728 x 90

هشدار سازمان ملل متحد در مورد وضعیت دو میلیون شهروند سوری در ادلب  

هشدار سازمان ملل متحد در مورد وضعیت دو میلیون شهروند سوری در ادلب
هشدار سازمان ملل متحد در مورد وضعیت دو میلیون شهروند سوری در ادلب

خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد:

مقام ارشد امور انسان‌دوستانه ملل متحد، در مورد ادامه درگیریها، حملات هوایی و افزایش بیش از حد جمعیت آوارگان در  ادلب سوریه  هشدار داده‌است. ادلب از آخرین مناطق سوریه است که هم‌چنان در کنترل رزمندگان قرار دارد.

مارک لوکاک، هماهنگ‌کننده ارشد امور انسان‌دوستانه سازمان ملل روز سه‌شنبه ۸خرداد۹۷ به شورای امنیت گفته است ادامه حملات هوایی، درگیریهای گروه‌های مسلح، افزایش بیش از حد جمعیت و آسیب‌های شدیدی که به خدمات اولیه وارد شده، ادلب را با وضعیت هشداردهنده‌ای روبه‌رو کرده است.

کمکهای انسان‌دوستانه در ادلب سوریه روبه پایان است

سازمان ملل‌متحد کمتر از یک ماه پیش در مورد وضعیت وخامت‌بار انسانی ادلب هشدار داده بود. اوایل اردیبهشت ماه استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه ملل‌متحد در امور سوریه، گفته بود کمکهای باقی‌مانده در دست نهادهای امدادرسانی رو به‌ پایان است و جهان باید «برای جلوگیری از یک فاجعه تازه انسانی، این‌بار در ادلب» دست به کار شود.

بسیاری از گروه‌های رزمنده راهی ادلب، در شمال غربی سوریه شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید وضعیت امنیتی منطقه، به‌دلیل درگیریها روبه وخامت گذاشته‌است. لوکاک می‌گوید تنها در ماه میلادی مارس ۸۰هزار آواره دیگر به ادلب رفته‌اند.

هشدار فرانسه نسبت به بحران انسانی در ادلب سوریه

فرانسوا دلاتره، سفیر فرانسه در سازمان ملل، روز سه‌شنبه ۸خرداد۹۷ نسبت به بحرانی بودن اوضاع در ادلب هشدار داد و گفت:‌ بیش از دو میلیون نفر، از جمله صدها هزار نفری که در ماه‌های گذشته با دست خالی از مناطق تصرف‌شده توسط دولت خارج شده‌اند، در محله‌ها و اردوگاههایی زندگی می‌کنند که از جمعیت انباشته شده‌ است.

دلارتره می‌گوید «باید هر کاری می‌شود انجام دهیم تا نگذاریم ادلب به یک فاجعه انسانی تازه تبدیل شود».

مارک لوکاک، هماهنگ‌کننده ارشد امور انسان‌دوستانه سازمان ملل در بخش دیگری از گزارش خود به شورای امنیت، می‌گوید دو میلیون شهروند سوری در مناطق دورافتاده، از جمله در شمال حمص، دوما و نیز شهروندان در جنوب دمشق، با وضعیت بسیار دشواری روبه‌رو هستند. از آغاز سال جاری میلادی تنها شش کاروان کمک‌رسانی راهی این مناطق شده و کمتر از ۲۰درصد مردم از خدمات و کمک‌ها بهره برده‌اند.

بر اثر جنگ سوریه در سال ۱۳۸۹ و جنایات ضدبشری رژیم اسد و رژیم ایران، صدها هزار نفر کشته شدند و بیش از نیمی از جمعیت سوریه آواره شده‌اند.

شورای امنیت ملل‌متحد به‌دلیل وتوی همه قطعنامه‌هایش از سوی روسیه نتوانسته است دست به اقدام عملی علیه جنایات بشار اسد بزند. حتی جنایات شیمیایی اسد نیز در شورای امنیت نادیده گرفته شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0346edf6-718a-46db-afe5-a50137168f65"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات