728 x 90

نیویورک تایمز: رژیم ایران برای تشدید جنگ با اسراییل به نیروهای نیابتی حوثی چشم دوخته است

کشتی جنگی آمریکایی
کشتی جنگی آمریکایی

نیویورک تایمز روز ۱۷آذر نوشت: رژیم ایران برای تشدید جنگ با اسراییل به نیروهای نیابتی حوثی چشم دوخته است. شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در یمن حملات پهپادی و موشکی را به اهداف اسراییلی و آمریکایی انجام داده‌اند. مقامات آمریکایی می‌ترسند که این گروه بیش از حد پیش رود و جنگ گسترده‌تری را برانگیزد.
حوثی‌های، تحت حمایت رژیم ایران در یمن که اخیراً حملات موشکی و پهپادی را به اهداف اسراییلی و آمریکایی انجام داده‌اند، به‌عنوان یک عامل ناشناخته غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک در خاورمیانه ظاهر می‌شوند. نمایندگانی که ایران آنها را برای گسترش جنگ با اسراییل مناسب‌ترین آنها می‌داند.
به گفته دو ایرانی وابسته به سپاه پاسداران که مجاز به صحبت علنی نبودند، ارزیابی تحلیلگران همراه با توصیف طرحی از سوی ایران و شبکه شبه‌نظامیان آن بر افزایش حملات به اهداف اسراییلی و آمریکایی در منطقه است.

دو مقام ارشد دفاعی اسراییل گفتند اطلاعات آنها تأیید می‌کند که رهبران رژیم ایران شبه‌نظامیان منطقه را برای تشدید حملات خود علیه اسراییل تحت فشار قرار داده‌اند. آنها گفتند که محافل دفاعی و اطلاعاتی اسراییل از حملات اخیر حوثی‌ها نگران شده‌اند و این تهدید را به اندازه کافی جدی می‌دانند که اطلاعات نظامی واحد ویژه‌یی را برای تهدیدات یمن ایجاد کرده است... .

شبکه شبه‌نظامیان منطقه‌یی تحت حمایت رژیم ایران که به‌عنوان محور مقاومت شناخته می‌شود، شامل حماس و جهاد اسلامی فلسطین در غزه، حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن و هم‌چنین چندین گروه شبه‌نظامی در عراق و سوریه است... . به‌گفته ایرانیان وابسته به سپاه پاسداران، گروه‌های محوری به این نتیجه رسیده‌اند که باید چشم‌انداز جنگ منطقه‌یی را برای تحمیل آتش‌بس افزایش دهند... .

این دو ایرانی گفتند که سپاه پاسداران اطلاعاتی را در اختیار حوثی‌ها قرار می‌دهد تا به شناسایی کشتی‌های متعلق به اسراییل در دریای سرخ کمک کنند... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/000747e6-4c5a-4b22-b263-a3c9a2ee38dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات