728 x 90

نگرانی باب منندز، مایک مک‌کال، بن کاردین از تداوم گروگانگیری توسط رژیم ایران

 مایک مک‌کال، بن کاردین، باب منندز
مایک مک‌کال، بن کاردین، باب منندز

بعد از آزادی پنج گروگان آمریکایی، باب منندز، مایک مک‌کال، بن کاردین با انتشار پیامهایی، واکنش نشان دادند.

در بخشهایی از بیانیه منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، آمده است: رژیم ایران آنها را بر اساس اتهامات واهی و محاکمه‌های ساختگی، سالها ناعادلانه بازداشت و زندانی کرد. از همان اول، آنها هرگز نباید بازداشت می‌شدند.

از این واقعیت که رژیم ایران یک گروگان‌گیر است، گریزی نیست. این امر امروز تغییر نخواهد کرد، حتی زمانی که این آمریکاییها بالاخره در خانه با عزیزان خود هستند.

متأسفانه، همه آمریکایی‌ها باید خطراتی را که هنگام سفر به ایران یا سایر کشورهایی که آمریکایی‌ها را به‌دلیل اهرم‌های سیاسی بازداشت می‌کنند، متحمل می‌شوند، درک کنند. هیچ‌کس در امان نیست، هیچ‌کس معاف نیست. سفر به کشورهایی مانند ایران، روسیه، کره شمالی، ونزوئلا یا چین بسیار خطرناک است. ایالات متحده نمی‌تواند اجازه دهد که سفر شهروندان ایالات متحده به کشورهای متخاصم به منبع باجگیری تبدیل شود که سپس برای فعالیت‌های پلید آنها استفاده می‌شود.

«آمریکایی‌ها در حالی به این کشورها می‌روند که هدف هستند و ما باید برای هشدار نسبت به این سفر، محافظت از آمریکایی‌ها، و بازدارندگی و بی‌انگیزه کردن گروگان‌گیری رژیم ایران تلاش بیشتری کنیم.

در نهایت، ایران هنوز پاسخی برای جان باب لوینسون که ۱۶سال پیش از جزیره کیش ربوده شد، نداده است. رژیم ایران بارها و بارها این فرصت را داشته است تا جزئیاتی را در مورد آنچه برای باب اتفاق افتاده ارائه دهد... در عوض، آنها در مورد بازداشت او و در نهایت آنچه بر سر او آمده است، دروغ گفته‌اند. من از فراخوان دادن به ایران برای توضیح کامل آنچه برای باب لوینسون رخ داده است و در نهایت فراهم کردن همدردی و آرامش خاطر برای خانواده او دست برنمی‌دارم.

 

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مایک مک کال با صدور بیانیه‌یی ضمن ابراز خوشحالی از این اتفاق نگرانی خود را از گروگانگیریهای رژیم ایران در آینده ابراز کرد.

مک‌کال گفت: «من از این‌که پنج آمریکایی که توسط جمهوری اسلامی به گروگان‌گرفته شده بودند، نهایتاً در راه بازگشت به خانه و خانواده‌های خود هستند، بسیار خوشحال هستم، و در حالی که زندگی خود را در آزادی بازسازی می‌کنند برای آنها آرزوی صلح، قدرت و سلامتی دارم».

با این حال، مک کال ابراز نگرانی کرده است که معامله ۶میلیارد دلاری که منجر به آزادی این افراد شد، انگیزه‌ای برای گروگان گیر‌ی‌های رژیم ایران در آینده باشد.

وی گفت: «من بسیار نگران هستم که این معامله ۶میلیارد دلاری انگیزه‌ای برای گروگان‌گیریهای جمهوری اسلامی در آینده باشد. حتی اگر دولت ادعا می‌کند که این بودجه محدود به معاملات بشردوستانه است، همه ما می‌دانیم که نظارت بر معاملات دشوار است و پول قابل تعویض است. شکی وجود ندارد که این توافق باعث آزادسازی سرمایه برای فعالیت‌های بدخواهانه جمهوری اسلامی خواهد شد».

مک کال هم‌چنین گفته است: «جمهوری اسلامی روش خود را تغییر نداده و مهمتر از همه، گزارش کاملی از سرنوشت رابرت لوینسون گروگان آمریکایی که گمان می‌رود در بازداشت جمهوری اسلامی جان خود را از دست داده است ارائه نکرده. شهروندان آمریکایی نباید به ایران سفر کنند، خطرات بسیار زیاد است و عواقب احتمالی آن فاجعه‌بار خواهد بود. ما به اقدام سریع و قابل توجهی برای بازدارندگی در برابر گروگان‌گیری و سایر فعالیت‌های مخرب جمهوری اسلامی نیاز داریم».

سناتور دموکرات بن کاردین با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «با آزادی این افراد نباید فراموش شود که تعداد زیادی از آمریکایی‌های دیگر در ایران و جاهای دیگر هنوز در بازداشت هستند».

او گفت: «مردم ایران تحت رژیم تندروی جمهوری اسلامی هم‌چنان رنج می‌برند. به این ترتیب، وجوه ایران که امروز آزاد می‌شود، به‌شدت برای کمکهای بشردوستانه، عمدتاً مواد غذایی، کالاهای کشاورزی و دارویی که مشمول تحریم نیستند، محفوظ است». کاردین گفت: «کنگره نظارت خواهد کرد و قوه مجریه را بر این تعهد نگه خواهد داشت».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a5779e3-8352-4df4-a822-f5568ddc08a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات