728 x 90

نیویورک تایمز: بر روی ویرانه‌های سوریه یک امپراتوری مواد مخدر سربرآورده است

صنعت غیرقانونی مواد مخدر در سوریه توسط خانواده بشار اسد - عکس از نیویورک تایمز
صنعت غیرقانونی مواد مخدر در سوریه توسط خانواده بشار اسد - عکس از نیویورک تایمز

نیویورک تایمز روز ۱۴آذر با عنوان «بر روی ویرانه‌های سوریه یک امپراتوری مواد مخدر سربرآورده است» نوشت: بر روی خاکسترهای ۱۰سال جنگ در سوریه، یک صنعت غیرقانونی مواد مخدر به ارزش چند میلیارد دلار توسط وابستگان قدرتمند و خویشان بشار اسد برپا شده که ارزش آن بالاتر از صادرات قانونی سوریه است و این کشور را تبدیل به جدیدترین کشور مواد مخدر جهان کرده است.

تحقیقات صورت گرفته توسط نیویورک تایمز می‌گوید که عمده این محصول و توزیع آن تحت‌نظر لشگر زرهی چهارم ارتش رژیم سوریه است، یک واحد نخبه به فرماندهی ماهر اسد، برادر جوانتر اسد بر این صنعت نظارت داد.

نیویورک تایمز افزود: جوئل ریبرن، فرستادهٔ ویژه آمریکا در امور سوریه در زمان دولت ترامپ گفت: به‌طور واقعی این دولت سوریه است که مشغول صدور این مواد مخدر است. . بعد از آن‌که مشخص شد این دارو اعتیادآور است تولید کپتاگون غیرقانونی از جمله در دره بقاع لبنان که یک مرکز تولید حشیش و منطقهٔ قدرت حزب‌الله است صورت می‌گیرد و آزمایشگاههای تولید کپتاگون در سراسر منطقهٔ تحت کنترل دولت در سوریه پراکنده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c7b8fdb-3e50-47a1-b4fc-09a271dc2392"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات