728 x 90

نیویورک تایمز: حمله پهپادی به تأسیسات نظامی در اصفهان کار اسراییل بود

حمله پهپادی به تاسیسات نظامی رژیم در اصفهان
حمله پهپادی به تاسیسات نظامی رژیم در اصفهان

نیویورک تایمز در گزارش از حمله هواپیمای بدون سرنشین به تأسیسات نظامی رژیم آخوندی که شنبه شب ۸بهمن رخ داد نوشت: مقامات می‌گویند اسراییل با پهپاد به تأسیسات ایران حمله کرده است.
نیویورک تایمز نوشت: در حالی که هدف این حمله نامشخص است، شهر اصفهان مرکز اصلی تولید، تحقیق و توسعه موشکی ایران است.
به‌گفته مقامات ارشد اطلاعاتی که با گفتگوهای اسراییل و آمریکا که در رابطه با این حمله آشنا هستند، حمله هواپیمای بدون سرنشین به تأسیسات نظامی ایران که منجر به انفجاری بزرگ در مرکز شهر اصفهان در روز شنبه شد، کار موساد، آژانس اطلاعاتی اسراییل بوده است.
هدف این تأسیسات روشن نبود و هم‌چنین میزان خسارت این حمله نیز مشخص نشده است. اما اصفهان مرکز اصلی تولید، تحقیق و توسعه موشکی برای ایران است، از جمله مونتاژ بسیاری از موشکهای میان‌برد شهاب که می‌توانند به اسراییل و فراتر از آن برسند.
هفته‌ها پیش، مقامات آمریکایی علناً ایران را به‌عنوان تامین‌کننده اصلی پهپادهای روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین معرفی کردند و گفتند که معتقدند روسیه نیز در تلاش است موشکهای ایرانی را برای استفاده در درگیری به دست آورد. اما مقامات آمریکایی گفتند که آنها معتقدند این حمله به‌دلیل نگرانی اسراییل در مورد امنیت خود بوده و نه پتانسیل صادرات موشک به روسیه بوده است.
مقامات آمریکایی به‌سرعت در صبح یکشنبه پیام دادند که ایالات متحده دخالتی در این حمله نداشته است. یکی از مقامات تأیید کرد که این حمله توسط اسراییل انجام شده است اما جزئیاتی در مورد هدف نداد. گاهی اوقات اسراییل به ایالات متحده از پیش هشدار می‌دهد که حمله‌یی انجام می‌شود یا به مقامات آمریکایی اطلاع می‌دهد که عملیاتی در حال انجام است. اما در این مورد معلوم نیست چه اتفاقی افتاده است.
یک سال پیش، شش کوادکوپتر[ریزپهپاد که چهار ملخی است] در کرمانشاه، کارخانه اصلی تولید و ذخیره پهپادهای نظامی ایران منفجر کردند.
و در مه ۲۰۲۲، یک حمله پهپادی یک سایت نظامی بسیار حساس در خارج از تهران را هدف قرار داد که رژیم ایران در آن فناوری موشکی، هسته‌یی و پهپاد را توسعه می‌دهد.
اهداف، احتمالاً از جمله تأسیسات نظامی در اصفهان تا حدی برای تکان دادن [خامنه‌ای] انتخاب شده‌اند، زیرا آنها اطلاعاتی را در مورد مکانهای کلیدی، حتی آن‌هایی که در وسط شهرها پنهان شده‌اند، نشان می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9512a2b-5dff-4513-8ceb-1f33c7f4ff61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات