728 x 90

هشتاد و چهارمین روز جنگ در غزه - در حمله اسراییل به غزه دست‌کم ۲۱۵۰۷نفر کشته شده است

جنگ در غزه
جنگ در غزه

اخبار و تحولات هشتاد و چهارمین روز جنگ در غزه در این صفحه به روز می‌شود.

 

آسوشیتدپرس: در حالی که حماس هشدار می‌دهد که تنها آتش‌بس دائمی گروگانها را آزاد می‌کند، اسراییل حمله خود را گسترش می‌دهد

یک مقام حماس روز پنجشنبه گفت که «توقف جزیی یا موقت تهاجم» برای آزادی بیش از ۱۰۰گروگانی که اسراییل می‌گوید در غزه در اسارت هستند، کافی نخواهد بود.

جنگ اسراییل و حماس در حال حاضر حدود ۸۵درصد از جمعیت ۲.۳میلیون نفری غزه را از خانه‌هایشان بیرون رانده است، بخش شمالی این منطقه را با خاک یکسان کرده و ترس از سرنوشت مشابه برای جنوب را با گسترش حملات هوایی و زمینی اسراییل افزایش داده است. دهها تن روز پنجشنبه در جریان بمباران شهرها، شهرکها و اردوگاههای پناهندگان در سراسر غزه کشته شدند.

 

وزارت بهداشت غزه از مرگ ۲۱۰نفر خبر داد؛ هشدار اسراییل درباره گسترش جنگ علیه حزب‌الله

۲۸ دسامبر (یونایتدپرس بین‌المللی) - وزارت بهداشت فلسطین روز پنجشنبه گفت که صدها نفر دیگر در جنگ اسراییل با حماس کشته شده‌اند، در حالی که مقامات اسراییلی نسبت به احتمال گسترش مبارزه علیه حزب‌الله در لبنان هشدار داده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در آخرین به روز رسانی خود گفت که در ۲۴ساعت گذشته ۲۱۰نفر کشته شده‌اند و تعداد کل کشته‌شدگان از زمان آغاز جنگ پس از حمله ۷اکتبر علیه اسراییل به ۲۱۳۲۰نفر می‌رسد.

اوسینت دیفندر رصد منازعات اروپا و جهان
گزارشهای اولیه از خسارت به پایگاه هوایی الحریر در شمال عراق در نزدیکی شهر اربیل در پی حمله پهپادی انتحاری که توسط نیروهای تحت حمایت ایران انجام شده است.

رویترز: وزیر دفاع دانمارک روز جمعه گفت که دانمارک یک ناو برای شرکت در عملیات دریای سرخ به رهبری ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۴ ارسال خواهد کرد.

یک سخنگوی ارتش اسراییل روز جمعه گفت که اسراییل یک سری حملات گسترده را علیه اهداف حزب‌الله در لبنان انجام داده است، حملاتی که بر موقعیت این گروه تحت حمایت ایران در نزدیکی مرز تأثیر گذاشته است.
دریاسالار دانیال هاگری، سخنگوی ارتش اسراییل در بیانیه‌یی تلویزیونی گفت: ما به حملات هوایی فشرده برای ضربه زدن به استقرار حزب‌الله در نزدیکی مرز شمالی ادامه می‌دهیم. وضعیت دیگر مانند ششم اکتبر نیست و نخواهد بود.
اسرائیل گفته است که به‌دنبال گشودن جبهه‌ای در شمال نیست. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل هشدار داده است که اگر حزب‌الله جنگی همه‌جانبه را آغاز کند، بیروت به غزه تبدیل خواهد شد.
هاگری گفت: اهداف حملات هوایی، تانک و توپخانه اخیر شامل سکوهای پرتاب، مجتمع های نظامی و یگانهای شبه‌نظامیان بود.

دهها هزار فلسطینی در حال فرار روز جمعه در حالی که تانکهای اسراییلی در مرکز نوار غزه پیشروی می‌کردند، به‌دنبال سرپناهی رفتند و گزارش شد که بیش از ۱۸۰نفر در ۲۴ساعت حملات هوایی و گلوله‌های توپخانه‌یی به این منطقه داغان شده کشته شدند.
ساکنان می‌گویند که هواپیماهای جنگی اسراییل که به جنوب غزه حمله کردند خانه‌ها را مسطح کردند و خانواده‌ها را در حالی که خواب بودند زیر آوار دفن کردند.

توئیت رادار اسراییل:ارتش اسراییل برای دومین روز متوالی حملات گسترده‌یی را در لبنان انجام داد. ارتش می‌گوید که جتهای جنگنده چندین سایت را پس از شلیک موشک به اسراییل بمباران کردند. اگر این روند ادامه پیدا کند، ارتش اسراییل به تدریج بخش قابل توجهی از دارایی‌های حزب‌الله را از بین خواهد برد، اما تدارکات ایران در حال ورود است.

 

وزارت بهداشت غزه: ۱۸۷فلسطینی در حملات اسراییل در ۲۴ساعت گذشته کشته شدند

فرانس ۲۴: اسراییل حملات خود را به جنوب غزه گسترش می‌دهد همزمان حماس هشدار می‌دهد که فقط آتش‌بس گروگانها را آزاد می‌کند.

نیروهای اسراییلی طی شب گذشته پنجشنبه تا جمعه به مناطقی در مرکز و جنوب نوار غزه در مناطقی که دهها هزار فلسطینی را که قبلاً در پی جنگ اسراییل و حماس آواره شده بودند، حمله کردند.

یکی از مقامات حماس گفت که توقف موقت یا جزیی تجاوز برای آزادی بیش از ۱۰۰گروگانی که اسراییل می‌گوید در غزه در اسارت هستند کافی نیست.

یک مقام حماس گفت که یک هیأت حماس روز جمعه به قاهره می‌رود تا نظرات خود را درباره طرح مصر برای آتش‌بس که به جنگ در غزه پایان می‌دهد ارائه دهد.

خبرگزاری فرانسه:
اسراییل روز جمعه جنوب و مرکز غزه را در حالی که مصر میزبان یک هیأت بلندپایه حماس برای گفتگو برای تلاش برای پایان دادن به جنگ نزدیک به ۱۲هفته‌یی است که سرزمینهای تحت محاصره فلسطین را ویران کرده است، مورد حمله قرار داد.
به گفته وزارت بهداشت فلسطین در غزه، بمباران بی‌امان هوایی و تهاجم زمینی اسراییل به غزه دست‌کم ۲۱۵۰۷نفر را که اکثراً زن و کودک بودند، کشته است.
ارتش اسراییل می‌گوید ۱۶۸سرباز این رژیم در داخل غزه کشته شده‌اند.

 

هیات حماس درباره طرح آتش‌بس مصر در غزه گفتگو می‌کند

خبرگزاری فرانسه: یک مقام حماس گفت، یک هیأت حماس قرار است روز جمعه در قاهره "مشاهدات" خود را در مورد طرح مصر برای آتش‌بس که به جنگ در غزه پایان می‌دهد، ارائه دهد. این طرح هفته گذشته به مقامات حماس و جهاد اسلامی که با نیروهای اسراییلی در این منطقه می‌جنگند، هنگامی که رؤسای هر دو جنبش از پایتخت مصر بازدید کردند، مطرح شد.

منابع نزدیک به حماس می‌گویند طرح سه مرحله‌ای قاهره آتش‌بس‌های تجدید‌پذیر، آزادی متناوب گروگانهای حماس در ازای اسرای فلسطینی در اسراییل و در نهایت آتش‌بس برای پایان دادن به جنگ ناشی از حمله حماس به اسراییل را فراهم می‌کند.

این کشور هم‌چنین یک دولت تکنوکرات فلسطینی را پس از مذاکرات با مشارکت "همه جناح های فلسطینی" که مسئول حکومت و بازسازی غزه پس از جنگ هستند، فراهم می‌کند. 

 

نیویورک تایمز ۸دیماه نوشت:
ارتش اسراییل به تقصیر خود در دو حمله ۲۴دسامبر اذعان کرد
ارتش اسراییل روز پنجشنبه برای اولین بار اذعان کرد که دو حمله هوایی در ۲۴دسامبر در مرکز نوار غزه انجام داده است که به‌گفته مقامات بهداشتی در این منطقه، دهها غیرنظامی را کشت.
به گفته وزارت بهداشت غزه، این یک اعتراف نادر در مورد یک رویداد خاص در طول جنگ بود که تاکنون جان بیش از ۲۰هزار نفر را در این منطقه گرفته است که اکثر آنها زن و کودک هستند.
ارتش اسراییل در بیانیه‌یی با اشاره به حملات به الموغازی، محله‌ای در مرکز غزه، گفت که در بخشی از عملیات خود در این منطقه، جنگنده‌های اسراییلی دو هدف را در مجاورت محل استقرار «عوامل حماس» هدف قرار دادند.

 

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه: اسراییل منطقه فرودگاه بین‌المللی دمشق و گردان پدافند هوایی در السویداء را گلوله‌باران کرد.

سایت سی.ان.ان: مرگبارترین سال برای کودکان کرانه باختری

یونیسف در گزارشی روز پنجشنبه اعلام کرد بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل، بیش از ۸۰کودک در ۱۲هفته گذشته در کرانه باختری اشغالی، در میان تشدید فعالیت‌های نظامی کشته شده‌اند.

 

سایت سی.ان.ان: تنش اسراییل و لبنان با حملات بیشتر حزب‌الله به شمال اسراییل افزایش می‌یابد.

 

سایت سی.ان.ان: نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، روز پنجشنبه در بیروت با دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلستان، دیدار کرد.
نخست‌وزیر لبنان هم‌چنین با کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه، در تماسی برای بحث در مورد درگیری‌های فزاینده در جنوب لبنان و شمال اسراییل صحبت کرد.

 

سی.ان.ان: مدیر بیمارستان می‌گوید ۲۱نفر در حمله به رفح کشته شدند.
یکی از مدیران بیمارستان گفت که در پی حمله هوایی اسراییل به یک ساختمان مسکونی در رفح، ۲۱نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

 

وال استریت ژورنال: پهپادهای کوچک به اسراییل برای حرکت در میدان نبرد شهری در غزه کمک می‌کنند.
دستگاههای ارزان قیمت و چابک می‌توانند تونلها را کاوش کنند، پنجره‌ها را بشکنند و مواد منفجره حمل کنند.

 

سی.ان.ان: جمعیت هلال احمر فلسطین در نظر دارد اولین اردوگاه سازماندهی شده را برای آوارگان در خان یونس ایجاد کند.

 

سی.ان.ان: تنش اسراییل و لبنان با حملات بیشتر حزب‌الله به شمال اسراییل افزایش می‌یابد. گلوله‌باران در امتداد مرز لبنان و اسراییل روز پنجشنبه ادامه یافت.

 

وال استریت ژورنال: محدودیتهای نفوذ ایالات متحده بر اسرائیل
محبوبیت پرزیدنت بایدن در میان مردم اسراییل به او اهرم فشار می‌دهد، اما شرط گذاشتن برای کمکهای آمریکا احتمالاً نتیجه معکوس خواهد داشت.

 

فرانس ۲۴: اسراییل حملات خود را به جنوب غزه گسترش می‌دهد زیرا حماس هشدار می‌دهد که فقط آتش‌بس گروگانها را آزاد می‌کند.

 

فرانس ۲۴: پاکستان جشن سال نو را در همبستگی با غزه ممنوع کرد
دولت پاکستان در اواخر روز پنجشنبه اعلام کرد که جشنهای شب سال نو را برای نشان‌دادن همبستگی با فلسطینیهای غزه ممنوع کرده است و از مردم می‌خواهد در عوض ساده بودن را رعایت کنند.

 

نیویورک تایمز: ارتش اسراییل به تقصیر خود در دو حمله ۲۴دسامبر اعتراف کرد
ارتش اسراییل روز پنجشنبه برای اولین بار اذعان کرد که دو حمله هوایی در ۲۴دسامبر در مرکز نوار غزه انجام داده است که به‌گفته مقامات بهداشتی در این منطقه، دهها غیرنظامی را کشت.

 

وال استریت ژورنال: آمریکا و اسراییل باید مستقیماً با خود ایران مقابله کنند
آیت‌الله‌ها را وادار کنید تا از طریق حماس، حزب‌الله و حوثیهای نیابتی خود هزینه هرج و مرج را بپردازند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f3a8451-3bd0-440b-87cc-43ba56cf635b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات