728 x 90

نگاهی دیگر به رضاخان

از جمله پروژه‌های وزارت اطلاعات در فضای مجازی، با صدها کانال و پیجی که معلوم نیست چطور هم براندازند، هم آزادانه در ایران فعالیت دارند! چون هم تبلیغ کالا می‌پذیرند و شماره حساب می‌دهند، هم ادمین‌هایشان با اسم و رسم شناخته شده هستند، ایجاد انحراف و از جمله زدن چوب تقدس به نعش رضاشاه است!

بله هدف این است: به‌جای شعارهای رادیکالی چون مرگ بر خامنه‌ای، رضاشاه روحت شاد بگویید!


وارونه‌نویسی تاریخ برای نسل جوان 

این تاریخ نه متعلق به چند هزار سال پیش بلکه متعلق به همین ۱۰۰سال گذشته است. اگر از تحلیل‌های دایی جان ناپلئونی پرهیز کنیم تنها با نگاه کوتاهی به سوابق رضاخان خواهیم فهیمد که دیکتاتور چه تاج داشته باشد و چه عمامه، دیکتاتور است.

آیا می‌دانید در جریان انقلاب مشروطه، در حالی‌که میرزا کوچک خان جنگلی با قوای مهاجم روس‌ها می‌جنگید، رضاخان و استاروسلسکی، فرمانده روسی نیروی قزاق، از پشت به او حمله کردند؟
آیا می‌دانید هنگام اشغال ایران در ابتدای جنگ جهانی اول به دست روس‌ها، رضاخان به جنگ نیروهای دولت ملیون در همدان رفت و سپس همراه با نیروهای قزاقش تحت‌امر سپاه اشغالگر روس به فرماندهی «باراتف»، ژنرال اشغالگر روسی درآمد؟

آیا می‌دانید کلنل محمدتقی‌خان پسیان، فرمانده نیروهای مقاومت ایران در همدان، هنگام اشغال ایران به دست روسها،‌ باید هم با سپاه اشغالگر روس می‌جنگید و هم با رضاخان، قزاق مزدور روس‌ها؟(کتاب رضاشاه از تولد تا سلطنت ص ۲۰۱)

آیا می‌دانید هنگامی که ستارخان برای دفاع از انقلاب مشروطه و استقلال ایران، پنجه در پنجه محمدعلیشاه و امپراتوری روس و انگلیس انداخته بود، «رضا ماکزیم» با مسلسل ماکسیمش، از پشت دیوارهای تبریز به سوی ستارخان و مجاهدان تبریز شلیک می‌کرد و در محاصره تبریز شرکت داشت؟(تاریخ مشروطه کسروی ص ۸۳۵)
آیا می‌دانید رضاخان را یک ژنرال انگلیسی به اسم «آیرونساید» بر سر کار آورد؟ جالب این‌که محمدرضا شاه نیز از سر نادانی به این موضوع اعتراف کرده و در کتابش به اسم «پاسخ به تاریخ ص ۲۵ از قول ژنرال انگلیسی آیرونساید نقل کرده که: «رضاخان تنها مردی است که می‌تواند ایران را نجات دهد»!

واقعاً که چه ژنرال انگلیسی ایران‌‌پرستی!؟

جالب‌تر این‌که وقتی تاریخ مصرف رضاخان تمام شد (همان انگیسی‌ها) با یک تلگراف ۳خطی او را برکنار کردند!

آیا می‌دانید یکی از حامیان رضاخان در مجلس مؤسسانی که او را «شاه» کرد، آخوند بدنام آیت‌الله کاشانی بود که بعدها نیز در کودتا بر ضد مصدق، به همکاری با استعمار و محمدرضا شاه پرداخت؟! (تاریخ شاهنشاهی اعلیحضرت رضاشاه پهلوی - عبدالله امیر طهماسبی ص ۴۳۹)
آیا می‌دانید روس‌ها و انگلیس‌ها هر دو تشنه به خون میرزا کوچک‌خان بودند و رضاخان مأموریت نابودی جنبش‌های ملی ایران را به نیابت از استعمار پیش می‌برد و اسمش را می‌گذاشت تأمین امنیت و یکپارچگی ایران؟!

آیا می‌دانید رضاشاه قرارداد استعماری «دارسی» را که رو به پایان بود، یک دوره دیگر تمدید کرد و از این راه سرمایه بی‌کرانی از جیب مردم ایران، روانه خزانه انگلستان نمود؟

آیا می‌دانید رضاشاه به نزدیک‌ترین دوستش سرتیپ «درگاهی» رئیس شهربانی جنایتکارش هم رحم نکرد و او را هم کشت؟!

آیا می‌دانید رضاشاه، تاثیرگذارترین آزادی‌خواهان زمانه خود و مهم‌ترین قهرمانان انقلاب مشروطه را کشت یا از دور خارج کرد؟

قهرمانانی هم‌چون:

میرزا کوچک خان جنگلی

کلنل محمدتقی‌خان پسیان

شیخ محمد خیابانی

ناصر دیوان کازرونی

میرزا محمد برازجانی

میرزاده عشقی

فرخی یزدی

نسیم شمال و...

آیا می‌دانید خود محمدرضا شاه در مورد پدرش رضاخان به سفارت آمریکا در تهران گفته بود: «انگلیسی‌ها خاندان قاجار را بیرون انداختند و پدرم را سر کار آوردند». این سند با نقل‌قول مستقیم از شاه می‌افزاید:‌ «اگر انگلیسی‌ها می‌خواهند که من بروم، باید فوراً بدانم تا بی‌سر و صدا بروم».(منبع اسناد وزارت‌خارجه: تاریخ سند ۲۱مه ۱۹۵۳ - ۳۱اردیبهشت ۱۳۳۲)

آیا می‌دانید رضاشاه وقتی آمد یک قزاق بیسواد و فقیر بود، اما وقتی رفت، گرچه باز هم بیسواد بود، اما به اندازه۲سال بودجه مملکت، یعنی ۶۸میلیون تومان ثروت داشت.

تاریخ ۲۰ساله حسین مکی ج ۶ ص ۱۳۵ می‌گوید: «رضاخان قزاق پس از نشستن به تخت سلطنت، حدود ۴۴هزار سند از دست مردم گرفت و املاک و زمینهای روستاییان گیلان و مازندران، تنکابن و نور و بسیاری جاهای دیگر را مالک شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/160cf542-3c00-4d95-80e5-c9eda411f227"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات