728 x 90

نیویورک تایمز: رژیم ایران از هر زمان دیگری به تولید بمب اتم نزدیک‌تر شده است

فعالیتهای اتمی رژیم
فعالیتهای اتمی رژیم

کارشناسانی که دو گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پرونده اتمی رژیم ایران را تحلیل کردند گفتند، رژیم ایران می‌تواند یک ماهه به تولید سوخت لازم برای تولید کلاهک هسته‌یی اقدام کند.
روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه ۲۲شهریور به‌نقل از رئیس مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل پیرامون گزارشهای اخیر آژانس پیرامون برنامه اتمی رژیم ایران نوشت: اقدام رژیم ایران در تابستان گذشته جهت غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۶۰درصد، این رژیم را قادر ساخته تا طی مدت یک ماه به سوخت بمب اتم دست یابد. رژیم ایران هم‌چنین می‌تواند طی سه ماه سوخت برای تولید بمب دوم و در کمتر از پنچ ماه بمب اتم سوم خود را تولید کند.


این روزنامه می‌افزاید، رژیم ایران با فشار به دولت بایدن خواستار توافقی شده که تولید سوخت هسته‌یی برای این رژیم به‌رسمیت شناخته شود.
دیوید آلبرایت رئیس مؤسسه علوم و امنیت بین‌الملل و نویسنده این گزارش، جمعه گذشته هشدار داده بود که، دولت رئیسی به‌دنبال افزودن بندهای جدید به توافق هسته‌یی طی مذاکرات آتی است.
و در مورد به‌دست آوردن این امتیاز باید هوشیار باشیم و نگذاریم آنها (سران رژیم ایران) با رفتار و اقداماتشان ما را بترسانند.


نیویورک تایمز در ادامه می‌نویسد: رژیم ایران اجازه دسترسی به دوربینهای مراقبتی در تأسیسات اتمی خود را به آژانس داده است. طبق این توافق، کارشناسان آژانس می‌توانند کارت‌های حافظه‌ این دوربین‌ها را تعویض کنند اما نمی‌توانند این کارتها را در اختیار بگیرند. چنین توافقی مانع افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم توسط رژیم ایران نمی‌شود و به همین دلیل این رژیم از هر زمان دیگری به تولید بمب اتم نزدیک‌تر شده است (العربیه۲۳شهریور).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ce60781d-1855-44c1-98d0-6dde72fd64da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات