در سالهای اخیر است، دولتهای اروپایی فعالیتهای غیرقانونی زیادی را گزارش کرده‌اند.


بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2352d22-1a1f-4a2d-8f7e-572138d42ce8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات