728 x 90

نیویورک تایمز: مسمومیت‌های دانش‌آموزان در ایران خشم عمومی را دوباره شعله‌ور کرد

تظاهرات فرهنگیان و خانواده دانش آموزان در اعتراض به مسمومیت
تظاهرات فرهنگیان و خانواده دانش آموزان در اعتراض به مسمومیت

نیویورک تایمز سه‌شنبه ۱۶اسفند، در گزارشی نوشت: پیامدهای گستردگی حملات شیمیایی به دانش‌آموزان در کلان شهرهای ایران، خشم عمومی را دوباره شعله‌ور کرده است و بسیاری بار دیگر خواستار پایان دادن به حکومت جمهوری اسلامی شدند.

در این گزارش آمده است با مریض شدن هزاران دختر ناشی از مسمومیت، ایرانیان اولین تظاهرات گسترده در چند ماه اخیر را با شعار «مرگ بر رژیم بچه کش» برگزار کردند.
ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که اعتراضات ضدحکومتی روز سه‌شنبه در بیش از دهها شهر در سراسر ایران علیه مسمومیت دانش‌آموزان صورت گرفته است.
این گزارش در ادامه می‌افزاید: این اعتراضات اولین تظاهراتی بود که پس از دو ماه آرامش نسبی به‌طور همزمان در چندین شهر ایران مشاهده شد. خیزش‌های بزرگ به رهبری زنان و دختران که در اواخر سال گذشته کشور را تکان داد، پس از سرکوب وحشیانه دولت که شامل دستگیریهای دستجمعی و اعدام چهار معترض بود، تا حد زیادی فروکش کرد. اما بیماریهای مدارس خشم عمومی را دوباره شعله‌ور کرده است و بسیاری بار دیگر خواستار پایان دادن به حکومت جمهوری اسلامی شدند.
نیویورک تایمز در همین رابطه نوشت وکلای سرشناس ایرانی در داخل و خارج از کشور از سازمان ملل خواستار تحقیقات پیرامون حملات شیمیایی به دانش‌آموزان مدارس در ایران شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ece88915-58ca-4527-b726-3ed3076b23ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات