728 x 90

نیویورک پست: دستیار پنتاگون بخشی از «کارزار پنهان» برای تضعیف اپوزیسیون ایران، مجاهدین خلق است

کنگره آمریکا - انتشار كتاب ايران: دست پنهان آيت‌الله - جلسه توجیهی درباره افشای شبكه شيطان‌سازی رژيم آخوندی
کنگره آمریکا - انتشار كتاب ايران: دست پنهان آيت‌الله - جلسه توجیهی درباره افشای شبكه شيطان‌سازی رژيم آخوندی

نیویورک پست-۲۲ آبان ۱۴۰۲: دستیار پنتاگون بخشی از «کارزار پنهان» برای تضعیف اپوزیسیون ایران، مجاهدین خلق است

 

عاملان امیدوار بودند که با هدف قرار دادن گستاخانه سازمان مجاهدین این تصور غلط را برای مقامات ایالات متحده ایجاد کنند که هیچ جایگزین مناسبی برای آخوندها وجود ندارد

 

نیویورک پست: دستیار پنتاگون بخشی از کارزار پنهان برای تضعیف مجاهدین خلق است

بر اساس گزارش جدید ارائه شده به رئیس‌جمهور بایدن، یکی از دستیاران ایرانی‌الاصل پنتاگون، که اوایل امسال مشخص شد بخشی از عملیات نفوذ چند ساله تحت حمایت تهران بوده است، به‌دنبال تضعیف گروه اصلی مقاومت در برابر علی خامنه‌ای نیز بود.

اما طبق گزارش اخیر که توسط لینکلن بلومفیلد، مشاور سابق امنیت ملی معاون رئیس‌جمهور، تأیید شده و توسط استاد دانشگاه بالتیمور نوشته شده است، آرین طباطبایی و اعضای مؤسس عملیات نفوذ، موسوم به ابتکار کارشناسان ایران، در یک «کارزار پنهانی» برای بدنام کردن گروه اپوزیسیون اصلی کشور، معروف به مجاهدین خلق نیز شرکت داشتند.

ایوان ساشا شیهان، معاون دانشکده روابط عمومی بالتیمور می‌نویسد، تهران با تلاش برای خنثی کردن برداشت‌های مثبت از این سازمان در میان نخبگان سیاست خارجی واشنگتن، به‌دنبال نابودی نهادی بود که قادر به کمک به تلاش‌های غرب برای مهار کردن برنامه تسلیحات هسته‌یی رژیم ایران، برنامه شرورانه منطقه‌ای، نقض حقوق‌بشر و جهت گیریهای بنیادگرایی بود.

عاملان امیدوار بودند که با هدف قرار دادن گستاخانه سازمان اپوزیسیون بسیار مؤثر، این تصور غلط را برای مقامات ایالات متحده ایجاد کنند که هیچ جایگزین مناسبی برای آخوندها وجود ندارد - و قطعاً هیچ جایگزینی با سوابق طرفدار دموکراسی که متعهد به سرنگونی حکومت روحانی باشد، وجود ندارد.

شیهان گزارش خود را روز دوشنبه بر اساس رونوشتی از نامه‌یی که توسط روزنامه نیویورک پست به دست آمده است به بایدن ارائه کرد پروفسور شیهان در نامه خود به رئیس‌جمهور اشاره می‌کند که یکی از اعضای سابق پارلمان اروپا، آلخو ویدال کوادراس نیز یافته‌های این گزارش را تأیید کرده است - و هفته گذشته در مادرید در آستانه ترور قرار گرفت، حمله‌یی که شیهان به بایدن هشدار داد که ممکن است با رژیم ایران مرتبط باشد.

«ابتکار کارشناسان ایران» توسط طباطبایی و همکار دانشگاهی‌اش دینا اسفندیاری، و سعید خطیب زاده، دیپلمات ایرانی که اکنون به‌عنوان معاون وزیر خارجه رژیم فعالیت می‌کند، تأسیس شده است. به‌گفته شیهان، ابتکار کارشناسان ایران این نوشته‌ها را برای «لکه‌دار کردن» نظرات «مخالفان دموکراتیک رژیم» نوشت و به‌دنبال «جلوگیری از تغییر سیاست در دولت آمریکا به سمت سیاست واقع گرایانه تغییر رژیم در ایران» بود.

او می‌نویسد، «این دیدگاهها شامل عقایدی از جمله «طبق فتوای خامنه‌ای، بمب هسته‌یی از نظر شیعه حلال نیست و توسط رژیم دین‌سالار تولید نخواهد شد» و «رژیم آلترناتیو مناسبی ندارد و مجاهدین خلق در ایران منفور است» و از این رو این رژیم با وجود هر نارضایتی باید باقی بماند و خواهد ماند»...

به گفته شیهان، طباطبایی، استاد یار در مرکز مطالعات امنیتی دانشگاه جورج تاون، در سمت استادی خود به‌دنبال «تکرار آنچه چماقداران رژیم به دانشجویان و معترضان می‌گویند» بود.

این گزارش خاطرنشان می‌کند: طباطبایی در پنل تروریسم ژانویه ۲۰۲۰ در دانشگاه جورج تاون به حضار گفت: «اعتراضات، نارضایتی‌ها، تلاش‌های اصلاحی، همه بخشی از بخش ذاتی زندگی مردم ایران هستند»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea236eb6-96bd-4e8e-85b3-6c464d57cb57"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات