728 x 90

نیکی هیلی:‌ روسیه مانع مورد مواخذه قرار دادن رژیم ایران شد و کل این منطقه را در معرض خطر قرار داد

نیکی هیلی
نیکی هیلی

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در رابطه با جلسه شورای امنیت در مورد حسابرسی از رژیم ایران به‌دلیل ارسال موشک برای شبه‌نظامیان حوثی طی بیانیه‌یی اعلام کرد: امروز، به‌رغم شواهد فوق‌العاده زیاد ارائه شده توسط کمیته کارشناسان  مستقل سازمان ملل در مورد یمن در رابطه با نقضهای رژیم  ایران در مورد تحریم تسلیحاتی در یمن، شورای امنیت سازمان ملل از تصویب قطعنامه‌یی که می‌توانست اقدامات رژیم  ایران را محکوم نماید، خودداری کرد.

گزارش آخر کمیته کارشناسان، کوتاهی رژیم ایران از جلوگیری انتقال تسلیحات  این رژیم  و مواد در ارتباط شامل موشکهای بالستیک، تجهیزات نظامی و تکنولوژی پهباد به شبه‌نظامیان حوثی در یمن را مشخص کرده بود.

نیکی هیلی گفت: روسیه به‌طور مکرر اقدامات شورای امنیت علیه رژیم وحشی اسد در سوریه را متوقف کرده است. امروز، روسیه رژیم حامی تروریزم در ایران را مورد حفاظت قرار داد. به‌رغم کوهی از شواهد معتبر و مستقل که نقض تحریم تسلیحاتی در یمن توسط رژیم ایران را نشان می‌دهد که منجر به مجموعه‌یی از حملات هدف قرار دادن شهروندان غیرنظامی گردیده است، روسیه مانع مورد مواخذه قرار دادن  رژیم ایران  شد و کل این منطقه را در معرض خطر قرار داد. یازده کشور عضو شورای امنیت برای مورد مواخذه قرار دادن رژیم ایران متحد بودند. ما از تعهد قوی آنها برای برخورد با تهدید  این رژیم در رابطه با امنیت منطقه‌یی متشکریم. اگر روسیه قرار است از وتوی خود برای جلوگیری از اقدام علیه خطرات رژیم ایران و اقدامات بی‌ثبات کننده استفاده کند در اینصورت ضروری خواهد بود تا ایالات متحده و شرکای ما دست به اقداماتی علیه رژیم  ایران بزنند که روسیه نمی‌تواند مانع آنها گردد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccc6eece-21bf-4e19-ac55-abf2e0ef816f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات