728 x 90

نیروی دریایی انگلستان سلاحهای قاچاق رژیم ایران را در خلیج‌فارس کشف و ضبط کرده است

نیروی دریایی انگلستان
نیروی دریایی انگلستان

رویترز روز پنجشنبه ۱۱اسفند در گزارشی نوشت: نیروی دریایی انگلستان می‌گوید سلاحهای قاچاق ایرانی را در خلیج‌فارس کشف و ضبط کرده است.
رویترز نوشت: نیروی دریایی انگلستان روز پنجشنبه اعلام کرد که ماه گذشته تسلیحات ایرانی از جمله موشک‌های هدایت‌شونده ضدتانک را از یک کشتی قاچاقچی در آبهای بین‌المللی در خلیج عمان کشف و ضبط کرده است.

انگلستان اعلام کرد که این کشتی در ساعت‌های تاریکی با سرعت زیاد از سمت جنوب ایران توسط یک هواپیمای جاسوسی و شناسایی بدون سرنشین آمریکایی شناسایی شد و هم‌چنین توسط یک هلیکوپتر انگلیسی ردیابی شد.
به گفته وزارت دفاع انگلستان، زمانی که کشتی توسط نیروی دریایی سلطنتی مورد تعقیب قرار گرفت، کشتی ابتدا سعی کرد به سمت آبهای سرزمینی ایران حرکت کند اما توسط تیمی از تفنگداران دریایی سلطنتی متوقف شد و سپس آنها سوار قایق کوچک شدند و بسته‌های مشکوک را کشف کردند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلستان در بیانیه‌یی گفت: «این توقیف توسط اچ ام اس لنکستر و حضور دائمی نیروی دریایی سلطنتی در منطقه خلیج‌فارس از تعهد ما برای حمایت از قوانین بین‌المللی و مقابله با فعالیت‌هایی که صلح و امنیت در سراسر جهان را تهدید می‌کند، حمایت می‌کند».
انگلستان گفت که بازرسی اولیه نشان می‌دهد که این بسته‌ها شامل موشکهای هدایت‌شونده ضدتانک ایرانی و اجزای موشکهای بالستیک میان‌برد می‌شد و افزود که سازمان ملل را در مورد توقیف مطلع کرده است.
این به‌دنبال دو توقیف قبلی تسلیحات ایرانی توسط نیروی دریایی انگلستان در منطقه در اوایل سال گذشته صورت گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8ffe66c9-3e35-4365-8766-92bc0dbae603"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات