728 x 90

نیویورک تایمز: آمریکا وارد دوران جدیدی از رودررویی مستقیم با رژیم ایران می‌شود

سایت  اتمی فردو
سایت اتمی فردو

نیویورک تایمز روز سوم آذر در مطلبی نوشت: آمریکا وارد دوران جدیدی از رودررویی مستقیم با رژیم ایران می‌شود.
در این مطلب که توسط دیوید سنگر نوشته شده، آمده است: طی چند روز گذشته، رژیم ایران به بازرسان بین‌المللی گفته است که قصد دارد شروع به تولید سوخت اتمی نزدیک به درجهٔ تسلیحاتی در اعماق کوهی که بمباران آن مشکل است نماید و تولید سوخت اتمی خود در کارخانه‌یی که اسراییل و آمریکا مکرراً هدف خرابکاری قرار داده‌اند را به‌صورت دراماتیکی گسترش دهد.
یک دوران جدید از رودررویی مستقیم با رژیم ایران هویدا شده است که ظهور آن بواسطهٔ رویدادهای دراماتیک‌تر، از جمله تجاوز به اوکراین و تشدید رقابت آمریکا با چین، پنهان بود.
حالا، امید پرزیدنت بایدن برای احیای توافق اتمی با ایران دیگر تقریباً مرده است.
بنا به گفتهٔ چندین مقام دولتی، در کاخ سفید، ملاقات‌های امنیت ملی حول ایران دیگر کمتر روی استراتژی مذاکرات و بیشتر روی تضعیف طرح‌های اتمی ایران، قرار دادن امکانات ارتباطی در اختیار تظاهر کنندگان و اخلال در زنجیرهٔ تأمین سلاح ایران به روسیه متمرکز است.
جان کربی، یک سخنگوی شورای امنیت ملی در کاخ سفید، صریحاً ماه گذشته گفت: «هیچ دیپلماسی در حال حاضر در رابطه با توافق اتمی ایران در جریان نیست. ما در حال حاضر در بن‌بست هستیم و روی آن متمرکز نیستیم».
حالا سؤال این است که آیا دولت جدید و مهاجم‌تری که بنجامین نتانیاهو می‌خواهد در اسراییل شکل دهد برای حمله به این تأسیسات فشار خواهد آورد یا نه. هم آمریکا و هم اسراییل برای حمله به فردو تمرین کرده‌اند و نتانیاهو آخرین باری که نخست‌وزیر بود به صدور فرمان آن نزدیک شد.
هنری رم گفت: ”دولت قبلاً می‌گفت که می‌خواهد برنامهٔ اتمی ایران را درون جعبه قرار دهد و فکر می‌کنم این بیانگر ایدهٔ کلی‌تر بود که چالش ایران را بعد از دستیابی به توافق بتوان کنار زد. اما حالا دولت باید با این مسأله روبه‌رو شود که در اساس در تمامی حوزه‌ها، تهدید ایران برای صلح و امنیت بین‌المللی به نسبت دو سال پیش بیشتر شده است“ .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04edab6d-8a9c-4126-a4e4-0a10f0bafa12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات