728 x 90

نگاهی به اعترافهای کارشناسان حکومتی در روزهای پایانی سال۹۸

نگاهی به اعترافهای کارشناسان حکومتی
نگاهی به اعترافهای کارشناسان حکومتی

در حالیکه خامنه‌ای، ولی‌فقیه ارتجاع در یک ادعای مضحک، سال۹۹را سال «جهش تولید» عنوان کرد، نگاهی به اعترافهای کارشناسان حکومتی در روزهای پایانی سال۹۸، ورشکستگی اقتصادی و تناقض‌گویی خامنه‌ای را برملا می‌کند.

کارشناسان و روزنامه‌های حکومتی، در آخرین مواضع و شماره‌های خود در سال ۹۸، وضعیت به‌شدت بحرانی اقتصاد رژیم را ترسیم کردند. (ایران-۲۸اسفند۹۸)

یک کارشناس حکومتی به‌نام جمشید پژویان که رسانه‌های رژیم مواضعش را بازتاب دادند گفت: «در سال ۱۳۹۹به‌دلایل ویژه‌یی با محدودیت منابع ارزی و درآمدهای نفتی مواجه می‌شویم... ذخایر ارزی کشور کمتر خواهد شد و با محدودیت بیشتری از نظر درآمدها روبه‌رو خواهیم بود».(ایران-۲۸اسفند۹۸)

محمدباقر صدری کارشناس دیگر حکومتی طی مقاله‌یی نوشت: «ناتوانی (اقتصادی) ما به سال ۱۳۹۹منتقل خواهد شد... گرفتاری اقتصاد ایران در دام معیشت مردم و روزمرگی است. نمی‌دانیم فردا چه خواهد شد و چه چیزی در انتظار اقتصاد کشور است».(ایران-۲۸اسفند۹۸)

فریدون مجلسی دیپلمات پیشین رژیم و از کارشناسان حکومتی روز ۲۸اسفند با اشاره به انزوای جهانی رژیم هشدار داد: «نمی‌توانیم دور کشور دیوار بکشیم اما انتظار پیشرفت اقتصادی داشته باشیم».(ایران-۲۸اسفند۹۸)

نفت برنت دیروز در حالی به بشکه‌یی ٢٩دلار رسید که نفت ایران بیرون بازار است. همین جمله به اندازه کافی گویا هست. آقایان مسئول! لطفاً در تصمیم‌سازیهای واقع‌بینانه و اجرای سریع آنها، دیر نکنید».(اعتماد-۲۸اسفند۹۸)

روزنامهٔ ‌ حکومتی مردم‌سالاری طی مقاله‌یی طی پیش‌بینی سیاهی از اقتصاد نظام گفت: «اقتصاد ما از شرایط بی‌حسی فعلی می‌تواند وارد فاز فلج اقتصادی- بازرگانی یا بدتر از آن شود».(مردم‌سالاری-۲۸اسفند۹۸)

روزنامهٔ ‌ حکومتی مستقل روز ۲۷اسفند نوشت: «بر اساس آمار رسمی ۴۰درصد مردم زیر خط فقر هستند و دخل و خرجشان باهم تناسبی ندارد... و همواره دغدغه معیشت دارند».(مستقل-۲۸اسفند۹۸)

ستاره صبح، روزنامهٔ دیگر رژیم طی مقاله‌یی از آینده باز هم وخیم‌تر برای اقتصاد رژیم صحبت کرد و نوشت: «مشکلات اقتصادی بیشتر می‌شود... از طرفی کسب‌وکارها بی‌رونق شده و تأمین منابع با وقفه زمانی و دیرکرد روبه‌رو می‌شود. کسری بودجه تشدید می‌شود... با افزایش نرخ بیکاری روبه‌رو خواهیم بود».(ستاره صبح-۲۷اسفند۹۸)

روزنامهٔ ‌ حکومتی وطن امروز ۲۸اسفند با نگرانی نسبت به بحران مرگبار اقتصادی نظام، به قیامهای مردم ایران در سال۹۸اشاره کرد و هشدار داد: «در یک گزاره کلی باید بگوییم در سال ۹۸شاهد سقوط اقتصاد کشور بودیم. دو بار (طی سال۹۸) شاهد اعتراضات معیشتی در خیابان بودیم. این اردوکشی‌های خیابانی رفته‌رفته توسط برخی طیف‌های معاند نظام قبضه و به انحراف کشیده شدند، اما شروع آنها توسط مردم و به‌دلیل سیاست‌های اشتباه سیاست‌گذار اقتصادی بود».(وطن امروز-۲۸اسفند۹۸)

اکنون در چنین شرایطی که رژیم به‌خاطر فساد نهادینه شده و تحریم‌های سخت، در حالت خفگی اقتصادی قرار داشته دجالگریها و گفتار درمانیهای خلیفه ارتجاع و نامگذاری مضحک سال۹۹به‌عنوان سال «جهش تولید»، بن‌بست خامنه‌ای در محاصره بحرانهای اقتصای و اجتماعی را روشن‌تر می‌سازد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f67147a3-0df8-4739-9d4d-bc11782495bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات