728 x 90

نیوزمکس: مماشات به این معنی است که تلاش اتمی ایران کاهش نمی‌یابد

کنفرانس شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن درباره برنامه اتمی رژیم ایران
کنفرانس شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن درباره برنامه اتمی رژیم ایران

نیوزمکس امروز در مطلبی بقلم کلر ام. لوپز درباره کنفرانس شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن درباره برنامه اتمی رژیم ایران که مجاهدین در سال۲۰۰۲ سایت اتمی مخفی نطنز را افشا کردند نوشت:

تقریباً ۲۰سال پیش، در ۱۴اوت ۲۰۰۲ (۲۳مرداد۱۳۸۱)، علیرضا جعفرزاده، معاون شورای ملی مقاومت ایران، یک کنفرانس خبری در هتل تاریخی ویلارد واشنگتن دی.سی برگزار کرد.

برای اولین بار، جزئیات برنامه مخفیانه تسلیحات هسته‌یی ایران فاش شد. عکس‌های ماهواره‌یی به ارائه جزئیات خاصی در مورد سایت غنی‌سازی نطنز و کارخانه مخفی تولید آب سنگین اراک در کشور ایران کمک کرد.

طی ماه‌ها و سال‌های بعد از آن، افشاگریهای دیگری درباره برنامه هسته‌یی ایران به‌وقوع پیوست.

اگر سریعاً به ۱۷اوت سال جاری بیاییم، جعفرزاده یک کنفرانس مطبوعاتی دیگر از شورای ملی مقاومت و مجدداً در ویلارد برگزار کرد.

این نشست توسط جیمز روزن، خبرنگار کاخ‌سفید نیوزمکس مدیریت شد، و در آن این افراد شرکت داشتن: دکتر اولی هاینونن، مشاور ارشد در زمینه علم و عدم اشاعه در بنیاد دفاع از دموکراسیها و معاون سابق مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق، جو لیبرمن، سناتور سابق، رابرت جوزف، سفیر سابق و ژنرال بازنشسته چاک والد.

پس از سخنان مقدماتی جعفرزاده با یادآوری افشاگری پرفروش سال۲۰۰۲، آقای روزن از اعضای میزگرد پرسید که پاسخ به افشاگریهای شورای ملی مقاومت در ۲۰سال گذشته چه بوده است؟

هر یک از اعضای میزگرد، با یادآوری مواضع مربوط به خود در وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه و هم‌چنین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA)، به یاد آوردند که افشاگریهای شورای ملی مقاومت در مورد برنامه تسلیحات هسته‌یی ایران آنها را حیرت‌زده کرده بود.

جو لیبرمن آنها را "محرمانه"و"متقاعد کننده" توصیف کرد.

همه اذعان داشتند که اگر چه این درک وجود داشت که رژیم ایران در حال کار بر روی یک برنامه هسته‌یی است، اما ویژگی سایت‌های نطنز و اراک که توسط شورای ملی مقاومت و شبکه مجاهدین خلق آن در داخل ایران کشف شده بود، فراتر از آن چیزی بود که آنها در آن زمان می‌دانستند.

جان بولتون، سفیر سابق سازمان ملل متحد در ادامه در مورد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یا «توافق هسته‌یی ایران» در سال۲۰۱۵ صحبت کرد، که او آن را یک «اشتباه استراتژیک بزرگ» توصیف کرد، در درجه اول به این دلیل که به رژیم ایران اجازه داد به برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود ادامه دهد... .

رژیم ایران در اعلام علنی هدف خود برای «به دست آوردن بمب» گستاخ‌تر شده است، حتی در حالی که تلاش می‌کند مذاکره‌کنندگان P-۵+۱ (شورای امنیت سازمان ملل باضافه چین، فرانسه، روسیه، انگلستان و ایالات متحده) در وین را تحت فشار قرار داده و فریب دهد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که با آنها بر اساس گفته خودشان برخورد کنیم و اقدامات لازم برای جلوگیری از نتیجه‌ای که امنیت منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند، انجام دهیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/addca1f3-7d30-4b50-b477-0a724390fb14"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات