728 x 90

نیویورک تایمز: اعزام ۴۸هواپیمای جنگی و سیستم ضدموشکی پاتریوت به عربستان

کنفرانس خبری مارک دیلی و مارک اسپر
کنفرانس خبری مارک دیلی و مارک اسپر

نیویورک تایمز اعزام نیرو و تسلیحات بیشتر به عربستان سعودی را پیامی از بازدارندگی آمریکا به رژیم ایران توصیف کرد و نوشت:‌

پنتاگون روز جمعه گفت در آخرین واکنش نظامی به حملات اخیر رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان، دولت ترامپ، ۳۰۰۰سرباز دیگر به عربستان اعزام خواهد کرد.

 

در پنتاگون، مارک اسپر وزیر دفاع گفت: او در حال اعزام ۲اسکادران جنگندهٔ نیروی هوایی، یا حدود ۴۸هواپیمای جنگی، علاوه بر سامانه ضدموشکی پاتریوت و دیگر تسلیحات دفاع هوایی و موشکی به عربستان است.

اسپر به خبرنگاران گفت: عربستان که یک متحد امنیتی قدیمی ما در خاورمیانه است خواستار حمایت بیشتر علاوه بر سیستم‌های دفاعی خودش شده است.

اسپر گفت در پاسخ به حملات و تحریکات رژیم ایران از ماه مه، پنتاگون حدود ۱۴۰۰۰نیروی اضافه در خلیج مستقر کرده است. این شامل هواپیماهای هشداردهنده، هواپیماهای گشت دریایی، سامانه موشکی و هوایی پاتریوت، بمب‌افکنهای ب-۵۲، یک گروه ضربت ناو هواپیمابر، پهپادهای مسلح “ریپر” و همچنین پرسنل مهندسی و تدارکاتی است.

 

نیویورک تایمز نوشت: یک تئوری که در میان مقامات آمریکایی در مورد حملات به تأسیسات عربستان پا گرفته این است که موشکهای کروز از ایران شلیک شدند و از پیش برنامه‌ریزی شدند که از حریم هوایی عراق پرواز کنند نه این‌که مستقیم از خلیج‌فارس عبور کنند که آمریکا مراقبت بسیار بهتری در آنجا دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3465174-d13c-40d9-b790-7f98b079f30b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات