728 x 90

هشدار رسانه حکومتی: انفجار و «اعتراضات» در کمین است

قیام سراسری ایران
قیام سراسری ایران

سایت حکومتی بهارنیوز اول خرداد به‌سران رژیم هشدار داد: «باید منتظر بازگشت اعتراضات غیرقابل پیش‌بینی در خیابان‌ها باشیم!».

این سایت حکومتی وضعیت فوق بحرانی اقتصادی و معیشت نابود شده مردم را برشمرد و با بررسی بحران مسکن نوشت: «شاید روزی «اجاره‌نشینی خوش‌نشینی» بود اما اکنون اجاره‌بها مسکن تبدیل به یک تراژدی برای مستاجران شده است که نه تنها رویای خرید خانه را دفن کرده‌اند بلکه در تأمین اجاره هم درمانده‌اند و هر سال متراژ و امکانات خانه خود را تقلیل می‌دهند تا بتوانند به زندگی خود، به‌خصوص در کلان‌شهرها ادامه دهند».

بهارنیوز با یادآوری «رشد ۴۶درصدی بهای اجاره تنها در یک سال» افزود: اکنون «گروهی به ناچار به حاشیه‌های شهر روی می‌آورند و گروهی هم به ناچار به بدمسکنی و پدیده‌هایی هم‌چون اجاره بالا پشت‌بام و خانه‌های اشتراکی سوق داده می‌شوند... بیشتر از ۲۴میلیون نفر در کشور ما وجود دارند که اگر فرضا ماهانه ۴میلیون تومان برای اجاره مسکن در سال۱۴۰۰ پرداخت می‌کردند، در سال گذشته با ۴۶درصد افزایش اجاره‌بها مواجه شده‌اند و امسال هم نیز با مشکل گرانی اجاره‌بها مواجه خواهند بود و همین مسأله فشار ویژه‌یی به توان اقتصادی و معیشت خانواده وارد می‌کند».

این سایت رژیم صحبت‌های راغفر، کارشناس حکومتی را هم بازتاب می‌دهد که در جنگ گرگها به‌چپاول‌های نجومی دستگاههای رژیم اذعان می‌کند و می‌گوید: «افزایش اجاره‌بها در کشور به‌شدت متأثر از افزایش قیمت مسکن است. افزایش قیمت مسکن هم به‌دلیل وجود مافیاهای مسکن است که بسیاری از نهادهای قدرتمند در آن حضور پر فشار و قدرتمندی دارند و این سبب می‌شود که قیمت اجاره به‌شدت تحت تأثیر قیمت مسکن قرار گیرد».

راغفر دربارهٔ نقش بانک‌های حکومتی هم می‌گوید: «بانک‌ها در خدمت مافیاها هستند. به همین دلیل هم اصلی‌ترین تامین‌کننده مالی این دسته از فعالیت‌های سوداگری که توسط مافیاهای مختلف از جمله خودرو، دارو، مسکن و... انجام می‌شود، بانکها هستند».

این کارشناس حکومتی هم با اشاره به‌شدت انفجاری بودن جامعه هشدار می‌دهد: «امروز، هر حادثه‌یی می‌تواند منجر به‌وقوع اعتراضات شود... آسیب‌ها جدی است و مردم هم از افزایش بی‌سابقه قیمتها عصیان‌زده هستند. مسئولان هم سرگرم مسائل شخصی خودشان و چسبیدن به این میز و صندلی‌ها هستند که فراموش کرده‌اند که چه خطر بزرگی در کمین (نظام) است. به نظر من هر لحظه‌ای امکان وقوع پدیده‌هایی مانند اعتراضات و ناآرامی‌های غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد».

راغفر می‌گوید: «در شرایط فعلی کشور من فکر می‌کنم، باید منتظر بازگشت اعتراضات و ناآرامی‌های غیرقابل پیش‌بینی در خیابان‌ها باشیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45ec068f-4852-4219-9692-4bdf93514610"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات