728 x 90

نیویورک تایمز: چرا جهان در حال تماشای ایران است؟

بمباران غزه
بمباران غزه

نیویورک تایمز روز اول آبان ۱۴۰۲ در مطلبی درباره نقش رژیم ایران در بحران منطقه نوشت: چرا جهان در حال تماشای ایران است؟
در گزارش نیویورک تایمز آمده است: خاورمیانه ممکن است در آستانه یک حریق منطقه‌یی باشد. این در تضاد کامل با فضای چند هفته پیش است، زمانی که دولت بایدن در حال کار بر روی امضای توافقی تاریخی بین عربستان و اسراییل بود که امیدوار بود منطقه‌یی را که مدتها توسط جنگ و فرقه‌گرایی متلاطم شده بود، باثبات کند.

در ادامه گزارش آمده است: در مرکز این تنشهای فزاینده، ایران قرار دارد که سال‌ها درگیر جنگ سایه‌ای با رقیب اصلی منطقه‌یی خود، اسراییل است. در ۱۰ اکتبر، علی خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم ایران، حمله تروریستی مرگبار هفتم اکتبر حماس را تحسین کرد. آموزش و تجهیز تروریستها، شورشیان و شبه‌نظامیان عنصر اصلی سیاست خارجی و امنیتی ایران در خاورمیانه بوده است.

تصاویر مرگ و ویرانی که از غزه بیرون می‌آید و تلفات فزاینده غیرنظامیان فلسطینی در نهایت می‌تواند برای عربستان بیش از آن باشد که آن را نادیده بگیرد.

در حال حاضر، هر گونه مذاکرات عادی‌سازی بین عربستان و اسراییل به‌حالت تعلیق درآمده است.

با تشدید مناقشه، نگرانی‌های فزاینده‌یی وجود دارد که اسراییل ممکن است به سمت رویارویی مستقیم‌تر با رژیم ایران پیش رود.

حتی کوچکترین اشتباه محاسباتی توسط رژیم ایران یا یکی از نیروهای نیابتی آن می‌تواند منجر به واکنش چشمگیر اسراییلی‌ها شود و به‌طور بالقوه ایالات متحده را به سمت خود بکشاند و زمینه را برای یک درگیری تلخ منطقه‌یی فراهم کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e34f632b-fb46-494f-a701-bbaacde363a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات