728 x 90

نیویورک تایمز: مقام‌های آمریکایی گفتند رژیم ایران باید آمادهٔ یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر که تا سال ۲۰۳۰ ادامه دارد، باشد

مذاکرات برجام
مذاکرات برجام

نیویورک تایمز روز ۲مهر گزارش داد: وزیر خارجه تندرو جدید رژیم ایران روز جمعه با متهم کردن رئیس‌جمهور بایدن به ادامه «پرونده ضخیم تحریم‌های ترامپ علیه ایران» گفت: در ازای پذیرش محدودیت در برنامه هسته‌ای، حکومت این کشور مطالبات زیادی شامل رفع بیشتر تحریم‌های فراتر از برجام خواهد داشت.

نیویورک تایمز نوشت: مقامات آمریکایی گفته‌اند اگر رژیم ایران خواهان لغو سایر تحریم‌ها است، باید آمادهٔ یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر که تا سال۲۰۳۰ ادامه دارد، باشد. اما حسین امیر عبداللهیان در مصاحبه‌یی با نیویورک تایمز پنجشنبه‌شب گفت: ما توافق طولانی‌تر و قوی‌تری نخواهیم داشت.

نیویورک تایمز هم‌چنین نوشت: نگرانی فزاینده‌ای که در غرب وجود دارد این است که مدت زمانی که در سال۲۰۱۵ (برای پایان تعهدات برجامی رژیم ایران) به اندازه کافی طولانی به‌نظر می‌رسید در سال۲۰۲۱ به طرز وحشتناکی به‌نظر کوتاه می‌رسد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی روزانه نسبت به صحبت‌های وزیر خارجه رژیم ایران درباره از سرگیری مذاکرات تردید داشت. وی گفت: شما باید از آنها در مورد معنی به‌زودی و خیلی زود بپرسید. این پیامی است که ما در طول هفته شنیده‌ایم، اما تا به‌حال مشخص نکرده‌اند که منظورشان از زود چه زمانی است.

در کاخ‌سفید و وزارت‌خارجه، اکنون این تصور وجود دارد که مذاکرات تا سال آینده ادامه یابد و یا به‌طور کامل به هم بخورد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1af12179-90aa-4105-b072-0807621c4587"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات