728 x 90

نیویورک تایمز: ارتش اسراییل ویدئویی را منتشر کرد که تونل حماس در بیمارستان شفا را نشان می‌دهد

بیمارستان شفا در غزه
بیمارستان شفا در غزه

نیویورک تایمز روز ۲۹آبان نوشت: ارتش اسراییل ویدئویی را منتشر کرد که می‌گوید تونل حماس در بیمارستان شفا را نشان می‌دهد.

ارتش اسراییل روز یکشنبه ویدئویی از بخش ۵۵متری یک تونل مستحکم را منتشر کرد که ۱۰متر زیر مجموعه بیمارستان شفا در شهر غزه قرار دارد و به‌دنبال تقویت ادعاهای خود مبنی بر استفاده حماس از بزرگترین مرکز پزشکی به‌عنوان پایگاهی برای عملیات نظامی آن در فلسطین اشغالی است.

ارتش دو ویدئو منتشر کرد که به نظر می‌رسد یکی از آنها توسط یک هواپیمای بدون سرنشین فیلمبرداری شده است و بخش‌هایی از یک پلکان مارپیچ فلزی را نشان می‌دهد.

ویدیوی طولانی‌تری که به نظر می‌رسد توسط یک ربات یا دوربینی که توسط حیوانی حمل می‌شود ضبط شده است، از بالای زمین شروع می‌شود و فرود را به سمت یک تونل صومعه‌مانند با کابل‌های برق در امتداد یک دیوار نشان می‌دهد که به آنچه مقامات اسراییلی یک درب ضدانفجار توصیف کردند منتهی می‌شود.

ارتش گفت که این درب دارای سوراخ شلیک بود و افزود که این درها توسط حماس برای جلوگیری از ورود نیروهای اسراییلی به مراکز فرماندهی و داراییهای زیرزمینی متعلق به حماس استفاده می‌شود.

نیویورک تایمز تأیید کرد که هر دو ویدئو در بیمارستان الشفاء ضبط شده است که نیروهای اسراییلی هفته گذشته به آن حمله کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1d463dcc-9af1-40d6-a8be-86e6f12a853e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات